Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (227)
Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi
Olen ollut 11 vuotta yrittäjänä ja vain kerran on asiakas ollut halukas maksamaan nopeutetusta työstä
Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen orjuus on palannut.
Miten niin palannut? Kokonaisveroaste on Suomessa 42,5 prossaa. Se on orjuutta. Melkein puolet vuodesta tehdään ilmaiseksi töitä; talkoina
Erotkaa ammattiliitoista kaikki loputkin.
Lääkärit ja opettajat eivät eroa.
Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.
No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita.
Niin tän hihhelipentikäisen mielestä on siis ok teettää pyhätyötä, muttei ole ok korvata sitä?
Jopas on taas lessulla mielenkiintoiset tulkinnat Jeesuksen opetuksista ja lähimmäisenrakkaudesta.
Pentikäisellä on kaksi tuntomerkkiä, joista voi päätellä, ettei hän ole mikään älykkö:
1. oikeistolaisuus
2. uskovaisuus
Kumpikin korreloi keskimääräistä matalamman älykkyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita.
Sitten voit vaihtaa vuorotyöhön, elämä on valintoja.
Jouluaatto iltavuorossa on myös näihin kuuluva työvuoro.
Näitä ihan hyvin voi sunnuntailta poistaa lisät ihmisiä on lähes aina pelkkää arkityötä tehneet. Itse nyt päivätyössä ja todellakin pyhälisät kuuluu saada.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.
Olet yrittäjä. Ihan eri asia.
Työelämän ankeuttajat ja motivaation tappajat iskivät jälleen.
Koko avioliitto meni keskeytymätöntä kolmivuorotyötä tehneen puolison tahdissa. Jouluaatot, joulut, juhannukset, viikonloput ilta/yövuoro/aamua. Harvoin sattui joulukaan vapaaksi.
Yö/ilta/pyhäkorvaukset sentään näkyi korvauksena palkassa.
Aivan käsittämätöntä on tämä yrittäjien viha työntekijöitä kohtaan.
Näin. Kannattaa jatkossakin äänestää Kokoomusta ja Persuja, noita EK:n ja työnantajaliiton sätkynukkeja 😁👍
Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.
Tämä porukka on tyytyväinen vasta kun työväki on orjia vailla oikeuksia ja niitä voi raipalla ohjata kuin karjaa, vaikka karjaa kyllä suojeleekin eläinsuojelulaki.
Vierailija kirjoitti:
Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.
Käytkö töissä palkan vai työterveyden takia?
Sinänsä ei ole pelkoa että työterveys mihinkään katoaisi. Muistelisin kuitenkin, että tuo sama vaatimus on ollut myös vasemmistoliiton listoissa, koska se eriarvoistaa kuulemma ihmisiä
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!