Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaako työkkäri teitä?

Vierailija
15.06.2026 |

Jäin työttömäksi maaliskuun lopussa ja mulla on ollut yksi käyntikontakti heihin. Muuten ei ole esim soiteltu. Kolmea tuöpaikkaa pitää hakea kuukaudessa. Avoimia hakemuksia laitan kun muuta ei ole tarjolla. Ammattisuoja taitaa kyllä kohta päättyä eli alkavatko vaatia sitten enemmän. 

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtun työttömät saatanat kermaperseet

Työnnä, hampuusi, pääsi vessanpönttöösi!

Vierailija
82/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi mua ole pahemmin koskaan kiusanneet. Olen saanut olla rauhassa kun hoidan asiat jämptisti enkä vastusta ja nillitä joka ikisestä asiasta heidän ehdotuksiaan vastaan. Niinkuin suurin osa työttömistä jästeistä tekee ihan vain piruuttaan ja kehtaavat valehdella että työkkäri kiusaa heitä. Saamarin valehtelevat vätykset.

Olet kyllä yksinkertainen, tietämätön ja ajattelematon puupää.

Ihmisellä ei ole puuta päässä. Siksi puupäitä ei ole olemassa. Luuta, ihoa,lihaksia,rasvakudoksian jne kyllä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aikamoista pompottamista on valmentajalta/lääkäriltä/ammatinvalinta ohjaajalta toiselle. Alkuun olin toiveikas ja innokas käymään noissa palveluissa. Noin 10 uravalmentaja ja ammatinvalinta ja lääkärikäynnin jälkeen ei mitään ole saatu aikaiseksi. Eläkkeelle ei nuoria päästetä. Aikamoista resurssien hukkaamista.

Eihän yhdelläkään noista tahoista ole mitään yritystäkään auttaa oikeasti. Tekevät vaan lausuntoja työvoimaviranomaisten käyttöön. Kaiken tarkoitus on vaan pyörittää byrokratiaa jotta kaikki nuo turhat ihmiset saavat palkkansa. Aitoa auttamishalua ei ole kenelläkään. Eikä lopputulos kiinnosta ketään, ei edes työvoimaviranomaista.  Eihän mitään noista "palveluista" edes räätälöidä asiakkaan mukaan vaan kaikille samaa liirumlaarumia. 

Esimerkiksi olin kuntoutuksessa ja kukaan niistä viidestä ihmisestä ei tiennyt minun sairaudestani yhtään mitään, ei edes lääkäri. Kävin myös työttömän terveystarkastuksessa ja ensimmäinen asia minkä lääkäri sanoi oli se että hän ei tiedä sairaudestani yhtään mitään. Yksikään edellä mainituista ei ollut tehnyt yhtään mitään taustatyötä ja ottanut selvää. Sairauteni on hyvin hyvin yleinen ja työkykyä rapauttava sairaus joka todetaan myös käypähoitosuosituksessa. Kaikille pitää aina kertoa alusta saakka omin sanoin, samat asiat, tieto ei kulje tai eivät viitsi lukea toisten kirjauksia.  Tätä on nyt jatkunut jo 7 vuotta. Enää en suostu mihinkään, nehän maksavat vuositasolla satoja euroja, jopa yli tonnin. Ihan järjettömän kallista teatteria muka-asiantuntijoitten taholta.

Vierailija
84/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee vain sen, mitä on suunnitelmassa sovittu. Minkäänlaista aktiivisuutta ei saa osoittaa. Somessa ei saa vahingossakaan kertoa harrastuksista, hyväntekeväisyyteen osallitustumisesta jne. Työkkäreiden passivoivaa linjaa vastaan "taisteleminen" käy melkein töistä.

Hulluinta on, että yli 4400 byrokraattia elätetään verorahoilla ja kiinteistö- ja tietotekniikkakulut päälle.

Miksi noista edes pitäisi kertoa kenellekään? Omapalvelussa ilmoutetaan työpaikat joihin on hakenut. Kyselevätkö he muka harrastuksiakin? Sitä kysyttiin että olenko omaishoitaja. En ole. Toki autan normaalisti vanhempiani mutta en ole sitä virallisesti. 

Älä missään tapauksessa kerro niille tai somessa auttavasi vanhempiasi. Työkkäri tulkitsee hyvin äkkiä että toimit käytännössä omaishoitajana etkä ole työmarkkinoiden käytettävissä ja tuki katkeaa kuin veitsellä leikaten.

Tällaisia tapauksia tuhat samoihin kirjoihin ja kansiin ja se EU tuomioistuimelle ihmeteltäväksi. Jos nämä nyt totta on.

Vierailija
85/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soittivat 1999 kun pääsin armeijasta. Olin jo töissä kun virkailija kysyi tapaamiseen.

Vierailija
86/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 60 vuotiaana olin karmeassa prässissä. Ne kyttää arjalais-luterilaisen työmoraalin omaavia ihmisiä ja sellaisia, jotka vielä pelkää auktoriteetteja. Ykskin tantta vinkui mulle, että laittaa minut vaan johonkin. Sillon niillä oli se työpaja, johon laitettiin mitöötömillä tunneilla ja mitättömällä palkalle tekee jotain näennäisiä töitä, niinku takoon linnunpönttöjä. Nyt se paja loppu, mutta vieläkin oottelen, että laitetaanko johonnkin hölmön homiin tai työntelee invoja pyörätuolissa. On nimittäin ollut vähän rauhallisempaa jo vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni työnhakuvelvoite umpeen toukokuussa. Sen jälkeen en ole kuullut työkkäristä mitään. Eli mulla ei ole mitään tehtäviä. Työkkärissä on kiire hoitaa niitä, jotka uuden lain mukaan pakotettiin ilmoittautumaan työttömiksi, vaikka ovat selvästi työkyvyttömiä. Tämä uusi laki on aivan hiton hyvä, minut on jätetty rauhaan. 

Vierailija
88/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä ei ole työkkärillä varaa järjestää kursseja tai pajoja. Siksi saan olla rauhassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeputkessa ja työkkäri soittelee 3 kk:n välein ja kysee välillä tavan mukaan oonko kiinnostunut opiskelusta. En ole. Ylläri, ylläri. Ens vuonna jään eläkkeelle. Työkkäri ei kiusaa, kunhan muka rupatellaan niitä näitä, mitä laki määrää tekemään.. Seuraavaksi antoi tehtäväksi työnhakuprofiili, se on sitten pakollinen kaikille työttömille alk. 1.9.2026 jos et osaa itse tehdä niin työkkärin täti avustaa sinua.

 

Työnhakuprofiilin täyttämisestä ja julkaisemisesta tulee lähtökohtaisesti jokaisen työnhakijan velvollisuus 1.9.2026 alkaen.

Vierailija
90/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran minut kutsuttiin aikaisin tapaamiseen. Kello oli 9 aamulla. Kun saavuin paikalle huomasin, että muita työvoimavirkailijoita ei ollut paikalla. Tietenkään sitten ei ollut muitakaan asiakkaita kuin minä siellä. Oli omituinen fiilis... Työkkäri oli muistaakseni puoliksi pimeänä ja me oltiin siellä ainoat ihmiset! Halusiko työkkäritäti hieman kiusata mua? Ehkä hän ajattelee, että työttömänä nautin pitkään aamulla nukkumisesta ja hän hieman sitten haluaa tehdä oloni epämukavaksi?

 

Toinen minkä tätä täti teki, oli että hän pisti minut lähettämään hänelle kopion tekemästäni työhakemuksesta. Onko teillä muilla ollut tällaista vaatimusta? Että pitää lähettää työkkärin virkailijalle kopin työhakemuksesta?

Ei ole tarvinnut lähettää kopiota.. Voihan ne välillä tehdä pistokokeita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Olen työkyvytön ja kuulusteluissa pitää ravata. Yrittävät saada pois työmarkkinatuelta tietenkin. Kutsuvat sitä auttamiseksi. Tässä sitä ollaan Kelan ja työkkärin välissä pompoteltavana!

Mulla tämä virkailija käytti sellaista keinoa, että laittoi ajanvarauksen.

Kohta laittoi uuden ajan, sorry tuli väärä.

Tätä teki kolmesti peräkkäin et ajat menisi multa sekaisin.

Tää tapahtui joka kerta vuoden aikana.

Eli ei ollut vahinko.

Vierailija
92/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran minut kutsuttiin aikaisin tapaamiseen. Kello oli 9 aamulla. Kun saavuin paikalle huomasin, että muita työvoimavirkailijoita ei ollut paikalla. Tietenkään sitten ei ollut muitakaan asiakkaita kuin minä siellä. Oli omituinen fiilis... Työkkäri oli muistaakseni puoliksi pimeänä ja me oltiin siellä ainoat ihmiset! Halusiko työkkäritäti hieman kiusata mua? Ehkä hän ajattelee, että työttömänä nautin pitkään aamulla nukkumisesta ja hän hieman sitten haluaa tehdä oloni epämukavaksi?

 

Toinen minkä tätä täti teki, oli että hän pisti minut lähettämään hänelle kopion tekemästäni työhakemuksesta. Onko teillä muilla ollut tällaista vaatimusta? Että pitää lähettää työkkärin virkailijalle kopin työhakemuksesta?

Ei ole tarvinnut lähettää kopiota.. Voihan ne välillä tehdä pistokokeita..

Minkä kopion? Jos on vaikka portaali mihin jätät avoimen hakemuksen. No tuleehan siitä vahvistus sähköpostiin. Sen voi tarvittaessa lähettää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa valitusta normaaleista asioista.

Vierailija
94/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kiusannut koko sen ajan kun olen ollut työttömänä. Nyt olen alkanut vaatimaan palvelua kun ovat niin kiinnostuneita. Pidän itseäni yllä ja petaan työpaikkaa. Ei kuulemma ole tarjota mutta eihän sitä tiedä mikä päivä on. Kiusataan sitten molemmin puolin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kiusannut koko sen ajan kun olen ollut työttömänä. Nyt olen alkanut vaatimaan palvelua kun ovat niin kiinnostuneita. Pidän itseäni yllä ja petaan työpaikkaa. Ei kuulemma ole tarjota mutta eihän sitä tiedä mikä päivä on. Kiusataan sitten molemmin puolin. 

Lisään vielä että ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠älkää huijatko työnhaussa. Tekevät kyselyitä hakemiinne paikkoihin ja vuoden päivät kannattaa säilyttää dokumentteja haetuista paikoista. On rennompaa elää kun ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠tietää tehneensä oikein.

Vierailija
96/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla on saanut olla työkkäriltä rauhassa kun ikää on riittävästi eli 60+. Kyllä ne tietää ettei mulle töitä löydy. Kaikkiin työvoimakoulutuksiin on satoja hakijoita joten ei pienintäkään mahdollisuutta päästä koulutukseen ja ehkä sitä kautta työllistyä. Olen kysynyt moneen kertaan mitä niillä on mulle tarjota ja sanonut että haluan töihin. Kovasti on pahoitelleet ettei ole mitään mitä he vois tarjota. Ansiosidonnaisen lisäpäivät olisi mun tilanteessa ainoa ratkaisu (tai suoraan eläkkeelle) mutta kappas kun edellisen 💩 hallituksen 💩sakki poisti sen vähäisen inhimillisen helpotuksen mitä ikääntyneille oli. Jotta haistakaa kukkanen M&co 💩💩💩

Ilmeisesti aiheutan pahaa mieltä työkkärin eukoille kun ei sieltä ole mitään kuulunut yli vuoteen. Laitan neljä hakemusta kuukaudessa edelleen, tosin minnekään en niitä raportoi. Näillä ilmeisesti mennään  kunnes pääsen virallisesti eläkkeelle. 

Vierailija
97/99 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä näköjään vaihtelee tapaus- ja paikkakuntakohtaisesti. Tai sitten on vain kohtalonivaa.

 Olen 63 ja työkkäri on ollut kovin kiinnostunut tekemisistäni ja työllistymisestäni. Olen ottanut OVE- eläkkeen, juurikin sen takia, että jos rauhoittuisivat, mtta ei tunnu vaikuttavan. Pari kuukautta sitten työkäritäti oli muka huolissaan, että jos minulla seinät kaatuvat päälle. Kun jään virallisesti eläkkeelle, kukaan ei ole siitäkään enää huolissaan, eihän. 

Tehty kummallisia kupruja. Suunnitelmaani on kirjattu, että pidä yllä taitoa X. Kun kerroin, että teen säännöllisesti taitoa X, minut pistettiin jonoon odottamaan korvausta, koska tutkivat teenkö taitoa X elättäen ja työllistyen sillä.

Oikeesti, tekee mieli huutaa niille, että eikö teidän kannata kohdistaa resursseja muihin, kuin melkein eläkeläiseen.

Vierailija
98/99 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä ollut velvoite yksi hakemus kuukaudessa, siihen juuri ja juuri pystyy. Kerran oli enemmän ja sitä en pystynyt täyttämään. Kiusaamista on minusta se että ajatetaan sinne toimistolle 3-4 kk välein, kun kuntakokeilun aikana sama asia hoidettiin kahden minuutin puhelulla. No pääsenpähän parempiin kauppoihin samalla reisulla.

Vierailija
99/99 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan työkkäristä listan alueen yrityksistä? Alkaa jo loppua kun olen avoimia hakemuksia lähetellyt kolme kuukaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi