Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois, lomat lyhyemmiksi ja työterveysjärjestelmä roskiin
"Järjestö haluaa myös lisätä paikallisen sopimisen mahdollisuuksia entisestään, jotta työehdoista voitaisiin sopia ”joustavammin” yritysten ja työntekijöiden välillä. Yrittäjäjärjestön mielestä lainsäädäntöä tulisi muuttaa niin, että työpaikoilla voitaisiin sopia työehtosopimuksista poiketen, mikäli työnantaja ja työntekijät näin yhdessä haluavat."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012093774.html?fbclid=Iwb21leASm97…
Kommentit (80)
Oikeisto ei voi koskaan olla duunaripuolue.
Vassarin ulina on musiikkia korville.
Muissa maissa työntekijöitä yritetään houkutella töihin kannustimilla, Suomessa se koskee lähinnä toimitusjohtajaa ja loppujen työnteosta yritetään tehdä mahdollisimman kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Muissa maissa työntekijöitä yritetään houkutella töihin kannustimilla, Suomessa se koskee lähinnä toimitusjohtajaa ja loppujen työnteosta yritetään tehdä mahdollisimman kamalaa.
Ja sitten menee yrityksillä huonosti. Onko yllätys?
VIELÄ KUN SAISIVAT SELLAISEN LAIN ETTÄ TYÖNTEKIJÄN TÄYTYY MAKSAA ETTÄ SAA TULLA TEKEMÄÄN MILJOONA OMAISUUKSIA YRITTÄJILLE NIIN OLISIVATKO TYYTYVÄISIÄ
Ei Suomeen kannata jäädä töihin jos on hyvä koulutus. Ulkomaille vaan!
Ei sunnuntaista tarvitse mitään tuplapalkkoja maksella, eihän suurin osa enää pyhitä lepopäivää muutenkaan. Työterveys kannattaa tarjota vain sellaisille oikeille avainhenkilöille, jotka ovat firmalle arvokkaita. Perustyöläinen on kuin lyijykynä, kun se on teroitettu eli käytetty loppuun, se heitetään menemään ja otetaan jonosta seuraava.
Ei siinä mitään, voihan ne esimiehet, jotka Kokoomusta äänestävätkin, tehdä ne sunnuntait, illat, aatot ja juhlapyhät kuukausipalkallaan. Lomat voitte lyhentää valtion- ja kuntatyöntekijöiltä.
Jännä, miten noi Keski-Euroopan maat menestyvät, vaikka heillä tuntuu olevan lomapäiviä + muita kansallisia vapaapäiviä enemmän kuin Suomessa ja työaikakin taitaa joissain maissa olla lyhyempi. Ei näytä siellä vaikuttavan tuottavuuteen, joten miten tää Suomessa sitten on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten noi Keski-Euroopan maat menestyvät, vaikka heillä tuntuu olevan lomapäiviä + muita kansallisia vapaapäiviä enemmän kuin Suomessa ja työaikakin taitaa joissain maissa olla lyhyempi. Ei näytä siellä vaikuttavan tuottavuuteen, joten miten tää Suomessa sitten on niin vaikeaa?
Suomessa laiskottelu on aivan Euroopan huippua.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ei voi koskaan olla duunaripuolue.
Ei sitä ole vasemmisto sitäkään vähää, he haluavat kaikkien pysyvän köyhinä, sairaina ja työttöminä.
Ja sitten ihmetellään kun yrityksillä menee huonosti. Kohtele työntekijää kuin litran mittaa ja odota hänen tekevän sinulle hymyssä suin laadukasta ja tuottavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sunnuntaista tarvitse mitään tuplapalkkoja maksella, eihän suurin osa enää pyhitä lepopäivää muutenkaan. Työterveys kannattaa tarjota vain sellaisille oikeille avainhenkilöille, jotka ovat firmalle arvokkaita. Perustyöläinen on kuin lyijykynä, kun se on teroitettu eli käytetty loppuun, se heitetään menemään ja otetaan jonosta seuraava.
Aika paljon lähtee tietoa ihan perustyöläisenkin mukana, kun nykyään on tehostettu työt niin pienellä porukalla tehdyiksi. Ja kukaan ei voi yksistään kaikkea tietomäärää hallita, edes 24/7 tunnit ei riitä. On nyt tuoretta kokemusta tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vassarin ulina on musiikkia korville.
Selittää elämäntapatyötön pekka 300 euron leikatulla tt-tuellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään, voihan ne esimiehet, jotka Kokoomusta äänestävätkin, tehdä ne sunnuntait, illat, aatot ja juhlapyhät kuukausipalkallaan. Lomat voitte lyhentää valtion- ja kuntatyöntekijöiltä.
Joo, aloittaisivat siitä että poistetaan pitkät lomat ja lyhyet työpäivät julkiselta, katsellaan sit muita sen jälkeen.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/
Oikeistolaisuus johtuu matalasta, erittäin matalasta älykkyysosamäärästä. MItä tyhmempi lapsi, sitä varmempi fasisti.
Käykääpä poistamassa fasistit Suomesta:
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C--->k
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten noi Keski-Euroopan maat menestyvät, vaikka heillä tuntuu olevan lomapäiviä + muita kansallisia vapaapäiviä enemmän kuin Suomessa ja työaikakin taitaa joissain maissa olla lyhyempi. Ei näytä siellä vaikuttavan tuottavuuteen, joten miten tää Suomessa sitten on niin vaikeaa?
Ja Sveitsissä on minimipalkka jotain 3000-4000/kk:n luokkaa.
Edelleenkään mikään ei kiellä maksamasta enempää liksaa, mutta tavoitehan näillä on, että pitäisi maksaa entistä vähemmän ja yhdistettynä potkulakiin, jos et suostu tekemään "yhteistä sopimista" niin sinut on helpompi erottaa.
Bää🐑, olen hallitusta kannattava lammas 🐑. Bää🐑. Hyvä idea. Bää🐑. Hallitus on duunarien puolella, bää🐑