Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta
Tulkaa vähän kauemmas kehäteistä. Täällä kukaan ei pissi rappukäytäviin, lastasi ei ryöstetä koulumatkalla ja poliiseilla on vielä voimavaroja puuttua ilkivaltaan. Niin ja asunnot on halvempia. Mikään työpaikka tai titteli ei ole sen arvoinen että pitää pelätä lastensa puolesta.
Kommentit (165)
Asun Oulussa. Täälläkin alkaa olla aika pahoja häirikköjä. Kävelijöitä puukotellaan selkään. Just joo…alkaa näkyä mielenterveyspalveluista säästäminen joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja.
En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.
Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.
eri
Jep. Sen verran tunnen Lohjaa että tiedän että siellä on monella ollut varsin huumehuuruinen nuoruus, kun mitään muuta tekemistä ei ole.
Lohja on kieltämättä todella tympeä paikka, sinne en muuttaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.
Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta
Tämä!
T. Onnellinen raaseporilainen
Vierailija kirjoitti:
Kemi on väkilukuun suhteutettuna Suomen väkivaltaisin isompi kaupunki. Pienissä kunnissa löytyy vieläkin enemmän väkivaltarikoksia väkilukuun suhteutettuna kuin Kemissä.
No eikä ole. Ei Kemissä oo mitään nuorisojengejä jotka ryöstelis ihmisiä.
Kemissä on vaan 30 tuhatta asukasta nii jotku puliukkojen keskinäiset tappelut vääristää tilastoja. Helsingin rikolliset hyökkää sivullisten kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Asun Oulussa. Täälläkin alkaa olla aika pahoja häirikköjä. Kävelijöitä puukotellaan selkään. Just joo…alkaa näkyä mielenterveyspalveluista säästäminen joka paikassa.
Ne on jotain skinejä joita ärsyttää ku Ouluunki tullaa kehitysmaista
En varmasti. Olemme asuneet pääkaupunkiseudulla jo sukupolvien ajan. Kaikki muut voivat kyllä lähteä ensin jos haluavat. Joissain tapauksissa näin olisi parempikin.
Olen kasvanut maalla. En halua lasteni joutuvan kokemaan sellaista elämänpiirin ahtautta, ja pienissä kyläkouluissa kiusaaminen ja ulossulkeminen on ihan eri tasolla, kun porukka on pieni ja kaikki kiusaavat niitä samoja, joilla ei edes ole mahdollisuutta etsiä kavereita muualta, kun mitään muuta paikkaa ei ole. Ja hyvin turvallista täällä meidän kulmilla kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HesaLOISIA ei kaivata muualla.
Mitä ihmeen loisia? Tavallisia ihmisiä siellä asuu.
En muuttaisi pois kun en ole muuttanut pk-seudullekaan.
Joidenkin ihmisten päässä elää aivan käsittämätön viha Helsinkiä ja helsinkiläisiä kohtaan. Eivät voi sietää sitä ajatusta että Helsinki on olemassa eikä siellä asuvia ihmisiä. Nämä ihmiset eivät yleensä tunne yhtäkään Helsinkiläistä tai ole edes käyneet Helsingissä.
No ehkä emme niin kauheesti tykkää siitä, kun kehutte niin kamalasti sitä Helsingin keskustaa, että ihan kaikkien pitäisi siellä asua ja sitä asumista tarvis niin jumalattomasti ihailla. Me muut emme asuisi Helsingin keskustassa, vaikka siitä maksettaisiin. Joko ymmärrät nihkeyden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HesaLOISIA ei kaivata muualla.
Mitä ihmeen loisia? Tavallisia ihmisiä siellä asuu.
En muuttaisi pois kun en ole muuttanut pk-seudullekaan.
Joidenkin ihmisten päässä elää aivan käsittämätön viha Helsinkiä ja helsinkiläisiä kohtaan. Eivät voi sietää sitä ajatusta että Helsinki on olemassa eikä siellä asuvia ihmisiä. Nämä ihmiset eivät yleensä tunne yhtäkään Helsinkiläistä tai ole edes käyneet Helsingissä.No ehkä emme niin kauheesti tykkää siitä, kun kehutte niin kamalasti sitä Helsingin keskustaa, että ihan kaikkien pitäisi siellä asua ja sitä asumista tarvis niin jumalattomasti ihailla. Me muut emme asuisi Helsingin keskustassa, vaikka siitä maksettaisiin. Joko ymmärrät nihkeyden?
Enemmän kyllä lukee Helsingin, ja erityisesti sen keskustan haukkumista kuin kehumista.
kesän loputtua aion muuttaa pois pk-seudulta enkä muuta koskaan takaisin. haluan asua rauhallisemmassa paikassa, jos ei töitä löydy niin se on sitten sen ajan murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.
Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta
Tämä!
T. Onnellinen raaseporilainen
Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.
Pysykää pääkaupunkiseudulla, niin täällä kehätien väärällä puolen ei jatkossakaan ryöstetä kenenkään lapsia ja asumisen hinta pysyy järjissään. Teillä on lupa tykätä pääkaupunkiseudusta ja se on ihan kiva juttu!
Menkää vaikka Pieksämäelle. Siellä nuorenne tapetaan rannalla tuosta vaan.
Mikä teidän pakkomielle on haukkua Helsinkiä? Jos te ette siellä halua asua, niin hyvä niin. Itse viihdyn täällä, enkä voisi kuvitella asuvani muualla Suomessa, ulkomailla suurkaupungissa korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden kuluttua muutamme ulkomaille 🎼. Toki käväisemme Suomessa hoidattamassa itseämme 🕺
Miksi ihmeessä tulette hoidattamaan itseänne Suomeen? Täällä hoitokäytännöt ovat jo kymmenen vuotta muuta Eurooppaa jäljessä. Täällä ei ole moderneja lääkkeitä, eikä täällä tehdä myöskään henkeä säästäviä leikkauksia, jotka muualla ovat arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden kuluttua muutamme ulkomaille 🎼. Toki käväisemme Suomessa hoidattamassa itseämme 🕺
Miksi ihmeessä tulette hoidattamaan itseänne Suomeen? Täällä hoitokäytännöt ovat jo kymmenen vuotta muuta Eurooppaa jäljessä. Täällä ei ole moderneja lääkkeitä, eikä täällä tehdä myöskään henkeä säästäviä leikkauksia, jotka muualla ovat arkipäivää.
Jollain taas vähän psykoosit päällä. Täällä ei tehdä hoitoja, jotka eivät merkittävästi pidennä elinikää. Saisi myös olla niin, että esi . yli 80-vuotialle ei tehtäisi mitään invasiivisia leikkauksia julkisilla varoilla. Sairausvakuutusmaissa maksat itse palkastasi hoitosi toisin kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teidän pakkomielle on haukkua Helsinkiä? Jos te ette siellä halua asua, niin hyvä niin. Itse viihdyn täällä, enkä voisi kuvitella asuvani muualla Suomessa, ulkomailla suurkaupungissa korkeintaan.
Aikalailla globaali ilmiö, pääkaupunkia ja sen asukkaita vihataan vähän siellä sun täällä. Jos pääkaupunki nyt siirrettäisiin takaisin Turkuun tai vaikka Tampereelle, kohta sama jengi alkaisi vihata näitä kaupunkeja. Ei mitään uutta auringon alla siis.
Mehän asutaan noin kuusi kilsaa Kehä3:n ulkopuolella. Ei rapuissa kusi haise, eikä lapsia ole ryöstetty ja kiusattu. Poliisit on tullut aina, kun soitan. Seinänaapurissa asui hetken ikääntyvien vanhempiensa hulttiopoika. Raskas tapaus, jouduin monesti soittamaan poliisit, kun ei mua tai toista naapuria "totellut". Pahoinpiteli vanhempiaan ja myi omaisuutta ilman lupaa. Kyllä se lopulta saatiin ulos, mutta reilu kaksi vuotta se vei. Poliisilla on siis ollut resursseja meidän kulmilla. Todistinko sinut juuri oikeassa olevaksi...
Asola, Vantaa
Vierailija kirjoitti:
kesän loputtua aion muuttaa pois pk-seudulta enkä muuta koskaan takaisin. haluan asua rauhallisemmassa paikassa, jos ei töitä löydy niin se on sitten sen ajan murhe.
Kuinka paljon rauhaa tarvitset, jos esimerkiksi Vantaan Vestra ei sinulle kelpaa?
Rööperihän on aina ollut rosoisempaa aluetta, iso roba varsinkin. Käypä dallaamassa muutaman korttelin päässä Ullanlinnan suunnalla niin näet vähän erilaista Stadia.
eri