Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta

Vierailija
06.06.2026 |

Tulkaa vähän kauemmas kehäteistä. Täällä kukaan ei pissi rappukäytäviin, lastasi ei ryöstetä koulumatkalla ja poliiseilla on vielä voimavaroja puuttua ilkivaltaan. Niin ja asunnot on halvempia. Mikään työpaikka tai titteli ei ole sen arvoinen että pitää pelätä lastensa puolesta.

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Woah meri. Kokkolassaki on meri. Ja saat 300 neliöisen kivitalon omalla puutarhalla sillä hinnalla mitä oot maksanu kerrostalokämpästäs

Mutta kun ei haluta asua Kokkolassa. Asun isossa asunnossa vanhassa talossa Helsingin keskustassa parin minuutin päässä rannasta, jossa minulla on vene. En ikinä vaihtaisi tätä johonkin masentavaan taloon Kokkolassa, jossa on ahdistavan matala huonekorkeus ja joka on muutenkin tylsä ja ruma kuin mikä. 

Luuletko et ne kokkolalaiset haluais asua siellä narkkareiden ja hunnutettujen naisten keskellä sen enempää

Helsingin eteläisessä kantakaupungissa ei hunnutettuja naisia näy ja narkkarit ovat jotain työssä käyviä huumeiden viihdekäyttäjiä - tosin huono juttu sekin. 

Mut sit sä asut jossaki vanhanaikasessa kerrostalossa ja samalla hinnalla sais Hartwall areenan kokosen omakotitalon järvenrannalta Pälkäneellä

Koska en halua asua omakotitalossa, en missään muualla kuin meren rannalla ja en Suomessa missään muualla kuin Helsingissä. Olen asunut neljässä kaupungissa, joista Helsinki on pienin. Kahdessa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. 

Onko sulla ees ilmalämpöpumppua siinä kusisessa kerrostalokämpäs? Kiva nukkua heinäkuussa 30 asteessa

Ei haittaa yhtään. En ole koskaan kaivannut viilennystä Suomessa. Vietän joka kesä useamman viikon Välimeren rannalla ja 30+ on juuri sopiva lämpötila. Laitan ilmastoinnin makuuhuoneessa yleensä 25C, koska muuten on liian kylmä. 

Vierailija
162/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Woah meri. Kokkolassaki on meri. Ja saat 300 neliöisen kivitalon omalla puutarhalla sillä hinnalla mitä oot maksanu kerrostalokämpästäs

Mutta kun ei haluta asua Kokkolassa. Asun isossa asunnossa vanhassa talossa Helsingin keskustassa parin minuutin päässä rannasta, jossa minulla on vene. En ikinä vaihtaisi tätä johonkin masentavaan taloon Kokkolassa, jossa on ahdistavan matala huonekorkeus ja joka on muutenkin tylsä ja ruma kuin mikä. 

Luuletko et ne kokkolalaiset haluais asua siellä narkkareiden ja hunnutettujen naisten keskellä sen enempää

Helsingin eteläisessä kantakaupungissa ei hunnutettuja naisia näy ja narkkarit ovat jotain työssä käyviä huumeiden viihdekäyttäjiä - tosin huono juttu sekin. 

Mut sit sä asut jossaki vanhanaikasessa kerrostalossa ja samalla hinnalla sais Hartwall areenan kokosen omakotitalon järvenrannalta Pälkäneellä

Koska en halua asua omakotitalossa, en missään muualla kuin meren rannalla ja en Suomessa missään muualla kuin Helsingissä. Olen asunut neljässä kaupungissa, joista Helsinki on pienin. Kahdessa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. 

Onko sulla ees ilmalämpöpumppua siinä kusisessa kerrostalokämpäs? Kiva nukkua heinäkuussa 30 asteessa

Iso läpitalon huoneisto ja lähes metrin paksuiset vanhat tiiliseinät, joissa on eristävä ilmarako keskellä, niin talo ei kuumene samalla tavalla kuin joku puurakenteinen omakotitalo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Woah meri. Kokkolassaki on meri. Ja saat 300 neliöisen kivitalon omalla puutarhalla sillä hinnalla mitä oot maksanu kerrostalokämpästäs

Mutta kun ei haluta asua Kokkolassa. Asun isossa asunnossa vanhassa talossa Helsingin keskustassa parin minuutin päässä rannasta, jossa minulla on vene. En ikinä vaihtaisi tätä johonkin masentavaan taloon Kokkolassa, jossa on ahdistavan matala huonekorkeus ja joka on muutenkin tylsä ja ruma kuin mikä. 

Luuletko et ne kokkolalaiset haluais asua siellä narkkareiden ja hunnutettujen naisten keskellä sen enempää

Helsingin eteläisessä kantakaupungissa ei hunnutettuja naisia näy ja narkkarit ovat jotain työssä käyviä huumeiden viihdekäyttäjiä - tosin huono juttu sekin. 

Mut sit sä asut jossaki vanhanaikasessa kerrostalossa ja samalla hinnalla sais Hartwall areenan kokosen omakotitalon järvenrannalta Pälkäneellä

Koska en halua asua omakotitalossa, en missään muualla kuin meren rannalla ja en Suomessa missään muualla kuin Helsingissä. Olen asunut neljässä kaupungissa, joista Helsinki on pienin. Kahdessa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. 

Moskova ja Pietari?

Vierailija
164/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Pk-seudulla on parhaat koulut. Lapseni luokalla ei taida olla yhtään epäakateemisen perheen lasta. Skutsissa asunnot ovat halvempia mikä tarkoittaa sitä, että myös naapurit ovat maksaneet asunnosta vähemmän.

Siis hetkinen, lapsesi on H itler Jugendiakin valkoisemmassa helsinkiläiskoulussa? Mikset shoppaile lapsillesi mahdollisimman S2-pitoista koulua Itäkeskuksesta? Pieni lisäys koulumatkaan ei ole mitään verrattuna siitä saatavaan monikulttuuriseen rikkauteen.

En halua lapseni olevan tekemisissä työväenkulttuurin kanssa. Muualta tulleita ystäviä hänellä toki on, mutta heidänkin vanhemmat ovat akateemisia.

Vierailija
165/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuteta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi