Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdenvertaisuusvaltuutettu rikkoo oikeusvaltioperiaatetta

Vierailija
17.06.2026 |

Oikeusvaltioperiaatten mukaan virkamiehen on noudatettava lakia.

Nyt yhdenvertaisuusvaltuutettu on lähtenyt lain ulkopuolelle soveltamaan lakia villisti ja ohjaamaan mielivaltaisesti lain laatijoita lakien muuttamiseksi.

Onkohan niin että opetushallituksen lisäksi ensi syksynä budjettirahoitus lakkaa myös yhdenvertaisuusvaltuutetulta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a9b72229-f798-411f-83e2-e95b0f36f…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittava kommentti Vestmanilta, kun Pev ja perustuslain tulkinta on puoluepolitisoitunut tällä hallituskaudella - tämä on oikea uhka Suomen oikeusvaltioperiaatteelle.

Mulla oli sama reaktio, kun näin uutisen

Vierailija
22/37 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittava kommentti Vestmanilta, kun Pev ja perustuslain tulkinta on puoluepolitisoitunut tällä hallituskaudella - tämä on oikea uhka Suomen oikeusvaltioperiaatteelle.

Yhtä vähän on perustuslakivaliokunta  puoluepolitisoitunut kuin Marinin kaudella kun Ministeri Haavisto pelastettiin poliisin syytteestä virkavirheestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtuutetut taitaa olla vasemmiston suojatyöpaikkoja. Pitävät tiukasti kiinni mm. Neuvostoliitosta kopioiduista sukupuolirooleista ja ovat lähinnä länsimaistumisen este.

Leikkuriin.

Vierailija
24/37 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän hallitus on tehnyt koko ajan. Hallitus on esimerkillään osoittanut, ettei lakia tarvitse enää noudattaa.

Vierailija
25/37 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se erikoista jos virlamies lähtee säätämään lakeja ominpäin kansanvallan ohi.

Ei hän mitään omia lakeja luo. Katsoo ettei koulu seurannut olemassa olevaa lakia. Ja se tapahtui useamman kerran. Eli oppilaille ei annettu vaihtoehtoa, kaikkien piti osallistua, vaikka se sisälsi uskonnollista ohjelmaa. 

Siinähän virkamies taistetelee perustuslakia ja kansanvaltaa vastaan kunnes virka lakkautetaan.

Vierailija
26/37 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se erikoista jos virlamies lähtee säätämään lakeja ominpäin kansanvallan ohi.

Ei hän mitään omia lakeja luo. Katsoo ettei koulu seurannut olemassa olevaa lakia. Ja se tapahtui useamman kerran. Eli oppilaille ei annettu vaihtoehtoa, kaikkien piti osallistua, vaikka se sisälsi uskonnollista ohjelmaa. 

Koulu on pakollinen, päättäjäiset  ei ole. 

Jos päättäjäiset ovat osa opetusohjelmaa on osallistuminen pakollista.

Jos ohjelman seuuraaminen on mahdoton voi siitä pyytää vapautusta ja saada todistuksen luokassa muiden kanssa. Miksi isä ei näin tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se erikoista jos virlamies lähtee säätämään lakeja ominpäin kansanvallan ohi.

Ei hän mitään omia lakeja luo. Katsoo ettei koulu seurannut olemassa olevaa lakia. Ja se tapahtui useamman kerran. Eli oppilaille ei annettu vaihtoehtoa, kaikkien piti osallistua, vaikka se sisälsi uskonnollista ohjelmaa. 

Siinähän virkamies taistetelee perustuslakia ja kansanvaltaa vastaan kunnes virka lakkautetaan.

Näin ne vallankumoukset yleensä saavat alkunsa ja diktaattorit saavat Ceaușescujen kohtalon. Puoluekannalla ei ole merkitystä. 

Oikeisto pyrkii vain kääntämään huomion epäolennaisuuksiin samaan aikaan kuin he itse rikkovat yhdenvertaisuutta räikeällä tavalla. 

Vestman ja Räsänänen ovat hyviä esimerkkejä tästä.

Vierailija
28/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo poliittisen vihervasemmiston lähellä olevat järjestöt tekee politiikkaa eikä pysy annetussa roolissa vaan kuvittelee olevansa maan johtajia jotka diktatorisoi kaikkea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseksi se zuu wakkitouhu on mennut: määräillään jo eduskuntaakin, koska Kyllähän Tämä on Tärkeä Asia!

Vierailija
30/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus tai oikeastaan yksi ministeri päättää mihin Stean avustuksen menee. Alkaa mennä vaaralliseksi. Taitaa Persut olla oikeassa kun puhuvat aina että "väärät mielipiteet" vaiennetaan.  

Olet väärässä keskustelussa. Suksivittuun.

Valtion rahoistahan tässä puhuttiin. Ja toivottiin rahoituksen poistamisesta tasa-arvo valtuutetuista. Sitä kritisoin ja toin esiin, että koen sen olevan tämän hallituksen tapa. Koskee muitakin, kuin tasa-arvo valtuutettua. 

Jos se ei osaa pysyä asiassa ja yrittää rikkoa vielä perustuslakiakin, niin hemmettiin vaan. Suomi tekee isot säästöt 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vihervasemmistoa ja heidän kannattajia lait sa säännöt kiinnosta kun ideologia ja yö teet hallitsee kaikkea. Jokainen vihervasemmiston kannattaja on sitä mieltä että lakeja ja sääntöjä ei tarvitse noudattaa jos on heidän mielestä oikealla asialla. Jännästi vaan nämä sanoo että heitä kohtaan pitää noudattaa lakeja ja sääntöjä pilkun tarkasti 

Vierailija
32/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha suojatyöpaikkakeskittymä tuokin toimisto. Järkyttävän kovat liksat tuolla hölynpölyhommista. Joutaa ajaa alas tuo turhake.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se erikoista jos virlamies lähtee säätämään lakeja ominpäin kansanvallan ohi.

Ei hän mitään omia lakeja luo. Katsoo ettei koulu seurannut olemassa olevaa lakia. Ja se tapahtui useamman kerran. Eli oppilaille ei annettu vaihtoehtoa, kaikkien piti osallistua, vaikka se sisälsi uskonnollista ohjelmaa. 

Siinähän virkamies taistetelee perustuslakia ja kansanvaltaa vastaan kunnes virka lakkautetaan.

Näin ne vallankumoukset yleensä saavat alkunsa ja diktaattorit saavat Ceaușescujen kohtalon. Puoluekannalla ei ole merkitystä. 

Oikeisto pyrkii vain kääntämään huomion epäolennaisuuksiin samaan aikaan kuin he itse rikkovat yhdenvertaisuutta räikeällä tavalla. 

Vestman ja Räsänänen ovat hyviä esimerkkejä tästä.

Olivatko nämä vestman ja räsnänen ihan itse laulamassa sitä suvivirttä? 

 

Peruslakivaliokunta on kymmeniä kertoja jo käynyt asian läpi, että yksi suvivirsi, joka kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ei koulusta vielä kirkkoa tee 

Asia on niin monta kertaa käsitelty, että tuolle valittajalle voisi laittaa jo laskun, joka perustuu asian käsittelijöiden palkkakustannuksiin. Ihan kuin tässä maassa ei olisi muuta tekemistä kuin jauhaa jostain suvivirrestä. Nyt oikein kallis tasa-arvovaltuutettukin hälytetty asiaa käsittelemään. Täytyy ihan suoraan sanoa, että vähissä on senkin käsiteltävät asiat, joten viran voi yhtä hyvin lakkauttaakin, ettei koulutetun ihmisen tarvitse päiväänsä kuluttaa peukaloita pyörittelemällä ja nettiä selaten 

Vierailija
34/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se erikoista jos virlamies lähtee säätämään lakeja ominpäin kansanvallan ohi.

Ei hän mitään omia lakeja luo. Katsoo ettei koulu seurannut olemassa olevaa lakia. Ja se tapahtui useamman kerran. Eli oppilaille ei annettu vaihtoehtoa, kaikkien piti osallistua, vaikka se sisälsi uskonnollista ohjelmaa. 

Siinähän virkamies taistetelee perustuslakia ja kansanvaltaa vastaan kunnes virka lakkautetaan.

Näin ne vallankumoukset yleensä saavat alkunsa ja diktaattorit saavat Ceaușescujen kohtalon. Puoluekannalla ei ole merkitystä. 

Oikeisto pyrkii vain kääntämään huomion epäolennaisuuksiin samaan aikaan kuin he itse rikkovat yhdenvertaisuutta räikeällä tavalla. 

Vestman ja Räsänänen ovat hyviä esimerkkejä tästä.

Olivatko nämä vestman ja räsnänen ihan itse laulamassa sitä suvivirttä? 

 

Peruslakivaliokunta on kymmeniä kertoja jo käynyt asian läpi, että yksi suvivirsi, joka kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ei koulusta vielä kirkkoa tee 

Asia on niin monta kertaa käsitelty, että tuolle valittajalle voisi laittaa jo laskun, joka perustuu asian käsittelijöiden palkkakustannuksiin. Ihan kuin tässä maassa ei olisi muuta tekemistä kuin jauhaa jostain suvivirrestä. Nyt oikein kallis tasa-arvovaltuutettukin hälytetty asiaa käsittelemään. Täytyy ihan suoraan sanoa, että vähissä on senkin käsiteltävät asiat, joten viran voi yhtä hyvin lakkauttaakin, ettei koulutetun ihmisen tarvitse päiväänsä kuluttaa peukaloita pyörittelemällä ja nettiä selaten 

Kukahan zuu wakki tuonkin a kan hälyytti paikalle??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se erikoista jos virlamies lähtee säätämään lakeja ominpäin kansanvallan ohi.

Ei hän mitään omia lakeja luo. Katsoo ettei koulu seurannut olemassa olevaa lakia. Ja se tapahtui useamman kerran. Eli oppilaille ei annettu vaihtoehtoa, kaikkien piti osallistua, vaikka se sisälsi uskonnollista ohjelmaa. 

Siinähän virkamies taistetelee perustuslakia ja kansanvaltaa vastaan kunnes virka lakkautetaan.

Näin ne vallankumoukset yleensä saavat alkunsa ja diktaattorit saavat Ceaușescujen kohtalon. Puoluekannalla ei ole merkitystä. 

Oikeisto pyrkii vain kääntämään huomion epäolennaisuuksiin samaan aikaan kuin he itse rikkovat yhdenvertaisuutta räikeällä tavalla. 

Vestman ja Räsänänen ovat hyviä esimerkkejä tästä.

Punakapina ei kuulukansanvaltaiseen tasavaltaan. Kapinoitsijst pannaan monttuun kuten silloin.

Vierailija
36/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskiä touhua. Viherpunikit taas rikkomassa yhteiskuntaa, eivät koskaan rakentamassa sitä. Saatanan sabotöörit.

Vierailija
37/37 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha suojatyöpaikkakeskittymä tuokin toimisto. Järkyttävän kovat liksat tuolla hölynpölyhommista. Joutaa ajaa alas tuo turhake.

Sanos muuta. 40 suojatyöpaikkalaista joista liki kaikilla liksa yli viiden tonnin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi