Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takavarikoitujen huumeiden määrä on tuplaantunut viidessä vuodessa, hallituksen huumepolitiikka täysin epäonnistunut.

Vierailija
24.06.2026 |

Puolustukseksi voi sanoa, että yhtä paskaa se on ollut myös aikaisemmin. Kuka on se joka uskaltaa lähteä muutoksen tielle?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d19ca37d-1691-4ded-9360-39af3fe6bb33

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille muutoksen tielle?

Vierailija
2/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä helvetin jankkausta. Huumeiden käyttö ei vähene sillä että niiden saatavuutta helpotetaan vaan lisääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille muutoksen tielle?

Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.

Vierailija
4/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukun ainakin voisi vapauttaa ja poltettavat. Kansa kannattaisi.

Vierailija
5/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli ja poliisi saavat takavarikoitua 5 - 20 % huumeista. Siitä voi laskea kuinka paljon käytetään. Kielto ja rankaisu ovat epäonnistuneet täysin kun suomessa käytetään enemmän kuin niissä maissa joissa käyttö ei ole rikos.

Vierailija
6/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä helvetin jankkausta. Huumeiden käyttö ei vähene sillä että niiden saatavuutta helpotetaan vaan lisääntyy.

Kuka saatavuutta on halunnut helpottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Vierailija
8/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pahaksi tilanteen täytyy mennä, että tätä asiaa aletaan korjaamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malesian huumepolitiikasta kannattaisi ottaa mallia.

Vierailija
10/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulli ja poliisi saavat takavarikoitua 5 - 20 % huumeista. Siitä voi laskea kuinka paljon käytetään. Kielto ja rankaisu ovat epäonnistuneet täysin kun suomessa käytetään enemmän kuin niissä maissa joissa käyttö ei ole rikos.

Olisi korkea aika vapauttaa kaikki huumeet, koska kansa niitä kumminkin käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pahaksi tilanteen täytyy mennä, että tätä asiaa aletaan korjaamaan?

Ihan piip pahaksi sen täytyy mennä ennen kuin poliitikot pakon edessä tekevät mitään. Eihän ne tekisi alkoholinkaan myynnille mitään ellei eu; n takia olisi pakko. 

Vierailija
12/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille muutoksen tielle?

Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.

Lähettäisin sinut leirille, niin Suomen huumeongelma olisi kerralla ratkaistu...

Vierailija
14/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulli ja poliisi saavat takavarikoitua 5 - 20 % huumeista. Siitä voi laskea kuinka paljon käytetään. Kielto ja rankaisu ovat epäonnistuneet täysin kun suomessa käytetään enemmän kuin niissä maissa joissa käyttö ei ole rikos.

Olisi korkea aika vapauttaa kaikki huumeet, koska kansa niitä kumminkin käyttää.

Sinuhe voisi ottaa asiaksi ajaa vapautuksen.

Vierailija
16/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Vierailija
17/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Vierailija
18/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Nämä vähentävät tauteja yhteiskunnassa sekä likaisten huumeiden käyttövälineiden määrää kaduilla, mutta eivät ne korjaa itse huumeongelmaa.

Vierailija
19/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Vierailija
20/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Tuossa ei ole mitään järkeä, pitäisi ottaa käyttöön Saksan malli ja keskittyä huumeisiin jotka aiheuttavat ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme