Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STEA-järjestön 190 miljoonan leikkuupotissa ei ole mahdollista välttyä itsemurhien ehkäisytyön tai sokeutuneiden invalidien avun epäämisestä

Vierailija
25.06.2026 |

Ajatellaan että johtajien palkkoja leikattaisiin vaikka 150 000€ - 75 000€ = 75 000€. Eihän tällaista säästöä kukaan vastusta.

75 000 on kuitenkin noin 0,0395 % 190 miljoonasta, jonka Rydman on päättänyt leikata. Mm THL arvioi, että kyseisen summan sisällä ei voida välttyä esimerkiksi itsemurhien ehkäisytyön merkittävältä romuttumiselta, ellei lakkautumiselta kokonaan.
190 miljoonaa ja enemmän käytettiin muuten Rydmanin oman verotuksen pienentämiseen. Rahaa ei siis säästy mihinkään.
Onko tällainen politiikka jonkun mielestä reilua tavallisia suomalaisia kohtaan?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELI ry:n Itsemurhien ehkäisykeskus on tehnyt ja tekee erittäin merkittävää työtä itsemurhien ehkäisyssä. Keskuksen toiminnan vaikuttavuus perustuu tutkittuihin hoitomuotoihin ja matalan kynnyksen kriisiapuun.
Tutkittuun Linity-malliin perustuva hoito:
Keskuksissa käytetään itsemurhaa yrittäneille suunnattua Linity-interventiota, joka on alun perin Sveitsissä (ASSIP-nimellä) kehitetty hoitomalli.Tutkimukset osoittavat, että tämä malli vähentää tutkitusti itsemurhayritysten uusimista ja auttaa käsittelemään itsetuhoisia kriisejä. Avun piiriin pääsee nopeasti ja maksuttomasti ilman lähetettä, mikä on kriittistä itsemurhariskin ollessa korkeimmillaan.
Matalan kynnyksen tuki ja kriisityö
Keskusteluapu (kuten valtakunnallinen Kriisipuhelin ja chat) on todettu toimivaksi keinoksi katkaista itsetuhoinen ajattelukierre. Lähde: Mieli Ry

Vierailija
2/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhia ehkäistäisiin tehokkaimmin kohtelemalla kansalaisia ihmisinä, ei jonain roskakasoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohtaavasta työstä leijonanosa tinkimällä tule mitään säästöjä aikaiseksi.

Ihmisten ongelmat kun eivät vain maagisesti "katoa" mihinkään ilman apua. Ne pahenevat, etenevät ja tulevat lopulta sellaisella tavalla maksuun, että kovemmallekin jätkälle saattaa itku iskeä silmään.

Vierailija
4/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Vierailija
5/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Ei raha voi olla loppu kun sitä syydetään sellaisten ihmisten hyysäämiseen, kenellä jo valmiiksi on mammonaa yltäkylläisyyteen asti. Se kaikki on pois niiden heikompien kansalaisten auttamisesta ja valtion velanmaksusta.

Vierailija
6/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukansen itsemurhia ehkäsevän järkestön tehokkuutta seuraa, ku itsemurhia tehdään silti vaikka ne saa miljoonia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhia ehkäistäisiin tehokkaimmin kohtelemalla kansalaisia ihmisinä, ei jonain roskakasoina.

Jos ei halua tulla kohdelluksi roskakasana, ei kannata käyttäytä kuin roskakasa

Vierailija
8/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Ei raha voi olla loppu kun sitä syydetään sellaisten ihmisten hyysäämiseen, kenellä jo valmiiksi on mammonaa yltäkylläisyyteen asti. Se kaikki on pois niiden heikompien kansalaisten auttamisesta ja valtion velanmaksusta.

En mä halua et verorahoja käytetään heikompien auttamiseen. Haluan pitää ne ite ja tarvinki ne omien lasten elatukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pn liian kova verotus ja verotuksen progressio. Ahkeria ja lahjakkaita ei palkita tarpeeksi

Vierailija
10/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kohtaavasta työstä leijonanosa tinkimällä tule mitään säästöjä aikaiseksi.

Ihmisten ongelmat kun eivät vain maagisesti "katoa" mihinkään ilman apua. Ne pahenevat, etenevät ja tulevat lopulta sellaisella tavalla maksuun, että kovemmallekin jätkälle saattaa itku iskeä silmään.

Pointti onkin siinä ettei nää järjestöt auta niissä ihmisten ongelmissa vaan vetävät rahat palaveripullaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Ei raha voi olla loppu kun sitä syydetään sellaisten ihmisten hyysäämiseen, kenellä jo valmiiksi on mammonaa yltäkylläisyyteen asti. Se kaikki on pois niiden heikompien kansalaisten auttamisesta ja valtion velanmaksusta.

Ja hyvä niin. 30 vuotta on tungettu suut ja silmät täyteen sosiaalitukia palkinnoksi laiskottelusta ja kotona makaamisesta. Ainoa mitä sillä on saatu aikaan, on työllisten mielenterveyden katoaminen kun joutuvat olemaan loisten orjina ja samalla loismäärän jatkuva kasvu. Vastikkeettomat tuet on lopetettava kaikilta ja heti

Vierailija
12/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golfseuralle 600 000 e. " kaikesta säästetään"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa  paljonko valtio tukee raviratoja. Nämä ovat valintoja!

Vierailija
14/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksinkertainen asia. Jos kyseessä on yhteiskuntaa kriittisesti ylläpitävä toiminto, niin sen järjestää valtio. Jos taas halutaan tukea kansalaisyhteiskuntaa, niin se tehdään antamalla aktivistien harjoittaa toimintaansa vapaasti ilman valtion kontrollia eli rahoitusta. Jos ihmiset kokevat jonkin asian tärkeänä, niin sitten keräämään yksityisiltä rahaa tai tekemään vapaaehtoistyötä. Valtion rahoitus on kansalaisyhteiskunnalle myrkkyä ja täytyy ottaa niiltä pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pn liian kova verotus ja verotuksen progressio. Ahkeria ja lahjakkaita ei palkita tarpeeksi

Suomessa on eu:n kevein pääomavero, yhteisövero ollut muita pohjoismaita alempi jo vuosikausia. Listaamattomien yritysten osinkoverotukea ei käytä yksikään muu maa koko maailmassa.

Sanoisin, että Suomen verotus ei ole liian kireää, ainakaan suurituloisten kohdalla. Mm Tanska ja Ruotsi verottavat miljonäärejään ankarammin paremmilla taloustuloksilla.

Vierailija
16/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Kyse on juuri vasemmiston ja RKP:n saamista tukirahoista. Rikkaita ruotsinkielisiä tuetaan joka suunnasta, vaikka heillä ei ole huolen häivää. Vasemmisto jakaa tuet m a mu järjestöille, joissa opetetaan esim. polkupyöräilyä ja uintia ma mu naisille. Suomalaiset opettelevat nämä asiat ihan itse ilman tukirahoja!

 

Tässä tilanteessa järjestöjen tulee ymmärtää, että rahat pitää kerätä yksityisiltä tahoilta. Ei aina voi odottaa veronmaksajien rahaa. Kansalaiset verotetaan henkihieveriin, että joku järjestöpomo saa palkkansa.

Vierailija
17/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pn liian kova verotus ja verotuksen progressio. Ahkeria ja lahjakkaita ei palkita tarpeeksi

Suomessa on eu:n kevein pääomavero, yhteisövero ollut muita pohjoismaita alempi jo vuosikausia. Listaamattomien yritysten osinkoverotukea ei käytä yksikään muu maa koko maailmassa.

Sanoisin, että Suomen verotus ei ole liian kireää, ainakaan suurituloisten kohdalla. Mm Tanska ja Ruotsi verottavat miljonäärejään ankarammin paremmilla taloustuloksilla.

Noin sanoo vaan tyyppi joka ei ite tienaa mitään.

Vierailija
18/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "rahapula" on, jossa jaellaan yritystukia ja miljardien verohelpotuksia kaikista hyväosaisimmille ihmisille? Oikeiston vastuutonta velkarahalla rälläämistä emme voi enää jatkaa. Rahanhan piti olla loppu?

Järjestöjen tukeminen on haitallista toimintaa ja kiellettävä.

Vierailija
19/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksinkertainen asia. Jos kyseessä on yhteiskuntaa kriittisesti ylläpitävä toiminto, niin sen järjestää valtio. Jos taas halutaan tukea kansalaisyhteiskuntaa, niin se tehdään antamalla aktivistien harjoittaa toimintaansa vapaasti ilman valtion kontrollia eli rahoitusta. Jos ihmiset kokevat jonkin asian tärkeänä, niin sitten keräämään yksityisiltä rahaa tai tekemään vapaaehtoistyötä. Valtion rahoitus on kansalaisyhteiskunnalle myrkkyä ja täytyy ottaa niiltä pois. 

Sitten sitä pitäisi lapata julkiselle puolelle suoraan, ja isompi summia. Sitäkö sinä haluat. Siis lisää kalliita julkisia menoja? Ymmärtänet että ihmisten auttamista ei sivistysvaltio voi oikein jättää hoitamattakaan, niin paljon kuin jotkut sitä haluaisivatkin.

Vierailija
20/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman on oikeassa. Rahat järjestöiltä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän