Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasku myöhässä

Vierailija
17.11.2023 |

Okei. Mulla on tilillä 8 euroa ja saan lisää rahaa maanantaina. Lasku (puhelin lasku) on ollut myöhässä jo 3 viikkoa ja mietin jos maksan sen nyt lainaan ystävältä kympin. Mutta. Ystävä antaa sen vain jos annan maanantaina rahaa ja oon siis velkaa jo 50 aiestaan että tää stressaa nyt tosi paljon, mitähän tässä tekisin? Kun muistutusta ei oo tullut postissa ainakaan niin meneeköhän tässä viivästyskorko kuinka, pitääkö se maksaa 7% itse laskea siihen päälle kun viite numerolla maksaa? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivästyskorkoa menee jos 14 päivää eräpäivän jälkeen maksaa

Vierailija
2/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta elämänkouluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo mutta miten siis lasketaan tuo? Eli onko arki päivä myös se eräpäivä vai lasketaanko siitä seuraavasta päivästä? Ja onko se meneillään oleva päivä siinä mukana eli mikäli sitten maksaa kyseisenä päivänä niin onko se päivä myös?

Ap

Vierailija
4/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka helppoa se on vuonna 2023 siirtää sitä eräpäivää? 

Vierailija
5/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksaisin vain sen summan mikä laskussa on, ellei kehoitusta ole vielä tullut. Se tulee varmaan maanantaina kyllä. Ehkä lisäävät seuraavaan laskuun puuttuvat tai sitten ei.

Vierailija
6/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten taas.

Avuttomuuden määrä näin 2020-luvulla. 

Vierailija
7/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maksaa itse mitään muuta kun laskun summa. Viivästyskorko tulee sauraavaan laskuun ja luultavasti saat maksumuistutuksen, joka myös maksaa.

Vierailija
8/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse maksaa itse mitään muuta kun laskun summa. Viivästyskorko tulee sauraavaan laskuun ja luultavasti saat maksumuistutuksen, joka myös maksaa.

Olen kyllä saanut maksun muistutuksia, mutta meneekö niistä kuluja? Aiemmin on lisätty laskulle ja pitänyt viitenumerolle lisätä. Ajoneuvoverossa oli näin, mies sanoi mulle. Yleensä ei tule mitään, makselen kyllä ajallaan. Yksi muistutus tuli tästä.

Nyt on vaan tosi tiukka tilanne ja stressaa kyllä.

AP 

Vierailija
9/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoneuvovero ja verot muutenkin ovat eri juttu. Niissä pitää itse laskea viivästyskorot. Puhelinlaskussa puhelinyhtiö lisää viivästyskoron seuraavaan laskuun, joten sinun ei tarvitse lisätä sitä itse. Ja on aika sama, maksatko myöhässä olevan laskun tänään tai maanantaina, jos et ole vielä saanut huomautusta.

Vierailija
10/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut siirtää eräpäivää ajoissa. Nyt vaan odota karhulaskua ja maksat sillä 7% vuosikorko on aika vähän muutamasta päivästä, 5 euron muistutusmaksu on paljon enemmän.

Jos maksat myöhässä olevan laskun yli 14 päivää eräpäivästä, sinulle tulee joka tapauksessa se myöhästymismaksu.  Tietenkin sinun on myöhästymismaksu maksettava, vaikka muistutuslasku ei olisi vielä tullut.

Vierailija
11/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no joo mutta miten siis lasketaan tuo? Eli onko arki päivä myös se eräpäivä vai lasketaanko siitä seuraavasta päivästä? Ja onko se meneillään oleva päivä siinä mukana eli mikäli sitten maksaa kyseisenä päivänä niin onko se päivä myös?

Ap

Älä suotta vaivaa päätäsi koron laskemisella vaan odota seuraava muistutus ja maksa sillä. Jos kyse on sellaisesta laskusta, jonka voi maksa jossakin laskuttajan nettipalvelussa, siellä voi olla oikea summa sille päivälle, jolloin maksat.

Aina kannattaa yli 14 päivää myöhässä oleva lasku maksaa uusimmalla karhulaskulla sen eräpäivänä, niin ei jää korkoja ja perintäkuluja rästiin.

Vierailija
12/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan ystävältä jolle jo ennestään pystyssä. Etkä vielä maanantainakaan haluis maksaa velkoja pois. Huhhuh mitä touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän