Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysaste oli nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.

Vierailija
24.06.2026 |

Ja 15–24-vuotiaita työttömiä oli toukokuussa noin 44 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.



YLE.fi

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Vierailija
2/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla että vastavalmistuneilla on työt kiven alla. Ja vuoden päästä pukkaa uusia tuoreita kilpailemaan samoista paikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei Miko eikä Petteri luvanneet työpaikkoja. Eikä myöskään

Arto. 
Joka muuta väittää, on ymmärtänyt väärin. Eikä edes oikeasti ole mitään työttömyyttä. 
Ja jos jotain työttömyyttä onkin niin se on työttömän vika kun ei mene töihin tai sitten Marinin hallituksen. 
 

Vierailija
4/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalasten työttömien määrä kasvaa eikä ne suostu lähtemään pois.

Vierailija
5/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

eiks tätä lukua verrata viime vuoteen tähän samaan aikaan eli ne samat vastavalmistuneet (2025) siellä pitäisi olla viime vuonnakin

Vierailija
6/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Jotenkin noloa selittää.


Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?


Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Petteri, kiitos riikkuli! Tämän hallituksen suurin aikaansaannos on massatyöttömyys.

Vierailija
8/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Jotenkin noloa selittää.


Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?


Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä. 

Petteri sanoi että työttömyyden kasvu johtuu Venezuelasta. Kumma ettei se vaikuta muihin Euroopan maihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Petteri, kiitos riikkuli! Tämän hallituksen suurin aikaansaannos on massatyöttömyys.

Ja massavelka. Huijareita.

Vierailija
10/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

eiks tätä lukua verrata viime vuoteen tähän samaan aikaan eli ne samat vastavalmistuneet (2025) siellä pitäisi olla viime vuonnakin

Viime vuonna kukaan ei valmistunut.

T. Hallitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Jotenkin noloa selittää.


Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?


Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä. 

Syystäkin pitävät suomalaisia tyhminä. Kokoomus on äänestetty pääministeripuolueeksi niin sehän kertoo sen että suomalaiset ovat tyhmiä. Ei mainostoimisto kokoomusta kannata äänestää jos haluaa suomesta paremman paikan.

Vierailija
12/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Suomi voi paukutella henkseleitä  miten ollaan Euroopan ykkösenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mestari! Four more years!

Vierailija
14/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Jotenkin noloa selittää.


Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?


Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä. 

Katon kun ne EU tuet ..pula on yksi EUn tuetuin maa joka sai myös massiiviset koronaelvytystuet..

 

Lisäksi Puolan ilmstoleikkaus velvoitteet on vain kymmenesosa siitä mitä on velvoitettu Suomelle vaikka Puolan suurimman hiilivoimalan päästöt vastaa koko Suomen kaikkia påästöjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä noita mam uja ja työvoiman ulkopuolelta tulevia tuppaa lisää jatkuvalla syötöllä! Mut ei tässä mistään työttömyydestä eikä varsinkaan työttömyyskriisistä ole kyse!

Vierailija
16/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huomannu niin lähihoitajina työskentelee tosi paljon maahanmuuttajia. Miksi Suomalaiset pitää hylätä noin törkeästi ja varmasti löytyy työvoimaa, jos aletaan etsimään.

Vierailija
17/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittyy muka sillä, että vastavalmistuneet etsivät töitä :D 

Jotenkin noloa selittää.


Satonenkin sanoi että Suomen talous ei kasva koska ollaan sotaakäyvän maan naapuri. Puolan talous kuitenkin kasvaa?


Kokoomus pitää suomalaisia tyhminä. 

Katon kun ne EU tuet ..pula on yksi EUn tuetuin maa joka sai myös massiiviset koronaelvytystuet..

 

Lisäksi Puolan ilmstoleikkaus velvoitteet on vain kymmenesosa siitä mitä on velvoitettu Suomelle vaikka Puolan suurimman hiilivoimalan päästöt vastaa koko Suomen kaikkia påästöjä

aina voi selitellä mutta ei mene läpi, kaikkein parhain olisi ollut että tämä hallitus ei olisi tehnyt mitään kun kaikki mihin tämä hallitus koskee muuttuu lannaksi

Vierailija
18/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sitä noita mam uja ja työvoiman ulkopuolelta tulevia tuppaa lisää jatkuvalla syötöllä! Mut ei tässä mistään työttömyydestä eikä varsinkaan työttömyyskriisistä ole kyse!

ai tuppaa ihan noin vaan? Mitkä puolueet nyt olikaan hallituksessa?

Vierailija
19/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä huomannu niin lähihoitajina työskentelee tosi paljon maahanmuuttajia. Miksi Suomalaiset pitää hylätä noin törkeästi ja varmasti löytyy työvoimaa, jos aletaan etsimään.

kyllä palkattaisiin jos vain hakisivat töihin

Vierailija
20/43 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysaste on kasvanut pääosin uuden sosialliturvalain tähden. Kun entiset sossun asiakkaat joutuvat nyt ilmoittautumaan työttömiksi, niin se nostaa työttömyyslukua ja antaa itse asiassa todellisen kuvan siitä, minkä verran meillä on kotona lojuvia ihmisiä 

Naapuri sitä just ihmetteli silmät pyöreänä, että onko tosiaan ollut mahdollista, että joku on hakenut vain pelkkää toimeentulotukea 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi