Naapurin lapsi söi meillä - ihmetteli että mikä on "ulkofilepihvi'
Heillä kotona syödään kuulemma vaan makaronia ja tonnikalaa. Tunnistaa myös perunat, jauhelihan ja kalapuikot, muita ruokia ei tiedä. On 6-vuotias, kotihoidossa. Vanhemmat yo- opiskelijoita, asuvat vuokralla ja kulkevat polkupyörillä. Säälittää noin yksipuolinen sapuska ikuisten opiskelijoiden taloudessa.
Kommentit (38)
Todellisuudessa ei tiennyt, koska kotonaan syödään sisäfileetä. Taisi sääliä aloittajaa.
Onko sillä polkupyörällä jotain merkitystä?
Oisit sanonut sille edes että se on semmonen pihvi joka leikataan fileiksi ja viedään ulos.
Aika harva tuonikäinen pohtii ruokien nimiä. Sitäpaitsi harvoin sitä jaksaa erityisesti mainita, että kyseessä on ulkifilepihvi. Kunhan toteaa, että pihvi.
Oletpa ikävä tyyppi.
No syötä nyt lasta kun teillä käy äläkä tee numeroa asioista jotka ei sulle kuulu!
Voin kuvitella miten ap kiekuu lapselle että mitä, eikö teillä ole rahaa pihveihin🙄
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa ei tiennyt, koska kotonaan syödään sisäfileetä. Taisi sääliä aloittajaa.
Luulen myös, että hanhenmaksa on tutumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä polkupyörällä jotain merkitystä?
Antaa pikantin lisämaun värikkääseen kertomukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa ei tiennyt, koska kotonaan syödään sisäfileetä. Taisi sääliä aloittajaa.
Luulen myös, että hanhenmaksa on tutumpaa.
Miksi lapsi sitten puhuu vain makaronista ja tonnikalasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä polkupyörällä jotain merkitystä?
Antaa pikantin lisämaun värikkääseen kertomukseen.
Vihjasin että kyse on opintotukien ym. -lainojen riittämättömyydestä.
-ap
Lopettakaa jo naikkoset moinen säälin ja ihailun kerjuu. Samanlaiset lapset leikkivät samalla hiekkalaatikolla! Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan!
Pakko myöntää, että minäkään en 19-vuotiaana tiedä mikä tuo on. Meidänkin kotona on syöty noita halpoja ruokia
Vierailija kirjoitti:
Aika harva tuonikäinen pohtii ruokien nimiä. Sitäpaitsi harvoin sitä jaksaa erityisesti mainita, että kyseessä on ulkifilepihvi. Kunhan toteaa, että pihvi.
Mitä, mitä? Eikö teillä eskarilaiset käy syvällisiä keskusteluja eri lihalaaduista ja pihveistä? Kyllä entrecotet ja tomahawkit on hyvä jo nuorena oppia erottamaan toisistaan.
Tindernainen tuli Helsingistä junalla Iisalmeen. Vein syömään niin ääliö ei tiennyt mitä on mykyrokka eikä muaistanutkaan. Jätin sinne pöytään istumaan ja läksin kotiin.
Säälittää nää mammat, jotka luulee jonkun fileen olevan hyvää ravintoa.
Rasvainen halvin liha on se millä lapset ruokitaan terveeksi ja hyväkuntoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo naikkoset moinen säälin ja ihailun kerjuu. Samanlaiset lapset leikkivät samalla hiekkalaatikolla! Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan!
Joo mutta eri puolilla. Muistan kun 5-vuotiaana yritin leikkiä kauppaa saman ikäisen serkkuni kanssa, mutta turhautti, kun hän ei osannut laskea. Leikit jäivät sitten siihen.
Meidän lapsi oli käynyt leikkikaverinsa kotona ja ihmetteli, että niillä syödään kaupan ruokaa joka päivä ja jääkaapissa oli " vaikka kuinka pillimehuu...!" ja niitä sai ihan itse ottaa.
On ollut kova selittäminen köyhät vs. rikkaat. Ja, että niistä ei voi valita kummanko ottaa.
Ikävä kyllä jossain ollaan köyhiä tai ei osata tehdä ruokaa. Nämä nuoret äidit ovat nyt sitä tuotosta mikä synty 2000-luvun alussa / ysärin lopussa. Ei oo viittitty ikinä opetella tekeen ruokaa.. No sama koskee tietysti isiäkin.
En minäkään tiennyt ennen kuin vasta kolmekymppisenä, mikä ero on sisäfile- ja ulkofilepihvillä kun ite tein niistä ruokaa. Lapsena tiesin possun kyljyksen, että niitä tehdään grillissä.
Nyt rupes tekee mieli kyljyksiä.
Surkeita köyhiä pikku paski aisia
pyyhi vaan ne nuudelimössöt suupielistäsi...
haista kuule...