Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:, Wille Rydmanin kohu syvenee - Hallituksessa ilmiriita

Vierailija
22.06.2026 |

"Pääministeri Petteri Orpo (kok) linjaa, että ministeri ei voi edistaa Stea-avustusten kriteerejä koskevaa asiaa ilman hallituksen hyväksyntää.

Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) esittämiin sote-järjestöjen Stea-avustusten uusiin kriteereihin.

– Ministeri Rydmanin esittämistä Stea-avustusten kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Ministeri ei voi edistää asiaa ilman hallituksen hyväksyntää. Siksi vien asian poikkeuksellisesti valtioneuvoston istuntoon käsiteltäväksi, Orpo kirjoittaa viestipalvelu X:ssä." 

Orpo riitauttaa asian ja laittaa nyt pääministerin arvovallan peliin järjestöasiassa. 

IS

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä

Mitään riitaa ei ole eikä tule, faktat on kiistattomia faktoja. Valtion rahat on loppu, lainan saanti ja kyky ottaa sitä 404, demarit on pskasakkia ja niiden järjestöhumpalta ja rälsseiltä lähtee nyt hillotolppamassit. Nämä kiistattomat faktat ei muutu yhtään mihinkään.

Vierailija
22/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä

Et ymmärtänyt lukemaasi?

En usko propagandaa, jota sinä teollitehtailija suollat

En tehnyt aloitusta.

Mitä propagandaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Mene kelaelätti TÖIHIN!!!!

Vierailija
24/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko aiemmatkin sosiaali- ja terveysministerit joutuneet hyväksyttämän sosiaali- ja terveyspäätökset koko hallituksella, vai onko Rydman poikkeus? Orpo on sitten yksi selkärangaton nahjus.

Vierailija
25/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei säästojä tehdä myös nuoriso- ja liikuntajärjestöistä! Eihän voi olla niin, että joltain momentilta viedään kymmeniä miljoonia ja joiltain ei mitään!

Vierailija
26/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Älä masennu, rakas ystävä. Vaaleihin on enää alle 10 kk aikaa. 💚 

Se on lyhyt aika. Kohta loppuu persujen virne sekä irvistely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syvene! Ei ole riitaa. Älä KOM Mari yritä

Mitään riitaa ei ole eikä tule, faktat on kiistattomia faktoja. Valtion rahat on loppu, lainan saanti ja kyky ottaa sitä 404, demarit on pskasakkia ja niiden järjestöhumpalta ja rälsseiltä lähtee nyt hillotolppamassit. Nämä kiistattomat faktat ei muutu yhtään mihinkään.

Et idiootti näemmä tiedä mikä järjestö on kyseessä. 

Sosten hallituksen puheenjohtaja on ent. Kokoomuksen kansanedustaja.

Vierailija
28/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.

Juuri näin. Siksi persujen gallupluvut ovatkin nyt niin katastrofaalisia. Niiden äänestäjät eivät ole oikein tykänneet niiden toiminnasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.

Ihan mielenkiinnosta, miten luulet Suomen linjan jatkuvan tulevina vuosina? 

 

Taannoin Kreikkalaisen vasemmistolaisen Syrizan vaalilupaus epäonnistui, koska Kreikka oli käytännössä velkojiensa armoilla, kuten Suomi nyt!! Tsipras lupasi:
Lopettaa säästöpolitiikan, nostaa julkisia menoja, helpottaa kansalaisten taloudellista ahdinkoa jne juttuja. 

Ongelma oli, että nämä tavoitteet olivat keskenään ristiriidassa. Kreikan valtio oli riippuvainen lainarahasta, kuten Suomi nyt. 

 

Kannattaa siis lukea tiedonantajan sijaan Kauppalehteä ja sisäistää se mikä meitäkin lähivuosina odottaa. 

Vierailija
30/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Mene kelaelätti TÖIHIN!!!!

Sinä voit vetää itses kiikkuun. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo on nyt vaalien edessä häämöttäessä löytänyt epätoivoisesti ns mu*ansa. Tietää myös että kansan mielipide Rydestä jakaantuu, niin uskaltaa. Pelkkä surkea peluri.

Asiallisia leikkauksia löperöön ja älyttömiin rahanjakoihin veronmaksajilta,  varsinkin maamujen harrastus ja uskonsalevittämis ketkuiluun ja vetkuiluun, joiden aika todellakin loppua !

Vierailija
32/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Älä masennu, rakas ystävä. Vaaleihin on enää alle 10 kk aikaa. 💚 

Orpo ja Purra ehtii tehdä vielä paljon tuhoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei säästojä tehdä myös nuoriso- ja liikuntajärjestöistä! Eihän voi olla niin, että joltain momentilta viedään kymmeniä miljoonia ja joiltain ei mitään!

Liikuntajärjestöt eivät ainakaan tarvitse rahaa. Jokainen osaa liikkua ihan itse. Tossut jalkaan ja metsäpolulle tai joenrantaan. 

Vierailija
34/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.

Mutta persulogiikan mukaan oppositio, lähinnä sdp ja eritoten Sanna Marin, edelleen päättää asioista tässä maassa ja siksi persun kädet on sidotut. Ei kuulemma pysty mitään "hyviä" päätöksiä siksi tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Mikä tässä hallituksessa ahdistaa? Sitten vasta ahdistaakin, kun kaikki leikataan SDP:n politiikan takia. Kai sinä ymmärrät, että mitä enemmän SDP roudaa köyhiä maahan, sitä syvemmässä suossa Suomi on ja sitä enemmän sinulta leikataan.

Vierailija
36/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Hallitus kaatuu jos pääministeri eroaa, tai eduskunta enemmistöllään äänestää epäluottamusta. Oppositio ei voi kaataa hallitusta vaikka kuinka valta kiihottaisi.

Ihan mielenkiinnosta, miten luulet Suomen linjan jatkuvan tulevina vuosina? 

 

Taannoin Kreikkalaisen vasemmistolaisen Syrizan vaalilupaus epäonnistui, koska Kreikka oli käytännössä velkojiensa armoilla, kuten Suomi nyt!! Tsipras lupasi:
Lopettaa säästöpolitiikan, nostaa julkisia menoja, helpottaa kansalaisten taloudellista ahdinkoa jne juttuja. 

Ongelma oli, että nämä tavoitteet olivat keskenään ristiriidassa. Kreikan valtio oli riippuvainen lainarahasta, kuten Suomi nyt. 

 

Kannattaa siis lukea tiedonantajan sijaan Kauppalehteä ja sisäistää se mikä meitäkin lähivuosina odottaa. 

Luen Kauppalehden nettisivuilta ainoastaan keskustelua Poimintoja hauskoista asuntokohteista - tyhmä maksaa liikaa, osa 2. Se on erittäin hauska ja informatiivinen keskustelu. 

Muuten Kauppalehdellä voi heittää vesilintua. 

Vierailija
37/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Mikä tässä hallituksessa ahdistaa? Sitten vasta ahdistaakin, kun kaikki leikataan SDP:n politiikan takia. Kai sinä ymmärrät, että mitä enemmän SDP roudaa köyhiä maahan, sitä syvemmässä suossa Suomi on ja sitä enemmän sinulta leikataan.

Missä ne roudatut köyhät nyt ovat? Kymmenenkin osoitetta voit laittaa tähän alle: 

Vierailija
38/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko aiemmatkin sosiaali- ja terveysministerit joutuneet hyväksyttämän sosiaali- ja terveyspäätökset koko hallituksella, vai onko Rydman poikkeus? Orpo on sitten yksi selkärangaton nahjus.

On. Turkulaisista kokkarepuheenjohtaijista Itälä on ehdottomasti ollut se järkevämpi. Vaikkakaan ei paljon. 

Vierailija
39/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman haluaa viedä eri vähemmistöiltä mahdollisuuden vaikuttaa. Siitä se hallituksen kenkä puristaa.

Ja nyt Rydman leikkii tietämätöntä "minun tietooni ei ole saatettu...".

Vierailija
40/113 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalit lähestyy, ei mitään uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi