Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIten voi olla näin vaikeaa valita TURVAISTUIN?? Eihän hyviä taida ollakaan n. 13-kiloiselle?

Vierailija
03.01.2012 |

Tarvitsemme n. 13-kiloiselle lapselle kaksioviseen kakkosautoon istuimen, jonka haluaisimme selkä menosuuntaan. Tuntuu lähes mahdottomalta tehtävältä. Istuimen pitäisi mennä jonkin aikaa, kun tässä vaiheessa ostetaan. Moni istuin on niin iso ettei mahdu pieneen autoon tai ainakin lasta on lähes mahdoton saada penkkiinsä. Lähes kaikki turvaistuimet painoluokalle 9-18 kg saivat aika huonot arvostelut viimeisimmässä Autoliiton vertailussa.



Gracoa moititaan joka paikassa, Britax näyttää omaankin silmään niin avaralta ettei voi olla turvallisimmasta päästä. Moni muu on vain kasvot menosuuntaan. Hankalaa. Auttakaa kiltit, mitä vinkkejä huomiselle ostoskierrokselle???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja enemmän merkitsee lapsen pituus ja ikä. En kyllä ymmärrä, miten ikinä saatte lapsen edes autoon, jos ei ole takaovia.

Vierailija
2/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosautolla on tarkoitus hakea hoidosta, toisella isommalla autolla aamulla viedään - tai toisinpäin. En kyllä hemmetti sentään ala autoakin vaihtaa sen takia, ettei saatu hoitopaikkaa lähempää. Kasvot menosuuntaan voisi olla helpompi kiinnittää lapsi istuimeensa, uskoisin, mutta turvallisuusnäkökulmat puoltaisivat tuota selkä menosuuntaan istumista. Lapsi on 2-vuotias, pituutta en tällä hetkellä ihan tarkkaan tiedä, 92-98cm vaatteita käyttää joten niillä hujakoilla...

ap

Kiloja enemmän merkitsee lapsen pituus ja ikä. En kyllä ymmärrä, miten ikinä saatte lapsen edes autoon, jos ei ole takaovia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosautolla on tarkoitus hakea hoidosta, toisella isommalla autolla aamulla viedään - tai toisinpäin. En kyllä hemmetti sentään ala autoakin vaihtaa sen takia, ettei saatu hoitopaikkaa lähempää. Kasvot menosuuntaan voisi olla helpompi kiinnittää lapsi istuimeensa, uskoisin, mutta turvallisuusnäkökulmat puoltaisivat tuota selkä menosuuntaan istumista. Lapsi on 2-vuotias, pituutta en tällä hetkellä ihan tarkkaan tiedä, 92-98cm vaatteita käyttää joten niillä hujakoilla...

ap


kyllä se varmaan ihan mihin tahansa istuimeen mahtuu.

Meillä on Gracon cosmic comfort siinä on takaa vedettävä jalka että sitä voi pitää selkä menosuuntaan.

Mutta tavattoman hankalaksi teet elämäsi jos meinaat kaksi oviseen autoon laittaa takapenkille turvaistuimen, jossa on selkä menosuuntaan.

Joko sä vaihdat sen auton, tai sitten laitat lapsen kasvot menosuuntaan.

Vierailija
4/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gracon cosmic comfort S istuin ollut käytössä jo n.4-5kk:ta (poika pian 9kk)ja ollaan oltu tyytyväisiä.Vaikka Gracoa moititaan,mutta kannattaa muistaa että istuinten on kuitenkin läpäistävä tietyt turvallissuus testit jotta niitä voidaan myydä.Ja tuo Gracon cosmic comfort S malli on myyjän mukaan ainoa suomessa tehty istuin.Voin suositella tätä istuinta kyllä.Asennus on mahdollista molemmin päin ja käyttöikää 25kg asti,toki lapsen pituus huomioiden.

Vierailija
5/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuimena, mutta meillä onkin aina ollut farkku..



Ainakin 2007 pyörineessä testivideossa se XTP oli huonosti/väärin kiinni, ei se niin voi lentää sieltä autosta..

Vierailija
6/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on micra. se on meidän kakkosauto siis, ja kaks ovinen. meillä on 1,5v käytössä Besafen istuin. En muista mallia, mutta joku vähän reilu 300e oli ovh.. Laitettiin toiselle etupenkille selkä menosuuntaan, ja hyvin toimii! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie ihan älyttömän vähän tilaa ja toisessa Maxi-Cosi Mobi, joka vie enemmän tilaa, mutta siihen mahtuu hyvin vielä meidän 5-vuotias 108cm pitkä tyttö.



Ja nämä molemmat istuimet voi laittaa myös etupenkille, jos turvatyynyn saa pois päältä.

Vierailija
8/8 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin tyytyväinen!



Se sai miinuspisteitä useimmiten vaikeasta asennuksesta ja siitä, että väärinasentamisen riski on suuri. Muuten sai ihan hyviä arvosanoja. Itseäni eivät nuo seikat haitanneet, koska istuinta ei tarvinnut liikutella ja osasin lukea asennusohjeet. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan