Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys uhkailee rikosilmoituksella kun kirjoitin heistä totuudenmukaisen negatiivisen arvostelun

Vierailija
22.06.2026 |

Olin tehnyt tilauksen yrityksen verkkokaupasta. Tilauksessa oli monia ongelmia, tilaus tuli kuukauden myöhässä, eivät vastaa sähköposteihin, tuote oli väärää materiaalia, palautus ei onnistu yms. Rahat kyllä kelpasi. Kirjoitin sitten heistä totuudenmukaisen negatiivisen arvostelun Trustpilotiin, kerroin mitä oli tapahtunut. Se oli muuten täynnä muidenkin negatiivisia arvosteluja (olisi pitänyt lukea ennen kuin tilasin, oma moka) ja sitten vähän myös positiivisia mitkä oli selvästi feikkejä. Pian tuli sähköpostiin sitten yritykseltä erittäin epäammattimaisesti kirjoitettu vihainen viesti, että nyt poistat tuon arvostelun tai teemme sinusta rikosilmoituksen yrityksen kunnianloukkauksesta. Ensinnäkin, yrityksen kunniaa ei voi loukata. Lisäksi, arvosteluni oli totuudenmukainen ja kaikki asiat siinä oli oikeasti tapahtuneet. En vastannut toki sähköpostiin. Yrityksen nimi on Vuodevaatteet.fi (toivotaan nyt etteivät käy ilmiantamassa tätä keskustelua)

Erikoista toimintaa. Muilla tälläisiä kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maineen haittaaminen on rikos

Vierailija
2/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tilasit ja mitä väärää materiaalia tuotteessa oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

Miten se yrityksen mainetta haittaa jos kertoo totuudenmukaisesti kokemuksestaan heidän itse pystyttämällään arvostelusivulla? Ehkä yrityksen olisi kannattanut toimia järkevämmin?

Vierailija
4/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trustpilot on monesti täynnä negatiivista palautetta. 

Vierailija
5/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tilasit ja mitä väärää materiaalia tuotteessa oli?

Tuotteen sivulla väitettiin olevan 100% silkkiä, mutta kun tuote tuli niin pesulapussa oli polyesteri. Ei se kyllä yhtään tuntunutkaan silkiltä. Ja kallis oli vielä, hinnan puolesta olisi voinut ollakin silkkiä.

Ap

Vierailija
6/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole hääppöinen yritys, jos totuudenmukainen kritiikki on muka kunnianloukkaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

vuodevatteet.fi omistajalla joku tekoälybotti päällä joka tulee heti kommentoimaan kun huomaa google haussa jossain mainittavan sanan vuodevaatteet.fi?

Vierailija
8/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, olen aina vastannut että tehkää mieluusti rikosilmoitus niin saadaan asia oikeudenmukaisesti ratkaistua.

Kertaakaan ei ole poliisit olleet yhteydessä.

M43

Vierailija
10/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

Itsehän ne mainettaan haittaavat jos kaikki muutkin arvostelut ovat huonoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta yrityksestä on ennenkin ollut keskustelua täällä. Ei kannata ostaa tuolta mitään.

Vierailija
12/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

Miten se yrityksen mainetta haittaa jos kertoo totuudenmukaisesti kokemuksestaan heidän itse pystyttämällään arvostelusivulla? Ehkä yrityksen olisi kannattanut toimia järkevämmin?

Maineen haittaaminen on rikos. Palaute ei ole maineen haittaamista ja ei täten myöskään rikos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, olen aina vastannut että tehkää mieluusti rikosilmoitus niin saadaan asia oikeudenmukaisesti ratkaistua.

Kertaakaan ei ole poliisit olleet yhteydessä.

M43

tainneet kaikille negatiivisten arvosteluiden kirjoittajille laittaa. tosi ammattimaista toimintaa :D

Vierailija
14/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

Itsehän ne mainettaan haittaavat jos kaikki muutkin arvostelut ovat huonoja.

Ei, eivät haittaa. He ovat valinneet tarkoituksellisesti palvelustrategian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

vuodevatteet.fi omistajalla joku tekoälybotti päällä joka tulee heti kommentoimaan kun huomaa google haussa jossain mainittavan sanan vuodevaatteet.fi?

En olisi yllättynyt, heidän koko sivunsa ja somet vilisee pelkkää tekoälyä.

Vierailija
16/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

maineen haittaaminen olisi systeemaattinen valheiden tai negatiivisten väitteiden kirjoittelu julkisesti. 

trust pilot on arvostelu sivusto he itse pilaavat maineensa jos asiakas palvelu on huonoa.

jokaisella on oikeus kriittisesti arvioida kauppaa ja tuotetta toki ilman herjaa ja haukkumista tai kertomalla valheita. 

Vierailija
17/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

Itsehän ne mainettaan haittaavat jos kaikki muutkin arvostelut ovat huonoja.

Ei, eivät haittaa. He ovat valinneet tarkoituksellisesti palvelustrategian.

Mikäs botti se siellä puolustelee kyseistä yritystä? Viestisi kuulostaa aivan tekoälyltä.

Vierailija
18/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maineen haittaaminen on rikos

Itsehän ne mainettaan haittaavat jos kaikki muutkin arvostelut ovat huonoja.

Ei, eivät haittaa. He ovat valinneet tarkoituksellisesti palvelustrategian.

Mikäs botti se siellä puolustelee kyseistä yritystä? Viestisi kuulostaa aivan tekoälyltä.

Yrityksen omistaja on venäläinen, siksi puolustelevat vastaukset voi olla vähän huonosti kirjoitettuja.

Vierailija
19/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joudut telkien taakse!

Vierailija
20/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein negatiivisen Google-arvostelun eräästä liikuntapalveluyrityksestä sen jälkeen, kun olin heidän palvelunsa parissa saanut elinikäisen liikuntavamman heidän huolimattoman toimintansa takia. Tapahtuneesta on lääkärintodistukset ja epikriisit, sekä itse tapahtuneesta on video. Kirjoitin arvostelun totuudenmukaisesti, liioittelematta ja rehellisesti.

Yrityksen omistaja ilmestyi viikko arvostelun jätöstä uhkailemaan rikosilmoituksella ja vaati arvostelun poistoa, vedoten siihen että se haittaa hänen yritystoimintaansa ja loukkaa sen kunniaa. En reagoinut, joten hän teki rikosilmoituksen, josta kuukausia myöhemmin tuli kotiini poliisilta kirje, ettei tapahtunut ylitä tutkintakynnystä. Arvostelu on ja pysyy siis. Yrityksen kunniaa ei voi loukata, koska yritys ei ole henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan