Kuinka monta tuntia viikossa harrastat liikuntaa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kävelyä en laske tähän, vain kehittävän liikkumisen (kävely tietysti hyödyllistä, sitä tulee ainakin tunteroinen päivässä hyötyliikuntana).
Pyöräilyä 2-3h viikossa, kuntosali 2h viikossa. Retkeilyä, ulkoilua lapsen kanssa lumettomana aikana useampi tunti viikossa, ajoittain yön yli telttaretkiä. Lumisena aikana vähemmän. 42v N
kyllä se kävely on tärkein ja sitä tulee tehtyä eniten, niin lasken itseni lähinnä kävelijäksi vaikka karateka olenkin. Kävely on oikeastaan kaikista paras keino valmistautua erilaisiin treeneihin päivän aikana ja saa ne nesteet kiertämään. Kävelyn ansiosta liikkuvuus pysyy hyvin yllä. Kyllä se kävely kannattaa vaan laskea mukaan, niin sanoo mun valmentajakin. Jotkut oikeasti kovat kisaajat jätää kävelyt pois, koska se on varsinaisesta treenistä pois. Siksi ne menee kaikki matkat autolla, jopa lähikauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa av-mammojen liikuntasuoritukset? Kaikkihan toki vetää 10 h viikossa Crossfittiä ja on tikissä. Niinpä juu.
Oletan, että tähän vastaavat sellaiset ihmiset, joilla on jonkinlainen liikkumisen rutiini, harrastus tai tavoite. Eihän tähän voi oikein vastata jos liikkuu silloin tällöin.
moni voi liikkua ihan perkeleesti tietämättään, kun ei ole mitään laitetta laskemassa määriä pelkästään suurkaupungissa tulee päivässä helposti 10km osin juostua lyhyitä spurtteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelyä en laske tähän, vain kehittävän liikkumisen (kävely tietysti hyödyllistä, sitä tulee ainakin tunteroinen päivässä hyötyliikuntana).
Pyöräilyä 2-3h viikossa, kuntosali 2h viikossa. Retkeilyä, ulkoilua lapsen kanssa lumettomana aikana useampi tunti viikossa, ajoittain yön yli telttaretkiä. Lumisena aikana vähemmän. 42v N
kyllä se kävely on tärkein ja sitä tulee tehtyä eniten, niin lasken itseni lähinnä kävelijäksi vaikka karateka olenkin. Kävely on oikeastaan kaikista paras keino valmistautua erilaisiin treeneihin päivän aikana ja saa ne nesteet kiertämään. Kävelyn ansiosta liikkuvuus pysyy hyvin yllä. Kyllä se kävely kannattaa vaan laskea mukaan, niin sanoo mun valmentajakin. Jotkut oikeasti kovat kisaajat jätää kävelyt pois, koska se on varsinaisesta treenistä pois. Siksi ne menee kaikki matkat autolla, jopa lähikauppaan.
Kävely myös laskee verensokeria pitkällä aikavälillä, kun sitä tekee säännöllisesti. Vauhdilla ei ole väliä. Diabeetikkona mittaan päivittäin useaan kertaan verensokerin ja kyllä kesällä verensokerit on paljon tasaisemmat kun on kävellyt enemmän.
Ja nyt mulla on kierukka, mutta kyllä sen huomasi aina kuukautisten aikaan oliko liikuttu sitä ennen vai ei. Vähäisellä liikkumisella kipuja oli paljon enemmän kuin silloin (itselläni juuri kevät-kesä-syksy) ei tarvinnut sitä ensimmäistäkään kipulääkettä.
Oletan, että tähän vastaavat sellaiset ihmiset, joilla on jonkinlainen liikkumisen rutiini, harrastus tai tavoite. Eihän tähän voi oikein vastata jos liikkuu silloin tällöin.