Miten olette muuttaneet elämäänne konkreettisesti?
Mitä muutoksia teitte itsessänne tai elämässänne, joka paransi elämänlaatua?
Kommentit (18)
Mm. aloin harrastamaan liikuntaa ja vaihdoin pois huonosta työpaikasta parempaan.
Erosin 20 vuoden suhteesta. Irtisanouduin vakituisestä työpaikasta ja muutin toiselle paikkakunnalle määräaikaiseen työhön. Olen lisäkouluttautunut ja vaihtanut vielä lisää työpaikkoja yli 40 vuotiaana. Nuo ovat isoimmat muutokset, mutta sitten kaikkea muuta pienempää myös esim nyt aloitin elämäntapamuutoksen ja tarkoitus on vähentää sokerin syöntiä ja laihtua 10 kg.
Vierailija kirjoitti:
Muutin Kuopiosta Joensuuhun.
Minä muutin Porvoosta Konalaan!
Menin salille, muutin, menin suhteeseen, menin töihin, menin opiskelemaan...
Erosin tyttöystävästäni, irtisanouduin vakituisesta työpaikastani ja muutin ulkomaille. Tein tämän kaiken 2 kk:N aikana noin 20 vuotta sitten. Hyviä peliliikkeitä kaikki, elämäni on siitä asti ollut erinomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin Kuopiosta Joensuuhun.
Minä muutin Porvoosta Konalaan!
Pierusta pökäleeseen👏
Ero. Kuuden vuoden masennus ja ikuinen sitoutumiskammo.
Lähinnä ne ovat olleet opiskelupaikkakunnalle, rakastamaani kaupunkiin muutto - rakastamani alan opiskelu - työpaikka jonne suurinpiirtein tunkeuduin :D mutta palkkasivat lopulta - rakkaudet, niistä yli selviäminen ja siihen liittyvät prosessit - yksi irtisanoutuminen pysyvästä virasta 4-kymppisenä, koska tulin kiusatuksi - ja viimeisimpänä muutto maalle nyt 55+ iässä. Taas on uutta opeteltavaa ja ympärillä neljä vuodenaikaa, uusi työkin.
Vähensin reilusti juomista, lopetin polttamisen
Aloin lähteä suoraselkäisesti kotiin vapaa-ajan paikoista ja tapahtumista heti, kun alkaa näyttää että en viihdy.
Lopetin tapaamasta väkisin ihmisiä, joiden kanssa olin kokenut velvollisuudekseni pitää suhteita yllä, mutta joiden tapaaminen oikeasti vain stressasi ja väsytti. Esim. aina sanotaan, että lapsuuden ystävyyksiä ei saa katkaista. Katkaisin.
Jätin kaupunkiin rakentamani elämän ja muutin takaisin pienelle kotipaikkakunnalle.
Asuinpaikoissa on ainakin selviä eroja.
Muutin Kuopioon. Suomen toiseksi vetovoimaisin kaupunki ja Suomen parhaaksi kesäkaupungiksi arvosteltu. Pitää paikkaansa. En tiennyt että ympäristö voi muuttaa elämänlaatua näin paljon. Tähän liittyy myös kiva koti kivalta sijainnilta. Tuntuu kuin asuisin ulkomailla ja sellaisessa paikassa missä haluan asua, ainakin toukokuusta-syyskuun loppuun. Kuopio on myös kiva talvikaupunki silloin kun sattuu olemaan lunta ja pakkasta sopivasti ja palveluita on muihin kaupunkeihin verrattuna hyvin ankeallekkin ajalle. Seuraavaksi pitää poistaa elämästä marras-helmikuun välinen aika.
Kiitos kysymyksestä, kohteliaasti, aloitin opiskelemaan pianonsoittoa, ja on avautunut musiikin maailma, keskiajalta nykymusiikin. Aloitin myös opiskelemaan harrastukseksi psykologiaa ja sen myötä ymmärrän kumppanini ja kaikkea paremmin. Yöt olen opetellut nukkumaan, päivällä touhutaan. Sinulle ystävä kaikkea ihanaa uudistuaksesi.
Koti etelässä.
Kohta asumme siellä koko vuoden, nyt vain 1/2. Elämämme paras hankinta!
Olen lähtnyt ulkomaille opiskelemaan, vaihtanut työpaikkaa, mennyt naimisiin, aloittanut uusia harrastuksia jne. Nyt pääsin sairaseläkkeelle, mikä jälleen parantaa elämänlaatuani.