Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaako työkkäri teitä?

Vierailija
15.06.2026 |

Jäin työttömäksi maaliskuun lopussa ja mulla on ollut yksi käyntikontakti heihin. Muuten ei ole esim soiteltu. Kolmea tuöpaikkaa pitää hakea kuukaudessa. Avoimia hakemuksia laitan kun muuta ei ole tarjolla. Ammattisuoja taitaa kyllä kohta päättyä eli alkavatko vaatia sitten enemmän. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on yhdenvertaisuuden laita, kun osaa suorastaan vainotaan ja osa saa olla rauhassa vuosikausia?

Paikkakuntien työttömien määrä vaikuttaa. Esim. Tampereella on yksi Eu:n pahimmista työttömyyksistä tällä hetkellä, 16 prosenttia. Jossain päin Eurooppaa löytyy alle kolmen prosentin työttömyyttä.

On siinä muutakin. Jotenkin lajittelevat työttömiä. Täällä ainakin saa korkeakoulutetut olla paremmin rauhassa.

Vierailija
22/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Olen työkyvytön ja kuulusteluissa pitää ravata. Yrittävät saada pois työmarkkinatuelta tietenkin. Kutsuvat sitä auttamiseksi. Tässä sitä ollaan Kelan ja työkkärin välissä pompoteltavana!

Minuakin hiillostavat ulos työkkäristä samasta syystä joka soitolla ja käynnillä. Nyt lähetin hylätyn eläkepäätöksen heille, missä todetaan työkykyä olevan jäljellä, niin saan työttömyysrahat jatkossakin. Haen työkyvyn mukaista työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa. Meillä on yritys, tämän tästä soittelevat, että tekisivät yrityskäynnin ja joka kerta vastaan, että ei ole tarvetta. Jatkavat jankkaamalla, että tämä kiinnostaa heitä ja olisi kiva jutella tulevaisuudennäkymistä ja mahdollisista muutoksista. Vastaan, että ne ovat ihan yrityksen omia asioita, niistä ei ole tarvetta keskustella kunnan viranomaisten kanssa ja jos jotain muutoksia tulee, osaamme hakea tarvittavat luvat.

Kesätyöntekijät palkattiin ihan itse, ei kyselty työttömiä vaivoiksi,

Vierailija
24/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kun ikää on lähemmäs kuusikymppiä. Se on varmasti se syy. 

Vierailija
25/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmä veronmaksajan pitää olla, että kustantaa tuommoisen aivan turhan ja kalliin byrokratia puuhastelun.

Vierailija
26/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaa. Ennen työttömyyttä olin ollut melkein kolmekymmentä vuotta töissä, puolet siitä yrittäjänä. Alkujaankin hyvän koulutuksen päälle hankin työkkärin luvalla kaksi ammattipätevyyttä, mutta koronapandemia ja loukkaantuminen työkyvyttömäksi pilasivat työllistymismahdollisuuteni. Työkkäri tietää, että työhaluissani ei ole mitään vikaa, joten minua ei patistella. Viimeksi on soiteltu kaksi ja puoli vuotta sitten.

Vierailija
27/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et kerro, että sinulla on mitään muita elintoimintoja kuin työnhaku ja käyt syöttämässä huuhaafirmat kerran kuussa, eivät kiusaa. Mutta jos teet sen virheen että kerrot jostakin harrastuksesta tai kirjoittelet nettiin omalla nimelläsi jotakin aktiivista, saatat nopeasti lyötää itsesi yrittäjänä.

Nimim. kirjailijanimellä.

Vierailija
28/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi mua ole pahemmin koskaan kiusanneet. Olen saanut olla rauhassa kun hoidan asiat jämptisti enkä vastusta ja nillitä joka ikisestä asiasta heidän ehdotuksiaan vastaan. Niinkuin suurin osa työttömistä jästeistä tekee ihan vain piruuttaan ja kehtaavat valehdella että työkkäri kiusaa heitä. Saamarin valehtelevat vätykset.

Vierailija
29/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noi mua ole pahemmin koskaan kiusanneet. Olen saanut olla rauhassa kun hoidan asiat jämptisti enkä vastusta ja nillitä joka ikisestä asiasta heidän ehdotuksiaan vastaan. Niinkuin suurin osa työttömistä jästeistä tekee ihan vain piruuttaan ja kehtaavat valehdella että työkkäri kiusaa heitä. Saamarin valehtelevat vätykset.

Olet kyllä yksinkertainen, tietämätön ja ajattelematon puupää.

Vierailija
30/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Olen työkyvytön ja kuulusteluissa pitää ravata. Yrittävät saada pois työmarkkinatuelta tietenkin. Kutsuvat sitä auttamiseksi. Tässä sitä ollaan Kelan ja työkkärin välissä pompoteltavana!

Minuakin hiillostavat ulos työkkäristä samasta syystä joka soitolla ja käynnillä. Nyt lähetin hylätyn eläkepäätöksen heille, missä todetaan työkykyä olevan jäljellä, niin saan työttömyysrahat jatkossakin. Haen työkyvyn mukaista työtä. 

Totta kai he "hiillostavat" sua ulos työkkäristä, koska ei ole kenenkään etu, jos työkyvytön joutuu roikkumaan siellä.

Vierailija
31/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rauhassa saanut olla viimeiset 2 vuotta. Ensimmäisen työttömyysvuoden kuvittelivat että minut vielä joku palkkaisi, mutta kyllä ne nyt on tajunneet tilanteen. Viimeisin työ oli määräaikainen palkkatuki 1 vuosi. Oikeassa palkkatyössä ollut viimeksi ennen koronapandemiaa.

M56, työtön jo 3 vuotta.

oletko huomannut että 50v jälkeen haastatteluun pääseminen vaikeutuu? vai pääsetkö haastatteluun mutta ei vaan valita.?

Vierailija
32/32 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rauhassa saanut olla viimeiset 2 vuotta. Ensimmäisen työttömyysvuoden kuvittelivat että minut vielä joku palkkaisi, mutta kyllä ne nyt on tajunneet tilanteen. Viimeisin työ oli määräaikainen palkkatuki 1 vuosi. Oikeassa palkkatyössä ollut viimeksi ennen koronapandemiaa.

M56, työtön jo 3 vuotta.

oletko huomannut että 50v jälkeen haastatteluun pääseminen vaikeutuu? vai pääsetkö haastatteluun mutta ei vaan valita.?

Olen eri. Olen ap. Pääsin viimeisimpään työhöni 50v eli ei ongelmia. Sitä ennen jotain 48v. Eikä mikään erityisala. Nyt pelottaa olla työtön 53v ja tässä työllisyystilanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä