Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta

Vierailija
06.06.2026 |

Tulkaa vähän kauemmas kehäteistä. Täällä kukaan ei pissi rappukäytäviin, lastasi ei ryöstetä koulumatkalla ja poliiseilla on vielä voimavaroja puuttua ilkivaltaan. Niin ja asunnot on halvempia. Mikään työpaikka tai titteli ei ole sen arvoinen että pitää pelätä lastensa puolesta.

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000 luvun stadi on maailmakylässä ihmisten asuttama persereikä josta varakkaat ihmiset ovat väkivallan ja häiriköinnin vuoksi lähteneet. 

Kun tällaista lukee täällä kantakaupungissa ja katselee ympärilleen ei voi kuin nauraa. Joo, ihan hirveän köyhää väkeä ja kauhean vaarallista! Huomaa kyllä että et ole Helsingissä käynyt etkä tunne kaupunkia lainkaan. 

Katselen ikkunastani näkymää Isolleroballe. Likaista ja epäsiistiä, viikonlopun roskat korjaamatta pois. Kadulla liikkuu lähinnä eteläaasialaisen näköisiä perhekuntia, juoppoporukoita ja nuorempaa väkeä, joka ulkoasustaan päätellen (esim tyttö paljain jaloin, poika paksussa toppatakissa) nauttii muutakin kuin tulilientä. Wolt ja Foodora omivat kadun pyörillään. Näkymä ikkunasta on ankea. Ihmiset terasseilla jotenkin syrjäytyneen ja masentuneen oloisia, nukkavieruja tai oudosti pukeutuneita. Sellainen glamour ja luxus, joita on tottunut näkemään Rooman tai Pariisin ostos- ja kävelykaduilla, loistaa poissaolollaan. Kadunvarren liikkeet ovat kiinni, vain pitsakebab-ravintoloiden mainoslakanat tuovat väriä katukuvaan. Ihmiset pysähtyvät ihailemaan osto- ja myyntiliikkeen ikkunassa olevia nukkavieruja esineitä. Olutta juodaan muovituopeista ja kahvia pahvimukista R-kioskin edustalla.

Tällainen on minun Stadini vuonna 2026 kesäkuussa.

Rööperihän on aina ollut rosoisempaa aluetta, iso roba varsinkin. Käypä dallaamassa muutaman korttelin päässä Ullanlinnan suunnalla niin näet vähän erilaista Stadia.

eri

Vierailija
102/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa. Täälläkin alkaa olla aika pahoja häirikköjä. Kävelijöitä puukotellaan selkään. Just joo…alkaa näkyä mielenterveyspalveluista säästäminen joka paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Jep. Sen verran tunnen Lohjaa että tiedän että siellä on monella ollut varsin huumehuuruinen nuoruus, kun mitään muuta tekemistä ei ole. 

Lohja on kieltämättä todella tympeä paikka, sinne en muuttaisi ikinä. 

Vierailija
104/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Vierailija
105/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemi on väkilukuun suhteutettuna Suomen väkivaltaisin isompi kaupunki. Pienissä kunnissa löytyy vieläkin enemmän väkivaltarikoksia väkilukuun suhteutettuna kuin Kemissä.

No eikä ole. Ei Kemissä oo mitään nuorisojengejä jotka ryöstelis ihmisiä.

 

Kemissä on vaan 30 tuhatta asukasta nii jotku puliukkojen keskinäiset tappelut vääristää tilastoja. Helsingin rikolliset hyökkää sivullisten kimppuun.

Vierailija
106/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Oulussa. Täälläkin alkaa olla aika pahoja häirikköjä. Kävelijöitä puukotellaan selkään. Just joo…alkaa näkyä mielenterveyspalveluista säästäminen joka paikassa.

Ne on jotain skinejä joita ärsyttää ku Ouluunki tullaa kehitysmaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti. Olemme asuneet pääkaupunkiseudulla jo sukupolvien ajan. Kaikki muut voivat kyllä lähteä ensin jos haluavat. Joissain tapauksissa näin olisi parempikin. 

Vierailija
108/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut maalla. En halua lasteni joutuvan kokemaan sellaista elämänpiirin ahtautta, ja pienissä kyläkouluissa kiusaaminen ja ulossulkeminen on ihan eri tasolla, kun porukka on pieni ja kaikki kiusaavat niitä samoja, joilla ei edes ole mahdollisuutta etsiä kavereita muualta, kun mitään muuta paikkaa ei ole. Ja hyvin turvallista täällä meidän kulmilla kyllä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HesaLOISIA ei kaivata muualla.

Mitä ihmeen loisia? Tavallisia ihmisiä siellä asuu.

En muuttaisi pois kun en ole muuttanut pk-seudullekaan.


Joidenkin ihmisten päässä elää aivan käsittämätön viha Helsinkiä ja helsinkiläisiä kohtaan. Eivät voi sietää sitä ajatusta että Helsinki on olemassa eikä siellä asuvia ihmisiä. Nämä ihmiset eivät yleensä tunne yhtäkään Helsinkiläistä tai ole edes käyneet Helsingissä. 

No ehkä emme niin kauheesti tykkää siitä, kun kehutte niin kamalasti sitä Helsingin keskustaa, että ihan kaikkien pitäisi siellä asua ja sitä asumista tarvis niin jumalattomasti ihailla. Me muut emme asuisi Helsingin keskustassa, vaikka siitä maksettaisiin. Joko ymmärrät nihkeyden? 

Vierailija
110/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HesaLOISIA ei kaivata muualla.

Mitä ihmeen loisia? Tavallisia ihmisiä siellä asuu.

En muuttaisi pois kun en ole muuttanut pk-seudullekaan.


Joidenkin ihmisten päässä elää aivan käsittämätön viha Helsinkiä ja helsinkiläisiä kohtaan. Eivät voi sietää sitä ajatusta että Helsinki on olemassa eikä siellä asuvia ihmisiä. Nämä ihmiset eivät yleensä tunne yhtäkään Helsinkiläistä tai ole edes käyneet Helsingissä. 

No ehkä emme niin kauheesti tykkää siitä, kun kehutte niin kamalasti sitä Helsingin keskustaa, että ihan kaikkien pitäisi siellä asua ja sitä asumista tarvis niin jumalattomasti ihailla. Me muut emme asuisi Helsingin keskustassa, vaikka siitä maksettaisiin. Joko ymmärrät nihkeyden? 

Enemmän kyllä lukee Helsingin, ja erityisesti sen keskustan haukkumista kuin kehumista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesän loputtua aion muuttaa pois pk-seudulta enkä muuta koskaan takaisin. haluan asua rauhallisemmassa paikassa, jos ei töitä löydy niin se on sitten sen ajan murhe. 

Vierailija
112/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää pääkaupunkiseudulla, niin täällä kehätien väärällä puolen ei jatkossakaan ryöstetä kenenkään lapsia ja asumisen hinta pysyy järjissään. Teillä on lupa tykätä pääkaupunkiseudusta ja se on ihan kiva juttu!

Vierailija
114/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaikka Pieksämäelle. Siellä nuorenne tapetaan rannalla tuosta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidän pakkomielle on haukkua Helsinkiä? Jos te ette siellä halua asua, niin hyvä niin. Itse viihdyn täällä, enkä voisi kuvitella asuvani muualla Suomessa, ulkomailla suurkaupungissa korkeintaan. 

Vierailija
116/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden vuoden kuluttua muutamme ulkomaille 🎼. Toki käväisemme Suomessa hoidattamassa itseämme 🕺

Miksi ihmeessä tulette hoidattamaan itseänne Suomeen? Täällä hoitokäytännöt ovat jo kymmenen vuotta muuta Eurooppaa jäljessä. Täällä ei ole moderneja lääkkeitä, eikä täällä tehdä myöskään henkeä säästäviä leikkauksia, jotka muualla ovat arkipäivää.

Vierailija
117/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden vuoden kuluttua muutamme ulkomaille 🎼. Toki käväisemme Suomessa hoidattamassa itseämme 🕺

Miksi ihmeessä tulette hoidattamaan itseänne Suomeen? Täällä hoitokäytännöt ovat jo kymmenen vuotta muuta Eurooppaa jäljessä. Täällä ei ole moderneja lääkkeitä, eikä täällä tehdä myöskään henkeä säästäviä leikkauksia, jotka muualla ovat arkipäivää.

Jollain taas vähän psykoosit päällä. Täällä ei tehdä hoitoja, jotka eivät merkittävästi pidennä elinikää. Saisi myös olla niin, että esi . yli 80-vuotialle ei tehtäisi mitään invasiivisia leikkauksia julkisilla varoilla. Sairausvakuutusmaissa maksat itse palkastasi hoitosi toisin kuin täällä. 

Vierailija
118/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teidän pakkomielle on haukkua Helsinkiä? Jos te ette siellä halua asua, niin hyvä niin. Itse viihdyn täällä, enkä voisi kuvitella asuvani muualla Suomessa, ulkomailla suurkaupungissa korkeintaan. 

Aikalailla globaali ilmiö, pääkaupunkia ja sen asukkaita vihataan vähän siellä sun täällä. Jos pääkaupunki nyt siirrettäisiin takaisin Turkuun tai vaikka Tampereelle, kohta sama jengi alkaisi vihata näitä kaupunkeja. Ei mitään uutta auringon alla siis. 

Vierailija
119/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän asutaan noin kuusi kilsaa Kehä3:n ulkopuolella. Ei rapuissa kusi haise, eikä lapsia ole ryöstetty ja kiusattu. Poliisit on tullut aina, kun soitan. Seinänaapurissa asui hetken ikääntyvien vanhempiensa hulttiopoika. Raskas tapaus, jouduin monesti soittamaan poliisit, kun ei mua tai toista naapuria "totellut". Pahoinpiteli vanhempiaan ja myi omaisuutta ilman lupaa. Kyllä se lopulta saatiin ulos, mutta reilu kaksi vuotta se vei. Poliisilla on siis ollut resursseja meidän kulmilla. Todistinko sinut juuri oikeassa olevaksi... 

Asola, Vantaa

Vierailija
120/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kesän loputtua aion muuttaa pois pk-seudulta enkä muuta koskaan takaisin. haluan asua rauhallisemmassa paikassa, jos ei töitä löydy niin se on sitten sen ajan murhe. 

Kuinka paljon rauhaa tarvitset, jos esimerkiksi Vantaan Vestra ei sinulle kelpaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi