Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:, Wille Rydmanin kohu syvenee - Hallituksessa ilmiriita

Vierailija
22.06.2026 |

"Pääministeri Petteri Orpo (kok) linjaa, että ministeri ei voi edistaa Stea-avustusten kriteerejä koskevaa asiaa ilman hallituksen hyväksyntää.

Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) esittämiin sote-järjestöjen Stea-avustusten uusiin kriteereihin.

– Ministeri Rydmanin esittämistä Stea-avustusten kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Ministeri ei voi edistää asiaa ilman hallituksen hyväksyntää. Siksi vien asian poikkeuksellisesti valtioneuvoston istuntoon käsiteltäväksi, Orpo kirjoittaa viestipalvelu X:ssä." 

Orpo riitauttaa asian ja laittaa nyt pääministerin arvovallan peliin järjestöasiassa. 

IS

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Vierailija
2/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä

Et ymmärtänyt lukemaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Vierailija
4/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Vierailija
5/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Et ole todellakaan ainut.

Vierailija
6/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä

Et ymmärtänyt lukemaasi?

En usko propagandaa, jota sinä teollitehtailija suollat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Älä masennu, rakas ystävä. Vaaleihin on enää alle 10 kk aikaa. 💚 

Vierailija
8/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Kokoomus ja SDP on sama puolue. Siinä syy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.

Vierailija
10/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Pääasia, että rahaa riittää eliitin harrastuksiin ja muihin virkistysmenoihin. 

 

Perskokkareet haluavat sairaille, vanhuksille, työttömille ja vähemmistöille kuulan kalloon.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.

Vierailija
12/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.

No on niillä pää täynnä kusta jo ilman valtaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpoa vaan vituttaa ko kansa tykkää Rydmanista enemmän.

Vierailija
14/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman on pelkkä populisti. Oikein ottaa päähän tämä pikkumies. Näillä hänen tempuillaan Suomi ei nouse mutta kivahan se on nostaa äärioikeiston tunnetilaa. 

Vaalitemppu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Orpo vaan näytti pikkumiehelle, että äläs nyt poitsu viitti.

Vierailija
16/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Älä masennu, rakas ystävä. Vaaleihin on enää alle 10 kk aikaa. 💚 

Kymmenen kk menee nopeasti. Itse äänestän taktisesti. 

Vierailija
17/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Orpo vaan näytti pikkumiehelle, että äläs nyt poitsu viitti.

Pikkumiehellä nyt jäätävä peppukipu kun ”isot pojat kiusaa”. Seuraavaksi pikkumies pelaa uhriutumiskortin.

Vierailija
18/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo jyräsi Ryydmanin! Ei vissiin leikata sitten mistään? 

Kaikilta muilta, mutta ei Kok ja RKP järjestösuojatyöpaikkalaiselta.

Köyhä saa mennä. Kok ja RKP:n kultapossukerholainen saa jatkaa entiseen malliin eloa veronmaksajan piikkiin.

Vierailija
19/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Mihin hurjaa palkkaa saavat tutkijan tutkijat nyt joutuvat, tuossa puljussa pikkasen liikaa ja mitä he oikein tekevät??Hyvä kun Rydman pöläyttää paikan!

Vierailija
20/128 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo varmaan näyttää mistä vastaavat säästöt saadaan järjestökentällä aikaan sitten toisella tavalla 🤣 Vai oliko se Orpon mielestä sittenkin niin, että leikata ei tarvitse? Että "rahaa on", vai mitenkä se demareiden kansantanhun sanat menivätkään 😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan