Kiusaako työkkäri teitä?
Jäin työttömäksi maaliskuun lopussa ja mulla on ollut yksi käyntikontakti heihin. Muuten ei ole esim soiteltu. Kolmea tuöpaikkaa pitää hakea kuukaudessa. Avoimia hakemuksia laitan kun muuta ei ole tarjolla. Ammattisuoja taitaa kyllä kohta päättyä eli alkavatko vaatia sitten enemmän.
Kommentit (99)
Ammattisuojan päättyminen ei käytännössä tarkoita yhtään mitään. Saat jatkossakin hakea niitä paikkoja, joita haluat.
Ei. Työkkäri ei kiusaa minua. Se johtuu varmaan siitä, että käyn töissä.
Kerran minut kutsuttiin aikaisin tapaamiseen. Kello oli 9 aamulla. Kun saavuin paikalle huomasin, että muita työvoimavirkailijoita ei ollut paikalla. Tietenkään sitten ei ollut muitakaan asiakkaita kuin minä siellä. Oli omituinen fiilis... Työkkäri oli muistaakseni puoliksi pimeänä ja me oltiin siellä ainoat ihmiset! Halusiko työkkäritäti hieman kiusata mua? Ehkä hän ajattelee, että työttömänä nautin pitkään aamulla nukkumisesta ja hän hieman sitten haluaa tehdä oloni epämukavaksi?
Toinen minkä tätä täti teki, oli että hän pisti minut lähettämään hänelle kopion tekemästäni työhakemuksesta. Onko teillä muilla ollut tällaista vaatimusta? Että pitää lähettää työkkärin virkailijalle kopin työhakemuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Kerran minut kutsuttiin aikaisin tapaamiseen. Kello oli 9 aamulla. Kun saavuin paikalle huomasin, että muita työvoimavirkailijoita ei ollut paikalla. Tietenkään sitten ei ollut muitakaan asiakkaita kuin minä siellä. Oli omituinen fiilis... Työkkäri oli muistaakseni puoliksi pimeänä ja me oltiin siellä ainoat ihmiset! Halusiko työkkäritäti hieman kiusata mua? Ehkä hän ajattelee, että työttömänä nautin pitkään aamulla nukkumisesta ja hän hieman sitten haluaa tehdä oloni epämukavaksi?
Toinen minkä tätä täti teki, oli että hän pisti minut lähettämään hänelle kopion tekemästäni työhakemuksesta. Onko teillä muilla ollut tällaista vaatimusta? Että pitää lähettää työkkärin virkailijalle kopin työhakemuksesta?
Anteeksi monet kirjoitusvirheet. Kiireessä kirjoitin.
Ei. Kolmen kuukauden jälkeen soitti virkailija, joka ei ymmärtänyt, mitä koulutukseni edes tarkoitti, ja jolla ei ollut mitään käsitystä, mihin voisin työllistyä. Hän sitten latoi tsemppaavalla äänellä jotain omituisia "rohkaisuja" ja kannustuksia, mikä oli lähinnä koomista.
Vtun työttömät saatanat kermaperseet
Ei kiusaa. Viisi vuotta työttömänä, olen käynyt työkkärissä kahdesti. Toinen kerta oli siksi koska muutin toiseen kaupunkiin ja työkkäri vaihtui. Muuten ei ole kuulunut mitään. Yhden työn pakkohakeminen kuukaudessa loppui sekin jo melkein kaksi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi ne alkaisi ottaa suhun yhteyttä useammin? Kun töitä ei ole. Ei millään alalla ja jos onkin, siihen palkataan sen alan ammattilainen.
Sitä odottelen ja kyselenkin juuri. Ehkä alkavat tarjota siivoojan töitä, kysellä harrastuksiani, soitella muuten vaan jne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kiusaa. Ansiosidonnaisen maksatus kuuluu kassalle, päätös sen kestosta nykyään on hallituksen säätämää. Työkkärillä ei ole muuta tekemistä maksatuksen kanssa kuin työvoimapoliittinen lausunto. Luulisi jokaisen jo tämän ymmärtävän.
SInähän tässä et ymmärrä, että työvoimaviranomaiset valvovat työnhakua. Jos se ei toteudu, tekevät uuden lausunnon kassalle tai Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten on yhdenvertaisuuden laita, kun osaa suorastaan vainotaan ja osa saa olla rauhassa vuosikausia?
Viranomaisasiointi on aina ihmisten välistä toimintaa, ja siinä vaikuttaa pärstäkerroin ja käytös molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee vain sen, mitä on suunnitelmassa sovittu. Minkäänlaista aktiivisuutta ei saa osoittaa. Somessa ei saa vahingossakaan kertoa harrastuksista, hyväntekeväisyyteen osallitustumisesta jne. Työkkäreiden passivoivaa linjaa vastaan "taisteleminen" käy melkein töistä.
Hulluinta on, että yli 4400 byrokraattia elätetään verorahoilla ja kiinteistö- ja tietotekniikkakulut päälle.
Miksi noista edes pitäisi kertoa kenellekään? Omapalvelussa ilmoutetaan työpaikat joihin on hakenut. Kyselevätkö he muka harrastuksiakin? Sitä kysyttiin että olenko omaishoitaja. En ole. Toki autan normaalisti vanhempiani mutta en ole sitä virallisesti.
Voivat kysyä esim. miten vietät päiväsi, tuleeko aika pitkäksi jne. sellaista muka kivaa jutustelua, jossa sitten pitääkin olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Ei noi mua ole pahemmin koskaan kiusanneet. Olen saanut olla rauhassa kun hoidan asiat jämptisti enkä vastusta ja nillitä joka ikisestä asiasta heidän ehdotuksiaan vastaan. Niinkuin suurin osa työttömistä jästeistä tekee ihan vain piruuttaan ja kehtaavat valehdella että työkkäri kiusaa heitä. Saamarin valehtelevat vätykset.
Mene sä lukemaan sitä Potteriasi ja lakkaa jauhamasta pskaa internetissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Työkkäri ei kiusaa minua. Se johtuu varmaan siitä, että käyn töissä.
Toivottavasti se yritys missä työskentelet, ei lomauta tai irtisano työn vähyyden vuoksi. Tai mene konkkaan, kuten se yritys jossa minä työskentelin viimeiset 15 vuotta. Sen jälkeen olinkin yllättäen työtön vasten omaa tahtoani, enkä ole hakemisesta huolimatta uutta työtä löytänyt. Jos taas tuo oli näsäviisastelua tai ilkeilyä, et ole ihmisenä hääppöinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten on yhdenvertaisuuden laita, kun osaa suorastaan vainotaan ja osa saa olla rauhassa vuosikausia?
Vaikuttaisiko koulutustausta/aktiivisuus asiaan ja onko opiskellut alaa jolla on paljon töitä?
Vierailija kirjoitti:
Ammattisuojan päättyminen ei käytännössä tarkoita yhtään mitään. Saat jatkossakin hakea niitä paikkoja, joita haluat.
Totta kai saan ja pitää. Mutta he voivat laittaa työnhakuehdotuksen mikä lie miltä tahansa alalta, johon voi olka realistiset mahdollisuudet työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiusaa. Ansiosidonnaisen maksatus kuuluu kassalle, päätös sen kestosta nykyään on hallituksen säätämää. Työkkärillä ei ole muuta tekemistä maksatuksen kanssa kuin työvoimapoliittinen lausunto. Luulisi jokaisen jo tämän ymmärtävän.
SInähän tässä et ymmärrä, että työvoimaviranomaiset valvovat työnhakua. Jos se ei toteudu, tekevät uuden lausunnon kassalle tai Kelalle.
Totta, niin valvovat mutta siitähän ei ollut kyse, vaan maksatuksesta. Työvoimaviranomaisten tehtävä on toimia lainsäädännön mukaisesti myös työvoimapoliittisten lausuntojen osalta. Ohjeistus tulee hallitukselta, eikä valtion viranomainen voi virkansa puolesta olla huomioimatta sitä.
Siinä olen samaa mieltä että tehdyt muutokset ansiosidonnaisen maksatukseen, osa-aikatyöhön tai vapaaehtoistyöhön ovat täysin epäonnistuneita. Mutta työpaikkojen haun luulisi olevan työkuntoisen ihmisen intressissä, eikä 1-4 hakua kuukaudessa ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vtun työttömät saatanat kermaperseet
Haukotus, jaksaisiko jo kääntää kylkeä? Ei vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vtun työttömät saatanat kermaperseet
Juurikin näin, munkin kermaperse on parhaillaan viidettä kuukautta Espanjassa. Kiitos, että jaksat käydä töissä ja rahoittaa tätä mukavaa, halvan viinin elämää palmujen alla. Lähetänkö kiitoskortin?
Olen kai poikkeus. Ovat olleet kimpussani kuin herhiläiset.
Olen kuin joku matalalla roikkuva hedelmä, joka houkuttelee ja johon on helppo hypätä kiinni. On pistetty piipalikurssille. Kuukaudeksi ilmaiseen työkokeiluun, kehotettu kaikenlaisille kursseille. Soitettu jopa kahden viikon välein. Yritetty laittaa karenssin uhalla 60 kilsan päähän palkkatukitöihin omituiseen paikkaan, jonka työtä en osaa. Palkkatukityöhön niiden omalle pajalle imuroimaan sohvia. En edes muista kaikkea kohellusta.
Nyt on ollut hiukan hiljaisempaa, N 62 OVE-eläkkeellä.
Ap, miksi ne alkaisi ottaa suhun yhteyttä useammin? Kun töitä ei ole. Ei millään alalla ja jos onkin, siihen palkataan sen alan ammattilainen.