Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostatte uutta, älkää missään tapauksessa heittäkö vanhaa pois

Vierailija
30.05.2026 |

Koska muuten se on ikuinen kierre. Sitten kun on kaapit täynnä, lakkaatte vain ostamasta. Helppoa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluutta on kaikenlaista. 

Vierailija
2/20 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanha on rikki eikä sitä voi korjata, kyllä menee poistoon esim. rikkinäiset kengät. En halua säilyttää sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heitäkään ennenkuin on loppuun käyetty ja ei voi korjata tai ei ole järkevää korjata.

Vierailija
4/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen karsinut tavaroita ja meillä on kahdesta kuolinpesästä espressokeitintä, sähköistä lihamyllyä, mehunpuristinta jne. Koska niitä ei ole tähän päivään mennessä käytetty, ne lähtevät kierrätykseen ensi viikolla. Meillä espresson keittää ihan pieneen tilaan menevällä mutteripannulla. Jos joku saa noista laitteista iloa niin hyvä niin.


Perintölaitteista lämpötyynystä on ollut eniten iloa kun niska ja selkä ovat välillä kipeinä. Sen säästän.

Vierailija
5/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle kelpaisivat aikoinaan kouluhiihtoja varten lapsille ostetut sukset, sauvat ja monot, joita on käytetty muutama kerta? 

Vierailija
6/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi juma. Astianpesukone hajosi, niin piti ostaa uusi. Olisiko vanha pitänyt jättää keittiöön koristeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini

Vierailija
8/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini

Löytyisikin joku lapsiperhe, jolle viedä vaikka suoraan kotiovelle niin veisin kyllä useammankin vuoden sukset ja luistimet sekä monot jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat joita en enää itse käytä tai ovat niin sanottuja hutiostoksia, mutta jotka ovat käyttökelpoisia ja ehjiä kannan pienissä erissä taloyhtiön sisäänkäyntiaulaan ja laitan lapun, että saa ottaa. Näitä saa ottaa tavaroita (joskus myös vaatteita) aulassa on silloin tällöin ja kyllä niille yleensä nopeasti ottajia ilmaantuu. En ole kirpputori-ihmisiä ja annan tarpeettoman mieluummin pois ilman hintaa kuin näen vaivaa jonkun kirpputoriloosin vuokraamisesta.

Vierailija
10/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vanha pois on sääntönä kerrostaloyksiöissä. Mihinkään et saa mitään mahtumaan. Oikeasti on hyvä olla säästössä se vanhempi villapaita tai hieman nuhjaantunut takki. Uudempi on äkkiä pesussa, kastunut,;varastettu tai mitä vaan. On hyvä olla jotain varalla vähintään ensihätään. Jos ei muuta, niin voit antaa vanhan jollekin muulle ensihätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini

Löytyisikin joku lapsiperhe, jolle viedä vaikka suoraan kotiovelle niin veisin kyllä useammankin vuoden sukset ja luistimet sekä monot jne. 

Etkö lukenut kunnolla? En kai minä äitini ja isäni omaisuutta ryhdy varastamaan ilman lupaa.

Vierailija
12/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nämä änkyrät boomerit... täällä sama ongelma. Tavaraa on vaikka kuinka, mutta mitään ei saa lahjoittaa köyhille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan näillä hallituksen tekemillä leikkauksilla. Kaikki vaatteet ja tavarat säästetään.

Vierailija
14/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kengät hajoaa, niin totta kai heitän roskiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä änkyrät boomerit... täällä sama ongelma. Tavaraa on vaikka kuinka, mutta mitään ei saa lahjoittaa köyhille!

Aa, meillä juuri toisin päin, aina kun menee käymään niin tarjolla olisi kiva kahviastiasto kuudelle tai kokoelma jotain valittujen palojen kirjoja, kun vanhemmat siivoavat kaappeja ja varastoja. 

Vierailija
16/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä ostan uuden auton, kyllä minä myyn vanhan pois.

Kun lapseni vaatteet käyvät hänelle pieniksi, laitan ne joko sekajätteeseen tai kierrätykseen, riippuen vaatteen kunnosta.

Omia vaatteita heitän pois sitä mukaan kun ne kuluvat loppuun. Ostan uutta, kun vaatevarasto käy liian pieneksi.

Eli joskus "heitän vanhaa pois", koska ostan uutta. Toisinaan taas ostan uutta, koska minun täytyy "heittää vanhaa pois".

Liian usein etenkin lasten pieniksi jääneiden vaatteiden osalta se pois heittäminen jää puolitiehen. Niitä pusseja löytyy sitten isompien siivousten yhteydessä. "Enkös minä vienytkään näitä vielä ..."

Toisinaan myös ostan uutta, koska tarvitsen jotain, mitä minulla ei ole. Silloin en heitä mitään vanhaa pois. Mutta aina en osta uutta tilalle, kun heitän vanhaa pois.

Vierailija
17/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäisiä vaatteita ja kenkiä kaapit täynnä. Mikä järki?

Vierailija
18/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle kelpaisivat aikoinaan kouluhiihtoja varten lapsille ostetut sukset, sauvat ja monot, joita on käytetty muutama kerta? 

Laita syksyllä toriin.

Vierailija
19/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini

Löytyisikin joku lapsiperhe, jolle viedä vaikka suoraan kotiovelle niin veisin kyllä useammankin vuoden sukset ja luistimet sekä monot jne. 

Kokeile tarjota syksyllä jollekin koululle. Me vietiin säännöllisesti lapsen pieneksi jääneet luistimet koululle, sanottiin että voi pitää varalla tai antaa tarvitsevalle.

Vierailija
20/20 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tuon jonkun uuden asian kotiini, laitan jonkun vanhan pois. Tilalle tulevat tulevat kyllä tarpeeseen, kun vanhaa ei voi enää käyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi