Nyt se on varmaa: Alkojen aukioloajat vaihtuvat – tämä kaikki muuttuu
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html
Onko oikeasti ihan pakko pistää pask..ksi koko Suomi?
Addikteja on koko maa täynnä ja mitä tekee päättäjät, tarjoilee juomaa kotiin tarjoiltuna.Seuraavaksi varmaan saa myös huumeita? Ei helv...
Kommentit (88)
Kukahan tämänkin päätöksen seuraukset aikanaan korjaa? Suomea on varoiteltu kotimyynnistä mutta ei mitään vaikutusta.Suomen on aina pakko oppia kantapään kautta.
Olen harvoin samaa mieltä kuin kristillisdemokraatit, mutta on aivan varmaa, että saatavuuden paraneminen lisää kulutusta ja kulutuksen lisääntyminen lisää alkoholihaittoja.
En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.
Taas tässä kommarimaassa olisi pitänyt torpata normaali tapa muissa maissa muutaman apinan takia? Juokoon itsensä hautaan jos haluavat.
Tos lukee, että myymälät saa itse päättää aukioloista. Ei ne kaikki alkot ole samalla tavalla auki eikä välttämättä sunnuntaina tai pyhäpäivinä.
Ykskin alko pani ovet kiinni klo 19 , vaikka se on ollut aiemmin klo 21 asti auki.
Aloittajan ei tarvitse pelätä että huumepolitiikka muuttuisi. Sehän on euroopan huonointa ja siihen ei tehdä mitään muutoksia. Vaikka käyttö ja haitat kasvaisivat kuinka paljon tahansa niin se ei ole päättäjien mielestä mikään syy tehdä muutoksia huumepolitiikkaan.
Alkoholihaitat kasvavat mutta kannabiksen käyttöä ja hallussapitoa ja kasvatusta ei edelleenkään sallita. Ovatko nuo ihan pöhköjä vai vanhuksia?
Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.
Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.
Äänestyksestä oli poissa 24 kansanedustajaa, missä ne olivat? Lomilla? Kuvauksissa?
Miksi näiden pidä olla työpaikalla tekemässä työtänsä eli äänestämässä lakeja jne?
Vierailija kirjoitti:
Taas tässä kommarimaassa olisi pitänyt torpata normaali tapa muissa maissa muutaman apinan takia? Juokoon itsensä hautaan jos haluavat.
Nimenomaan. Vastuuta yksilölle yhteiskunnan sijasta. Lapsia pitää vahtia, ei aikuisia.
Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.
Vierailija kirjoitti:
Äänestyksestä oli poissa 24 kansanedustajaa, missä ne olivat? Lomilla? Kuvauksissa?
Miksi näiden pidä olla työpaikalla tekemässä työtänsä eli äänestämässä lakeja jne?
Miksi ei kyseenalaisteta kun ollaan poissa töistä? Miksi muuten jotkut (vassarit?) alapeukuttaa jos joku kysyy kansanedustajien vastuusta?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.
Who cares?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.
Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.
Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.
Kuka sitä juopon juopumuksen astetta pohtii sen wolt-kuskin lisäksi? Ei kukaan. Kaupoissa ja Alkoissa sentään esimiehet valvoo myöskin, ettei päihtyneille myydä.
Veikkaan vahvasti, ettei Wolt-kuskit välitä, kuinka kännissä asiakas on. Tuskin edes uskaltavat ääntä korottaa jollekin känniläiselle. Kaupassa on se ero, että voit pyytää esim. vartijan tai esimiehen tai työkaverin avuksi.
Ihan hirveä päätös sallia kotiinkuljetus 😬 Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla.. Ja kuinka kuljettaja estää myynnin humalaiselle riidanhaluiselle vanhemmalle jonka lapset ovat kotona? Valvonta EI TULE ONNISTUMAAN! Kuormittaa poliisia ja sosiaalityötä. Kotibileet lisääntyy, naapurit häiriintyy kaljakassien kera kulkevista kuskeista. Raizkauxet lisääntyy kun umpihumalainen nainen tilaa juomia kotiin.
Olisi riittänyt, kun alkon monopoli olisi purettu, ja kaikki juomat vapautettu kaikkiin kauppoihin 9-21 välillä myytäväksi. Tämä olisi avannut mahdollisuuksia kyläksupoille ja elintarvikekioskeille, jotka jo katosivat. Olisi lisånnyt työllisyyttä ja verotuloja.. Mutta ei Suomen hallitus osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Huonoja ideoita ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Kotiinkuljetus työllistää vain (wolt) kuskeja. Ja sosiaalipäivystystä, poliisia ja häkeä.
Miksi Suomessa halutaan kaikkeen maksimimäärä ulkopuolisia hyysääjiä oikein lain puolesta 😄 jos joku on niin tyhmä että kuolee tuohon niin saakin mennä, ei sellaista ihmistä kukaan ulkopuolinen voi pysäyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.
Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.
Kuka sitä juopon juopumuksen astetta pohtii sen wolt-kuskin lisäksi? Ei kukaan. Kaupoissa ja Alkoissa sentään esimiehet valvoo myöskin, ettei päihtyneille myydä.
Veikkaan vahvasti, ettei Wolt-kuskit välitä, kuinka kännissä asiakas on. Tuskin edes uskaltavat ääntä korottaa jollekin känniläiselle. Kaupassa on se ero, että voit pyytää esim. vartijan tai esimiehen tai työkaverin avuksi.
Valvonta jää vaimon vastuulle. Älkää sitten ihmetelkö, kun mies alkaa tilaamaan innolla pizzaa Woltista joka päivä.
Kokoomus sai alkot auki mutta vastaavasti panevat monelta palvelevalta puhelimelta ja aa-kerholta rahahanat kiinni.
Vahva ja välittävä Suomi
Tämä päätös olisi voitu jättää tekemättä.