Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaako työkkäri teitä?

Vierailija
15.06.2026 |

Jäin työttömäksi maaliskuun lopussa ja mulla on ollut yksi käyntikontakti heihin. Muuten ei ole esim soiteltu. Kolmea tuöpaikkaa pitää hakea kuukaudessa. Avoimia hakemuksia laitan kun muuta ei ole tarjolla. Ammattisuoja taitaa kyllä kohta päättyä eli alkavatko vaatia sitten enemmän. 

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtun työttömät saatanat kermaperseet

Aina yhtä viihdyttävää, kun joku, joka raataa p erse ruvella töissä, ilmestyy purkamaan kiukkuaan ja, ah, niin turhaan 😂

Vierailija
62/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Työkkäri ei kiusaa minua. Se johtuu varmaan siitä, että käyn töissä.

Oliko tää nyt vaan joku lipsahdus, vai oletko aina noin tyhmä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kai poikkeus. Ovat olleet kimpussani kuin herhiläiset.

 Olen kuin joku matalalla roikkuva hedelmä, joka houkuttelee ja johon on helppo hypätä kiinni. On pistetty piipalikurssille. Kuukaudeksi ilmaiseen työkokeiluun, kehotettu kaikenlaisille kursseille. Soitettu jopa kahden viikon välein. Yritetty laittaa karenssin uhalla 60 kilsan päähän palkkatukitöihin omituiseen paikkaan, jonka työtä en osaa. Palkkatukityöhön niiden omalle pajalle imuroimaan sohvia. En edes muista kaikkea kohellusta.

Nyt on ollut hiukan hiljaisempaa, N 62 OVE-eläkkeellä.

Mikä kunta?

 

Hyvä, että saat Oven myötä edes vähän rauhaa.

Vierailija
64/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän sattuu päähän niiden toiminta. Ensin työkkärin naisoletettu sanoo ettei ole töitä. Sitten sanoo että mun pitää hakea yhtä työpaikkaa per kuukausi. Siinä on vaihtoehtoina 0 - 4 paikkaa haettavaksi. Sitä nollaa ei näköjään oikeasti käytetä. Työkkärillä kuten myös kelalla on ihan omia sääntöjään. Ei työtön saa niin paljoa kuin 590 euroa kuukaudessa käyttöön. Kelan mukaan ei ole sellaista summaa joka pitää jäädä käyttöön.

Vierailija
65/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattisuojan päättyminen ei käytännössä tarkoita yhtään mitään. Saat jatkossakin hakea niitä paikkoja, joita haluat.

Totta kai saan ja pitää. Mutta he voivat laittaa työnhakuehdotuksen mikä lie miltä tahansa alalta, johon voi olka realistiset mahdollisuudet työllistyä. 

Voivat laittaa, mutta todennäköisemmin ovat laittamatta. Ehdotus ei muutenkaan ole velvoittava.

Vierailija
66/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innokkuus työkkärin puolelta on laskenut. Ovat menettäneet toivonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö AP ymmärrä, että nykyisin ammattisuoja on vahvempi kuin koskaan aiemmin. Se johtuu rekryfirmojen ajamasta täsmäosaajan käsitteestä. 

Pitää olla täsmäkoulutus, täsmäkokemus tehtävästä ja täsmäkokemus täsmäalalta.

Vierailija
68/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän sattuu päähän niiden toiminta. Ensin työkkärin naisoletettu sanoo ettei ole töitä. Sitten sanoo että mun pitää hakea yhtä työpaikkaa per kuukausi. Siinä on vaihtoehtoina 0 - 4 paikkaa haettavaksi. Sitä nollaa ei näköjään oikeasti käytetä. Työkkärillä kuten myös kelalla on ihan omia sääntöjään. Ei työtön saa niin paljoa kuin 590 euroa kuukaudessa käyttöön. Kelan mukaan ei ole sellaista summaa joka pitää jäädä käyttöön.

Minulla on ollut nollan työpaikan pakkohaku suurimman osan työttömyysajastani, suunnilleen seitsemän vuotta. Neljän paikan hakua kokeiltiin kyllä, mutta ei täysin työkyvytöntä oteta töihin, vaikka hän kuinka hakisi. 

Tuo 590 euroa ja vastaavat pakkojäädä-summat ovat pelkkää satua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö AP ymmärrä, että nykyisin ammattisuoja on vahvempi kuin koskaan aiemmin. Se johtuu rekryfirmojen ajamasta täsmäosaajan käsitteestä. 

Pitää olla täsmäkoulutus, täsmäkokemus tehtävästä ja täsmäkokemus täsmäalalta.

Ei ole mitään pelkoa että päätyisit muualle kuin oman alan työpaikkaan kun jokaiseen oikeaan palkkaa maksavaan työpaikkaan on pilvin pimein hakijoita joille se on juuri niiden oma ala ja joilla on näyttöä alan koulutuksista sekä pitkästä työkokemuksesta.

Vierailija
70/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikamoista pompottamista on valmentajalta/lääkäriltä/ammatinvalinta ohjaajalta toiselle. Alkuun olin toiveikas ja innokas käymään noissa palveluissa. Noin 10 uravalmentaja ja ammatinvalinta ja lääkärikäynnin jälkeen ei mitään ole saatu aikaiseksi. Eläkkeelle ei nuoria päästetä. Aikamoista resurssien hukkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee vain sen, mitä on suunnitelmassa sovittu. Minkäänlaista aktiivisuutta ei saa osoittaa. Somessa ei saa vahingossakaan kertoa harrastuksista, hyväntekeväisyyteen osallitustumisesta jne. Työkkäreiden passivoivaa linjaa vastaan "taisteleminen" käy melkein töistä.

Hulluinta on, että yli 4400 byrokraattia elätetään verorahoilla ja kiinteistö- ja tietotekniikkakulut päälle.

Miksi noista edes pitäisi kertoa kenellekään? Omapalvelussa ilmoutetaan työpaikat joihin on hakenut. Kyselevätkö he muka harrastuksiakin? Sitä kysyttiin että olenko omaishoitaja. En ole. Toki autan normaalisti vanhempiani mutta en ole sitä virallisesti. 

Älä missään tapauksessa kerro niille tai somessa auttavasi vanhempiasi. Työkkäri tulkitsee hyvin äkkiä että toimit käytännössä omaishoitajana etkä ole työmarkkinoiden käytettävissä ja tuki katkeaa kuin veitsellä leikaten.

Vierailija
72/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa työttömänä siivota vuokrakotia enää. Olen siivonnut viimeksi joulukuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtun työttömät saatanat kermaperseet

Yhyy kun jollain on kurjaa paskaduunissa 🤣🤣 

Vierailija
74/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaa 

T. 10v "lomalla" 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa työttömänä siivota vuokrakotia enää. Olen siivonnut viimeksi joulukuussa.

Miksi et? Kotihan se vuokrakotikin on. 

Vierailija
76/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyysalueeksi muuttuneena heillä on nyt vaikeampi kiusata, koska yhdellä virkailijalla on niin monta asiakasta. Eivät millään muista mitä olen viimeksi selittänyt, joten 3kk välein kerron samat tarinat ja mennyt läpi. Tätä ennen virkailijat vielä muistivat paremmin ja piti aina keksiä jotain uutta.

Vierailija
77/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmen työpaikan hakemisvelvollisuus. Avoinna ei oikeastaan ole tällä hetkellä paljon mitään. Laitan avoimia hakemuksia. No, kivahan se on oikeasti todentaa, että vastataanko niihin mitenkään. Ei ainakaan kesällä, kun on lomat päällä. 

Vierailija
78/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kai poikkeus. Ovat olleet kimpussani kuin herhiläiset.

 Olen kuin joku matalalla roikkuva hedelmä, joka houkuttelee ja johon on helppo hypätä kiinni. On pistetty piipalikurssille. Kuukaudeksi ilmaiseen työkokeiluun, kehotettu kaikenlaisille kursseille. Soitettu jopa kahden viikon välein. Yritetty laittaa karenssin uhalla 60 kilsan päähän palkkatukitöihin omituiseen paikkaan, jonka työtä en osaa. Palkkatukityöhön niiden omalle pajalle imuroimaan sohvia. En edes muista kaikkea kohellusta.

Nyt on ollut hiukan hiljaisempaa, N 62 OVE-eläkkeellä.

Mikä kunta?

 

Hyvä, että saat Oven myötä edes vähän rauhaa.

En uskalla kertoa, Savoa kuitenkin. OVE-eläke ei meinaa mitään. Koska ko. eläkkeellä voi käydä töissä, se meinaa sitä, että töitä pitää myös hakea. Rauhaa se ei takaa.  Minua ei sinänsä ahdista täyttää työnhakuja 4 kertaa kuukaudessa, jos se jäisi siihen. 

Olen ollut työttömänä 8 vuotta, täällä ei ole mitään töitä. 9 eri henkilöä on ottanut tyhteyksiä, olen istunut naamakkain heidän kanssaan jne. jne. Mutta kun kukaan ei halua ikäistäni oikeisiin töihin oikealla palkalla. 

Itseäni työttömyys ei raunioita. Työvuosia on takan reippaat 40 ja pätäkkääkin on kertynyt. 

Kohdistaisivat resursseja nuoriin, ei mulla muuta.

Vierailija
79/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Olen työkyvytön ja kuulusteluissa pitää ravata. Yrittävät saada pois työmarkkinatuelta tietenkin. Kutsuvat sitä auttamiseksi. Tässä sitä ollaan Kelan ja työkkärin välissä pompoteltavana!

Sama täällä, kolmen kuukauden välein pitää käydä lätisemässä turhia tyhjänpäiväisyyksiä ja lopputulos on sama: hae yhtä työpaikkaa kuukaudessa tai sairauslomaa ja päädy Kelan kielteistä päätöstä odotellessa ulosottoon. Kaiken päälle saan vielä pilkkanaurua ja selkäänpuukotusta kun kertomani asiat levitellään pitkin kyliä.

Vierailija
80/99 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60 vuotias pitkäaikastyötön, ja en varmalla enää työllisty oikeisiin töihin.

Hoidan vanhoja vanhempiiani ja olen yhteiskunnalle hyödyllinen, kun en ole hakenut omaishoidontukeakaan.

Pari vuotta sitten työkkäri yritti tunkea minua kuin matoa, vai oliko se käärmettä pyssyyn. Soittelivat monta kertaa kuukaudessa ja lähettivät työtarjouksia mitä ihmellisimpiin paikkoihin. Se oli todella ahdistavaa. Olen tehnyt todella pitkän työuran, mutta se katkesi kuin seinään. Nyt työkkäri on ollut vähä maltillisempi ja työpaikkojakaan ei tarvi hakea kuin yksi kuukaudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme