Saako muutoksen jälkeen ulkomailta tilata nyt jopa 80 prosenttista alkoholia täysin laillisesti ilman Tullin kiusaa ja alv-verojen maksua..
..Suomeen? Jos, niin en tän jälkeen osta pulloakaan tai tetraa Suomesta. Manner-Euroopasta viinat saa pilkkahintaan kuljetuskulujen jälkeenkin.
Kommentit (10)
Verot kuuluu maksaa, aivan kuten vaikka tilatessa ebaystä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Valmistevero ja ALV tulee luonnollisesti maksaa
Eikö sen voi maksaa ostomaahan, EU:stahan ne ostetaan.
Niistä on jo maksettu vero lähtömaassa. Ainoat kulut kuljetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistevero ja ALV tulee luonnollisesti maksaa
Eikö sen voi maksaa ostomaahan, EU:stahan ne ostetaan.
Tätä on vatvottu jo kymmeniä vuosia enkä osaa sanoa miten se lopulta menee.
Kuljetuskustannukset. Ei muuta maksua. Näin sanoo eu lainsäädäntä. Tulli voi väittää vaikka mitä.
Vähän epäilen, että kohta tätä taas vatvotaan EU:n tuomioistuimessa. Alkoholista kun on kyse, niin Suomessa katoaa järki.
Onhan tuota saanut tilata jo ajat sitten. Kunhan maksaa vain tullit ja verot.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuota saanut tilata jo ajat sitten. Kunhan maksaa vain tullit ja verot.
Miksi maksaisit tullit ja verot?
Olen jo vuosien ajan tilannut EU-alueelta väkeviä ja oluita. Joskus on tuotu kotiin, joskus lokerikkoon. Mitään tulliselvityksiä ei ole tarvinnut tehdä eikä mitään ylimääräisiä maksuja maksaa.
Valmistevero ja ALV tulee luonnollisesti maksaa