Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hallitus suunnittelemassa leikkauksia eläkkeensaajan asumistukiin?

Vierailija
26.06.2026 |

Kiinnostaisi tietää.

 

 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

Vierailija
2/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain välillä varmasti, puolueeseen katsomatta. Vihreäthän se kaikkein vanhusvihamielisin puolue on. Sama vasemmisto - kaikki rahat, mitää jää, vaan Gazaan. Demarit huutaa vain lapsiperheköyhyyttä ja lisää tulijoita, ei niitä kiinnosta yksikään vanhus. Ja toisaalta persutkin vaatii jo verohelpotuksia lapsiperheiden asuntolainoihin, joten turha odottaa mitään empatiaa sieltäkään. Suomessa on kaikilla niin pinttyneet ajatusmallit, kun kaikki päättäjät elää niin vahvasti omissa keskiluokkaisissa kuplissaan, että en odottaisi mitään parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain välillä varmasti, puolueeseen katsomatta. Vihreäthän se kaikkein vanhusvihamielisin puolue on. Sama vasemmisto - kaikki rahat, mitää jää, vaan Gazaan. Demarit huutaa vain lapsiperheköyhyyttä ja lisää tulijoita, ei niitä kiinnosta yksikään vanhus. Ja toisaalta persutkin vaatii jo verohelpotuksia lapsiperheiden asuntolainoihin, joten turha odottaa mitään empatiaa sieltäkään. Suomessa on kaikilla niin pinttyneet ajatusmallit, kun kaikki päättäjät elää niin vahvasti omissa keskiluokkaisissa kuplissaan, että en odottaisi mitään parempaa.

No, eläkkeensaajien joukossa asumistukea tarvitsevat lienevät kuitenkin vähemmistönä. Suurin osa pärjää ilman sitä.

Vierailija
4/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain välillä varmasti, puolueeseen katsomatta. Vihreäthän se kaikkein vanhusvihamielisin puolue on. Sama vasemmisto - kaikki rahat, mitää jää, vaan Gazaan. Demarit huutaa vain lapsiperheköyhyyttä ja lisää tulijoita, ei niitä kiinnosta yksikään vanhus. Ja toisaalta persutkin vaatii jo verohelpotuksia lapsiperheiden asuntolainoihin, joten turha odottaa mitään empatiaa sieltäkään. Suomessa on kaikilla niin pinttyneet ajatusmallit, kun kaikki päättäjät elää niin vahvasti omissa keskiluokkaisissa kuplissaan, että en odottaisi mitään parempaa.

Kaikki eläkkeensaajat eivät ole vanhusväestöön kuuluvia.

Vierailija
5/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vireillä on hanke, jossa eläkkeensaajat siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin. Siitä ei vaan ole tiedotteita, koska Petterin toimisto päättää sosiaaliturva-asioiden tiedottamiesta, eikä vastuuministeriö kuten tavallista. Siksi emme saa aina ajantasaista tietoa esimerkiksi sosiaaliturvauudistuksesta, yleistuen etenemisestä tms. Hallitusohjelmassa ei eläkeläisten asumistukea olla lakkauttamassa tällä vaalikaudella, mutta varallisuurajoja tiukennettiin kyllä. Vuoden päästä on uusi hallitus ja se tuskin edistää köyhien kuritusta, oli hallituspohja mitä tahansa. Vaaleissa puolueet joutuvat niin ahtaalle, että syövät tällaisen pelivaran pois itse. Jokaisen puolueen on luvattava hyvinkin sitovasti olevansa leikkaamatta eläkeläisiltä, opiskelijoilta ja työttömiltä. Kokoomusta se ei ole estänyt ennenkään, mutta ensi vaaleissa Kokoomus ei voita vaaleja.

Vierailija
6/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin asumistukiin pitäisi puuttua.  Ei tietenkään heti jos on jäänyt työttömäksi, mutta muuten "jatkuvasti" yli varojensa asuvilta.

terv. Eläkeläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta oikeastikko kyselet asiaa täältä palstoilta. Tää on juttelupalsta, että kyllä sitä kysyä saa,, ei siinä mitään. Jos kuitenkin haluat oikeasti tietää jostain asiasta, niin sen asian viranomainen/ toimielin on kyllä luotettavampi. 

En sano, etteikö täällä tiedettäisi koskaan, mutta seassa on niin paljon soopaa, että miten löydät sen oikean vastauksen.Kohta tulee joku vastaamaan sulle " orpopurra on paviaaneja öö öö "

Eduskunnan omilta nettisivuilta löytyy lainsäätämiseen liittyvät asiat, jokseenkin kaikki mitä tarvitsee.

Vierailija
8/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta oikeastikko kyselet asiaa täältä palstoilta. Tää on juttelupalsta, että kyllä sitä kysyä saa,, ei siinä mitään. Jos kuitenkin haluat oikeasti tietää jostain asiasta, niin sen asian viranomainen/ toimielin on kyllä luotettavampi. 

En sano, etteikö täällä tiedettäisi koskaan, mutta seassa on niin paljon soopaa, että miten löydät sen oikean vastauksen.Kohta tulee joku vastaamaan sulle " orpopurra on paviaaneja öö öö "

Eduskunnan omilta nettisivuilta löytyy lainsäätämiseen liittyvät asiat, jokseenkin kaikki mitä tarvitsee.

Ei löydy. Eduskunta tekee tiedotteen kun joku osa-alue on valmis, mutta ei ennen sitä. Kaikkein viimeisimpänä tiedottaa Kela, joka tiedottaa vasta kun laki on valmis. Jos haluaa elää askeleen edellä eduskuntaa, pitää tietoa hankkia aktiivisesti itse ja täältäkin sitä joskus aina löytää. Monille on kyse isoistakin rahoista ja omaisuuttaan varjellakseen vaaditaan valppautta. Sitten kun Kela kertoo, ettei tukea tipu on jo myöhäistä. Esimerkkinä vaikka yleistuki. Sitä ei saa, jos on pääomatuloja. Ne ketkä ehtivät ajoissa suojata pääomansa, saavat tukea. Maija Myöhäiset maksavat itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa ns eläkeläisen as tukee- SE kertoo, että sille on tarvetta-  eli ei voi leikata ikinä.  isoilla eläkkeillä ei moista saa.

Vierailija
10/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta oikeastikko kyselet asiaa täältä palstoilta. Tää on juttelupalsta, että kyllä sitä kysyä saa,, ei siinä mitään. Jos kuitenkin haluat oikeasti tietää jostain asiasta, niin sen asian viranomainen/ toimielin on kyllä luotettavampi. 

En sano, etteikö täällä tiedettäisi koskaan, mutta seassa on niin paljon soopaa, että miten löydät sen oikean vastauksen.Kohta tulee joku vastaamaan sulle " orpopurra on paviaaneja öö öö "

Eduskunnan omilta nettisivuilta löytyy lainsäätämiseen liittyvät asiat, jokseenkin kaikki mitä tarvitsee.

Ei löydy. Eduskunta tekee tiedotteen kun joku osa-alue on valmis, mutta ei ennen sitä. Kaikkein viimeisimpänä tiedottaa Kela, joka tiedottaa vasta kun laki on valmis. Jos haluaa elää askeleen edellä eduskuntaa, pitää tietoa hankkia aktiivisesti itse ja täältäkin sitä joskus aina löytää. Monille on kyse isoistakin rahoista ja omaisuuttaan varjellakseen vaaditaan valppautta. Sitten kun Kela kertoo, ettei tukea tipu on jo myöhäistä. Esimerkkinä vaikka yleistuki. Sitä ei saa, jos on pääomatuloja. Ne ketkä ehtivät ajoissa suojata pääomansa, saavat tukea. Maija Myöhäiset maksavat itse.

Varmaan on noin. Mutta jos päätöstä ei vielä ole, niin miten sitä olisi sovellettu käytännössä. Eikö ensin tarvita päätös, josta se siirretään käytäntöön. Kela käy epäilemättä hitaalla tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta oikeastikko kyselet asiaa täältä palstoilta. Tää on juttelupalsta, että kyllä sitä kysyä saa,, ei siinä mitään. Jos kuitenkin haluat oikeasti tietää jostain asiasta, niin sen asian viranomainen/ toimielin on kyllä luotettavampi. 

En sano, etteikö täällä tiedettäisi koskaan, mutta seassa on niin paljon soopaa, että miten löydät sen oikean vastauksen.Kohta tulee joku vastaamaan sulle " orpopurra on paviaaneja öö öö "

Eduskunnan omilta nettisivuilta löytyy lainsäätämiseen liittyvät asiat, jokseenkin kaikki mitä tarvitsee.

Ei löydy. Eduskunta tekee tiedotteen kun joku osa-alue on valmis, mutta ei ennen sitä. Kaikkein viimeisimpänä tiedottaa Kela, joka tiedottaa vasta kun laki on valmis. Jos haluaa elää askeleen edellä eduskuntaa, pitää tietoa hankkia aktiivisesti itse ja täältäkin sitä joskus aina löytää. Monille on kyse isoistakin rahoista ja omaisuuttaan varjellakseen vaaditaan valppautta. Sitten kun Kela kertoo, ettei tukea tipu on jo myöhäistä. Esimerkkinä vaikka yleistuki. Sitä ei saa, jos on pääomatuloja. Ne ketkä ehtivät ajoissa suojata pääomansa, saavat tukea. Maija Myöhäiset maksavat itse.

Varmaan on noin. Mutta jos päätöstä ei vielä ole, niin miten sitä olisi sovellettu käytännössä. Eikö ensin tarvita päätös, josta se siirretään käytäntöön. Kela käy epäilemättä hitaalla tässä.

Lisään vielä. Eikö ole tietoa edes valmisteluvaiheesta, jotta voisi ennakoida asiaa. Eihän se valmistelu ole kyllä samaa kun lopullinen päätös. Saisi kuitenkin jotain suuntia.

Vierailija
12/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän korppi korpin silmiä noki, on helpompaa viedä eläkeläiseltä tai vähäosaiselta se viimeinenkin leipäpala suusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkeläisen tulisi saada asumistukea?? Jos ei ole varaa asua ilman tukia voi helposti muuttaa edullisemmalle alueelle!

Vierailija
14/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

Siis uusi hallitus, valtahan tulee vaihtumaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta oikeastikko kyselet asiaa täältä palstoilta. Tää on juttelupalsta, että kyllä sitä kysyä saa,, ei siinä mitään. Jos kuitenkin haluat oikeasti tietää jostain asiasta, niin sen asian viranomainen/ toimielin on kyllä luotettavampi. 

En sano, etteikö täällä tiedettäisi koskaan, mutta seassa on niin paljon soopaa, että miten löydät sen oikean vastauksen.Kohta tulee joku vastaamaan sulle " orpopurra on paviaaneja öö öö "

Eduskunnan omilta nettisivuilta löytyy lainsäätämiseen liittyvät asiat, jokseenkin kaikki mitä tarvitsee.

Ei löydy. Eduskunta tekee tiedotteen kun joku osa-alue on valmis, mutta ei ennen sitä. Kaikkein viimeisimpänä tiedottaa Kela, joka tiedottaa vasta kun laki on valmis. Jos haluaa elää askeleen edellä eduskuntaa, pitää tietoa hankkia aktiivisesti itse ja täältäkin sitä joskus aina löytää. Monille on kyse isoistakin rahoista ja omaisuuttaan varjellakseen vaaditaan valppautta. Sitten kun Kela kertoo, ettei tukea tipu on jo myöhäistä. Esimerkkinä vaikka yleistuki. Sitä ei saa, jos on pääomatuloja. Ne ketkä ehtivät ajoissa suojata pääomansa, saavat tukea. Maija Myöhäiset maksavat itse.

Varmaan on noin. Mutta jos päätöstä ei vielä ole, niin miten sitä olisi sovellettu käytännössä. Eikö ensin tarvita päätös, josta se siirretään käytäntöön. Kela käy epäilemättä hitaalla tässä.

Lisään vielä. Eikö ole tietoa edes valmisteluvaiheesta, jotta voisi ennakoida asiaa. Eihän se valmistelu ole kyllä samaa kun lopullinen päätös. Saisi kuitenkin jotain suuntia.

Ministeriöistä saa lakiluonnoksen ja lausuntopyyntöjen vastaukset. Ne ovat ajantasaisinta tietoa. Muu tieto pitää onkia yksittäisten poliitkkojen lausunnoista, keskusteluista, somesta jne. Aina sieltä jotain lipsahtaa. Koska eläkeläisten asumistukea ei ole lakivalmistelussa, ei siitä saa muuta tietoa kuin poliitikkojen kertoman. Sehän voi olla ihan haihattelua, euron bensaa, vappusatasta tai joskus totta. Hyvin epätodennäköistä on, että tällaista lakia olisi seuraavaan kuuteen vuoteen ainakaan tulossa. Tällä kaudella ei tule, eikä ensi kaudella. Sitä seuraavalla hallituksella menee ainakin vuosi saada mitään merkittävää lakia voimaan, jos sellainen hallituspohja muodostuisi jolla on pokkaa lähteä köyhän taskuja lisää kääntämään. Yleistukikin jäänee tälle tasolle, eli vaiheet 3-4 jäävät toteutumatta. Eduskunta on lomalla syyskuuhun asti ja joulutaukoon mennessä ei ihmeellisiä lakiuudistuksia tehdä. Sitten ovatkin jo vaalit.

Vierailija
16/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin asumistukiin pitäisi puuttua.  Ei tietenkään heti jos on jäänyt työttömäksi, mutta muuten "jatkuvasti" yli varojensa asuvilta.

terv. Eläkeläinen.

Eläkeläisiä on tullut puoli miljoonaa lisää 20 vuodessa ja lisää tulee joka päivä. Suomen valtiolla ei ole tässä taloustilanteessa mahdollisuuksia antaa samantasoisia asumistukia edes eläkeläisille kuten ennen, jos Suomen taloudessa ei ei tapahdu ihmettä. Mitä todennäköisimmin eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen saajien ryhmään. 

Sukulaiseni jäi päälle viisikymppisenä osa-aikaiselle eläkkeelle 1990-luvun puolivälissä ja on ollut nyt eläkeläisenä kymmeniä vuosia. Hän ei ole ikäluokkansa ainoa. Nyt eläkeiän noustessa herää kysymys, että miten 1990-luvulla oikein ajateltiin rahoittaa terveen ihmisen kymmenien vuosien eläkeläisyys?

Vierailija
17/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

Tuskin. Eläkeläiset ovat aina suojassa kaikilta leikkauksilta. Vain nuorisoa ja etenkin opiskelijoita potkitaan päähän.

Vierailija
18/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläisen tulisi saada asumistukea?? Jos ei ole varaa asua ilman tukia voi helposti muuttaa edullisemmalle alueelle!

No kun se takuueläke on vajaan tonnin niin ilman asumistukea suuri joukko eläkeläisiä siirtyisi sitten toimeentulotukiasiakkaaksi.

Vierailija
19/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläisen tulisi saada asumistukea?? Jos ei ole varaa asua ilman tukia voi helposti muuttaa edullisemmalle alueelle!

Sanopa alue jossa kansaneläkkeen saaja voi asua edullisemmin?

Tuo koskee niin pientä määrää ettei sillä ole merkitystä.  Palveluasuntoihin tietääkseni saavat asumistukea, en tiedä onko kriteerit eri kuin muissa vuokra-asunnoissa.

Olen myymässä asuntoani. Tatkidtin eläkkeeni määrälöä asumistuen mahdollisuuden 0-omaisuudella.  Täällä on kaksiot 500 euroa, ei tulisi asumistukea 1600 euron eläkkeellä.

Vierailija
20/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin asumistukiin pitäisi puuttua.  Ei tietenkään heti jos on jäänyt työttömäksi, mutta muuten "jatkuvasti" yli varojensa asuvilta.

terv. Eläkeläinen.

Eläkeläisiä on tullut puoli miljoonaa lisää 20 vuodessa ja lisää tulee joka päivä. Suomen valtiolla ei ole tässä taloustilanteessa mahdollisuuksia antaa samantasoisia asumistukia edes eläkeläisille kuten ennen, jos Suomen taloudessa ei ei tapahdu ihmettä. Mitä todennäköisimmin eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen saajien ryhmään. 

Sukulaiseni jäi päälle viisikymppisenä osa-aikaiselle eläkkeelle 1990-luvun puolivälissä ja on ollut nyt eläkeläisenä kymmeniä vuosia. Hän ei ole ikäluokkansa ainoa. Nyt eläkeiän noustessa herää kysymys, että miten 1990-luvulla oikein ajateltiin rahoittaa terveen ihmisen kymmenien vuosien eläkeläisyys?

Noin, nyt jää ihmiset kolmikymppisenä eläkkeelle eivätkä ole ikäluokkansa ainoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän