Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta

Vierailija
06.06.2026 |

Tulkaa vähän kauemmas kehäteistä. Täällä kukaan ei pissi rappukäytäviin, lastasi ei ryöstetä koulumatkalla ja poliiseilla on vielä voimavaroja puuttua ilkivaltaan. Niin ja asunnot on halvempia. Mikään työpaikka tai titteli ei ole sen arvoinen että pitää pelätä lastensa puolesta.

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemi on väkilukuun suhteutettuna Suomen väkivaltaisin isompi kaupunki. Pienissä kunnissa löytyy vieläkin enemmän väkivaltarikoksia väkilukuun suhteutettuna kuin Kemissä.

No eikä ole. Ei Kemissä oo mitään nuorisojengejä jotka ryöstelis ihmisiä.

 

Kemissä on vaan 30 tuhatta asukasta nii jotku puliukkojen keskinäiset tappelut vääristää tilastoja. Helsingin rikolliset hyökkää sivullisten kimppuun.

Uskoakseni Kemin tilastoja vääristää myös maarajan läheisyys.

Vierailija
122/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HesaLOISIA ei kaivata muualla.

Mitä ihmeen loisia? Tavallisia ihmisiä siellä asuu.

En muuttaisi pois kun en ole muuttanut pk-seudullekaan.


Joidenkin ihmisten päässä elää aivan käsittämätön viha Helsinkiä ja helsinkiläisiä kohtaan. Eivät voi sietää sitä ajatusta että Helsinki on olemassa eikä siellä asuvia ihmisiä. Nämä ihmiset eivät yleensä tunne yhtäkään Helsinkiläistä tai ole edes käyneet Helsingissä. 

No ehkä emme niin kauheesti tykkää siitä, kun kehutte niin kamalasti sitä Helsingin keskustaa, että ihan kaikkien pitäisi siellä asua ja sitä asumista tarvis niin jumalattomasti ihailla. Me muut emme asuisi Helsingin keskustassa, vaikka siitä maksettaisiin. Joko ymmärrät nihkeyden? 

Enemmän kyllä lukee Helsingin, ja erityisesti sen keskustan haukkumista kuin kehumista. 

Ei se ole mikään ihme. Samaa tapahtuu nyt kaikissa suuremmissa kaupungeissa. Ydinkeskustoista muodostuu pelkkiä viihdekeskuksia, ja muut palvelut katoavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Woah meri. Kokkolassaki on meri. Ja saat 300 neliöisen kivitalon omalla puutarhalla sillä hinnalla mitä oot maksanu kerrostalokämpästäs

Vierailija
124/165 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt synnyinseudultaan pois muuttaisi, kun täällä on monipuolisimmat työpaikat ja palvelut, asumisvaihtoehdot ym.

Vierailija
125/165 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Woah meri. Kokkolassaki on meri. Ja saat 300 neliöisen kivitalon omalla puutarhalla sillä hinnalla mitä oot maksanu kerrostalokämpästäs

Kokkola on viimeinen paikka, johon muuttaisin, jos Lappia ei huomioida.

Vierailija
126/165 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummi on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/165 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tarjottu aikoinaan lähes ilmaista asumista 100 km päässä Helsingistä, vaimon sedän tyhjillään olevassa talossa, mutta en halunnut. Työmatka olisi ollut liian pitkä ja siellä maalla olisi ollut yksinäistä, ei mitään huveja. Lisäksi appivanhemmat olisivat asuneet parin km päässä eli eivät olisi jättäneet rauhaan. Vanha talo olisi lisäksi olllut jatkuva työleiri.

 

Nyt olemme jo eläkkeellä mutta emme silti halua pois pk-seudulta. Meillä on ok-talo Espoossa suht rauhallisella paikala, ja palvelut ovat paljon paremmat kuin missän maalla tai pikkukaupungissa. Meillä on lisäksi kesämökki jonne voi mennä milloin haluaa.

Lisäksi vaimolla on harvinainen sairaus jonka takia meidän pitää asua lähellä yliopistollista sairaalaa.

Vierailija
128/165 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Nummelassahan voi tehdä vaikka mitä ja kaunis luonto ympärillä. Ja mielenterveydelle parempaa kun ei ole maamulaumoja ja roadmaneja vahtimassa joka nurkan takana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siellä kaukana ole ranskankielisiä koulua, eikä töitä sekä minulle että puolisolleni. Pysymme mieluiten täällä Bulevardin eteläpuolella, täällä ei myöskään ole noita mainitsemiasi ongelmia. 

Kyllä niitä samoja ongelmia on täällä Eira-Kaivopuistoskselilla. Kaivariin, Meripuistoon ja Eiranrantaan tulee muualta nuorisoa juhlimaan. Meno ja jälki on hirveää. Hernesaareen rakennetaan sosiaalista asumista 2500 hengelle. Mieti sitä!

Ajattelin myydä Eiran asuntoni seuraavien vuosien aikana. Onneksi meillä talo Lounais-Suomessa, jossa vietän suurimman osan ajastani.

Ja mitä Ranskalais-suomalaiseen kouluun tulee, ei se ole välttämättömyys kaksikielisen perheen lapsille ranskan taidon kehittämiseksi. Minulla on kokemusta tästä ihan perhepiiristä.

Eikä vain nuoriso. Kauniina pyhäpäivänä Länsiväylältä on jono Merisatamaan. Jostain syystä monelle espoolaiselle ei ne omat rannat kelpaa, vaan pitää tulla sankoin joukoin Helsingin kantakaupungin rannoille viettämään kaunista päivää. Pitkäaikaisena eiralaisena mielestäni esmerkiksi Haukilahden edustan satama palveluineen on ihan kiva ja viehättävä. 

Hernesaarta tuskin rakennetaan vielä pitkään aikaan ja Jätkäsaareen kaavailtu satamatunneli pitäisi ilman muuta jatkaa Hernesaareen, niin sillä helpotettaisiin liikenteen painetta olennaisesti. Muuten Hernesaaresta tulee liikenteellisesti ihan mahdoton sumppu.

Vierailija
130/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun Helsinkini on kaunis, rauhallinen, merellinen. Kävelen paljon rantoja pitkin, pyöräilen paljon, kävelen myös töihin , lasten peruskoulu oli samassa korttelissa. Lapset myös kulkivat itse harrastuksiinsa. En löydä nyt yhtään valittamisen aihetta, talvella ottaa joskus pattiin sää ja hoitamattomat jalkakäytävät.

Samoin. Minulla on pienehkö avovene Merisatamassa ja kävelen sinne muutamassa minuutissa. Siitä on kiva hypätä veneeseen ja mennä nauttimaan kauniista kesäpäivästä upeaan merelliseen luontoon. Ei tämä sisämaassa onnistu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Woah meri. Kokkolassaki on meri. Ja saat 300 neliöisen kivitalon omalla puutarhalla sillä hinnalla mitä oot maksanu kerrostalokämpästäs

Mutta kun ei haluta asua Kokkolassa. Asun isossa asunnossa vanhassa talossa Helsingin keskustassa parin minuutin päässä rannasta, jossa minulla on vene. En ikinä vaihtaisi tätä johonkin masentavaan taloon Kokkolassa, jossa on ahdistavan matala huonekorkeus ja joka on muutenkin tylsä ja ruma kuin mikä. 

Vierailija
132/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Kaupunkeja tarkoitan Tampere Turku Lahti Hämeenlinna. Jos kauemmas uskaltaa niin jyväskylä ja Kuopio.

Turussa ja Jyväskylässä on surkea työtilanne. Tampere on ihan kiva kaupunki, mutta en ymmärrä miksi erityisesti pitäisi sinne lähteä. Lahti on kamala paikka ja Hämeenlinnassa on sama ongelma kuin Lohjalla.

Ainoa noista, jossa voisin koskaan edes kuvitella asuvani on Turku. 

Muut ovat sisämaassa, ja se ei yksinkertaisesti voisi koskaan tulla kysymykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Pk-seudulla on parhaat koulut. Lapseni luokalla ei taida olla yhtään epäakateemisen perheen lasta. Skutsissa asunnot ovat halvempia mikä tarkoittaa sitä, että myös naapurit ovat maksaneet asunnosta vähemmän.

Onko tämä trolliviesti, vai onko joku muka oikeasti sitä mieltä että on hyvä kun "lapseni luokalla ei taida olla ketään epäakateemisen perheen lasta"?  

Itse olen "epäakateemisesta perheestä".  Akateemisista perheistä olleille koulukavereilleni, jotka olivat muutamat todellisista suomen kulttuuriperheistä, oli myös heidän vanhempiensa mielestä hyvä, että lapsensa näkivät myös köyhempien elämää. Myös heidän vanhempiensa mielestä. Olen kouluttautunut pitkälle köyhistä lähtökohdistani huolimatta. Koulusivistyksen lisäksi ihmisellä olisi hyvä olla muunlaistakin sivistystä.

Olen eri, mutta miksi tuo olisi trolli? On selvä, että jos asut alueella, jossa perheasunto maksaa yli miljoonan, tämä heijastuu kaikkeen, mitä ympärillä tapahtuu, myös koulun oppilaisiin. Merkittävä osa oppilaista tulee väistämättä varakkaamista perheistä. 

Vierailija
134/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Tämä!

T. Onnellinen raaseporilainen

Juuri tänään ajattelin, että oikeastaan on aika kiva olla espoolainen. Olin treenin jälkeen meressä uimassa, ja sen jälkeen olen tehnyt pihahommia. Nyt istun terassilla kuuntelemassa lintujen laulua, paitsi näköjään puhelin kädessä. Kaikki on lähellä, luonto ja harrastusmahdollisuudet.

Woah meri. Kokkolassaki on meri. Ja saat 300 neliöisen kivitalon omalla puutarhalla sillä hinnalla mitä oot maksanu kerrostalokämpästäs

Mutta kun ei haluta asua Kokkolassa. Asun isossa asunnossa vanhassa talossa Helsingin keskustassa parin minuutin päässä rannasta, jossa minulla on vene. En ikinä vaihtaisi tätä johonkin masentavaan taloon Kokkolassa, jossa on ahdistavan matala huonekorkeus ja joka on muutenkin tylsä ja ruma kuin mikä. 

Luuletko et ne kokkolalaiset haluais asua siellä narkkareiden ja hunnutettujen naisten keskellä sen enempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Nummelassahan voi tehdä vaikka mitä ja kaunis luonto ympärillä. Ja mielenterveydelle parempaa kun ei ole maamulaumoja ja roadmaneja vahtimassa joka nurkan takana. 

Nummelasta on pitkä matka meren rantaan

Vierailija
136/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Kaupunkeja tarkoitan Tampere Turku Lahti Hämeenlinna. Jos kauemmas uskaltaa niin jyväskylä ja Kuopio.

Suomessa on oikeasti vain yksi paikka, jota voi kutsua kaupungiksi, tosin pieneksi sellaiseksi. 

Nuo mainitsemasi paikkakunnat ovat käpykyliä sisämaassa. Ei kiinnosta.

Vierailija
137/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei taida olla turvallista ja normaalia paikkaa missään. Minulle on sama millä ihmiset päänsä sekoittaa, se käytös ratkaisee. Jos turvaa ja sivistystä halua, sitä et löydä Suomesta.

Vierailija
138/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei taida olla turvallista ja normaalia paikkaa missään. Minulle on sama millä ihmiset päänsä sekoittaa, se käytös ratkaisee. Jos turvaa ja sivistystä halua, sitä et löydä Suomesta.

Tämä on kieltämättä hieman koomista, kun ihmiset pelkäävät jotain roadmaneja, mutta eivät pienhiukkaspäästöjä tai radonia.

Vierailija
139/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Kaupunkeja tarkoitan Tampere Turku Lahti Hämeenlinna. Jos kauemmas uskaltaa niin jyväskylä ja Kuopio.

Mainitsemiesi kaupunkien asunnot eivät ole yhtään halvempia kuin asunnot pk-seudulla. Ongelmia on niissäkin, jos yhtään uutisia seuraat.

Vierailija
140/165 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

En tarkoita maaseutua. En muuttuisi maalle itsekään.

Mitä sitten tarkoitit? Jos jotain Lohjaa tai Nummelaa, niin ne vasta pskoja paikkoja ovatkin. Nuorisolla ei ole mitään tekemistä ja sen kyllä arvaa mitä siitä seuraa.

eri

Kaupunkeja tarkoitan Tampere Turku Lahti Hämeenlinna. Jos kauemmas uskaltaa niin jyväskylä ja Kuopio.

Taidat asua jossain böndellä. Noissa on tasan samat ongelmat kuin muissakin suurissa kaupungeissa.

Maaseudullakin on ongelmia. Mikään paikka ei ole enää lintukoto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi