Kiitos kaikille, jotka ovat huolissaan sähköautoni toimimisesta pakkasessa, mutta pärjään kyllä hyvin
Jotenkin ihan liikuttavaa kun ollaan niin huolissaan toisten autoista. Mutta tässä siis kuulumiset: olen ajanut joka pakkaspäivä noin sata kilometriä. Auto on ollut heti lämmin sisältä, eikä ole ollut mitään ongelmia. Sähkö on ladattu yöllä, kun on ollut tosi halpaa. Ajaessa vie noin kolme euroa satasella kovilla pakkasilla.
Voitte nyt varmaan paremmin, kun sähköautoilijoilla ei ollutkaan mitään hätää.
Kommentit (17)
Jees tosi aidon oloista huolehtimista...
Mutta mahtavatko sähköpyörät toimia yhtä hyvin, olen vähän huolissani.
Ja miksi näin Motonetissä monta starttiakun ostajaa, olisikohan ollut jotain ongelmia polttomoottoriautossa.
Olen ottanut pari kertaa sähköautoni kyytiin matkalle jääneitä bensa-autoilijoita. Autan toki mielelläni.
Eivät he huolehdi oikeasti, vaan tuntevat kauhua, kun pörinäautot saattavat kadota.
En enää ottaisi polttomoottoriautoa, niin mukava kovissa pakkasissa.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi näin Motonetissä monta starttiakun ostajaa, olisikohan ollut jotain ongelmia polttomoottoriautossa.
Kerron salaisuuden: sähköautoissakin on tuommoinen pikkuakku, joka pitää vaihtaa riittävän usein.
Vierailija kirjoitti:
Huolehtiminen kuulostaa vähän samalta kuin sata vuotta sitten hevosmiehet odottelivat, että pääsisivät nauramaan bentsiiniauton ongelmille.
Tai kun persulit ovat huolissaan siitä, kun ilmastoaktiivi ei kävellytkään vaan lensi lentokoneella?
Just näin. Naapuri laittoi pienen generaattorin peräkonttiin kun suuntasi Oulua kohti täältä etelästä. Kaikki on kiinni valmistautumisesta. Varmasti pärjää kun ei lähde varustautumatta taistoon.
Tämä sähköautoista raivoaminen paljastaa kyllä, miten lapsellisista asioista joidenkin ego on kiinni. Kuten vaikka siitä että auton pitää liikkua pöristen ja savuten. Vähän kuin lapselta otettaisiin pinnaräpätin polkupyörästä pois.
Naapurilla oli paristoautosta mennyt staattori jumiin ja ne oli jäänyt johonkin lapin erämaahan jumiin. Akku oli loppunut 1h päästä ja perhe oli jäätynyt kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ollut akussa, ei polttomoottorissa.
Olen erittäin tyytyväinen sähköautooni enkä tarvitse bensamiesten holhousta.
Minua dieselauton omistajan kieltämättä hieman huolestuttaa miten sujuu näillä kovilla pakkasilla. Meillä on kyllä nykyään uudehko akku, erillinen akkulaturi ja webasto joten kyllä kai se lähtee, mut muutaman kerran olen ollut kusessa kun auto ei ole startannutkaan joten huoli on aina olemassa.
Sähköauto "käynnistyy" aina. Olen tyytyväinen.
Huolehtiminen kuulostaa vähän samalta kuin sata vuotta sitten hevosmiehet odottelivat, että pääsisivät nauramaan bentsiiniauton ongelmille.