Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…
"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."
Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija?
Kommentit (83)
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Sosiaali- ja terveysministeriön asiantuntijaryhmän työ siis oli aika lailla turhaa koska Wille despoottisesti päättää rahoituskohteet?
Onko tuo puoli miljoonaa saanut Itä-Suomen yliopiston Riitta Vornanen jotain sukua sille toiselle Vornaselle?
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Vallankumous-utopioiden ideointiroska tieteen kentältä ulos. Onkin jo aika ruveta siivoamaan ideologista aivopesua joka teeskentelee olevansa tiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.
Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä?
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Voit puolustaa tärkeäksi katsomaasi tutkimusta omilla rahoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki"
Erittäin hyvä. On aikakin kiinnittää huomiota mihin turhuuteen täällä rahaa syydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki"
Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:
"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."
Eikö sosiaali- ja terveysministerin pitäisi puolustaa sotealaa eikä leikata siitä? Mitään muuta tehdä kuin hallaa. Nostetaan asiakasmaksuja järkyttäviin hintoihin ja leikataan joka asiasta.
Kysehän ei ole pelkästään siitä että kuulostaako jokin hänen mielestään hyvältä tutkimukselta, pitäisi osata myös arvioida onko aihe turhan päällekkäinen jo aiemmin tutkitun kanssa. Ei hän mitenkään voi tuntea alaa tarpeeksi hyvin voidakseen päättää rahoituskohteet yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.
Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä?
Kannattaa tehdä niin että se tutkimuksen tärkeys tulee ilmi :)
Tietysti hankalampi homma tehdä se valehtelematta.
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.
Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki"
Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:
"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."
Niin, juuri tuon yhteydessä tuli ilmi ihmiskauppaa. Aasialaisia oli käytännössä orjatyössä.
Toivottavasti naistutkimuksen ala on Rydmanin hyppysissä. Sielä on leikattavaa!
Perskokkarit vei 10 vuotta sitten opetukselta, tieteeltä ja kulttuurilta 681 miljoonaa. Opetukselta leikattiin 600 miljoonaa vaikka lupasivat että koulutus säästyy leikkauksilta.
Mikä älyn jättiläinen tämä meidän Wille.