Ylitätkö suomalaisten keskipituuden?
"Aikuispituus on vanhasta standardista lisääntynyt naisilla 1,9 senttiä, ja naisten keskipituus on nyt 167,2 senttiä. Miesten pituus on kasvanut 1,8 sentillä, ja keskipituus on 180,7 senttiä."
Minä naisena ylitän miestenkin keskipituuden.
Kommentit (46)
Että keskipituus olisi miehillä 178 ja naisilla 162 senttiä Suomessa. Alitan mukavasti neljällä sentillä, näin tappina on kyllä hauskaa!
Mies sen sijaan ei, on vain 177 cm. Poika on 181 cm eli keskipituinen, mutta tytöt 161 - 166-senttisiä. Lyhyehköjä ollaan kaikki.
"Aikuispituus on vanhasta standardista lisääntynyt naisilla 1,9 senttiä, ja naisten keskipituus on nyt 167,2 senttiä. Miesten pituus on kasvanut 1,8 sentillä, ja keskipituus on 180,7 senttiä."
Minä naisena ylitän miestenkin keskipituuden.
Nämä yleiset keskipituudet on niin matalia, koska niihin lasketaan kaikki mummotkin mukaan.
Mutta olisi kiva tietää mikä on 20-30- vuotiaiden naisten keskipituus? Itse veikkaan että se on noin 170 senttiä.
"Aikuispituus on vanhasta standardista lisääntynyt naisilla 1,9 senttiä, ja naisten keskipituus on nyt 167,2 senttiä. Miesten pituus on kasvanut 1,8 sentillä, ja keskipituus on 180,7 senttiä." Minä naisena ylitän miestenkin keskipituuden.
Nämä yleiset keskipituudet on niin matalia, koska niihin lasketaan kaikki mummotkin mukaan. Mutta olisi kiva tietää mikä on 20-30- vuotiaiden naisten keskipituus? Itse veikkaan että se on noin 170 senttiä.
Suomalaisten nuorten naisten keskipituus on 167,2 cm. Kaikenikäisten keskipituus on 165 cm.
yli menee naisten keskipituudessa! itse 178cm ja mies myös 178, eli se jää alle miesten keskipituuden.
Ei varmaan ole helppoa olla noin saakelin pitkä, taitaa huipulla tuulea kovastikin, paljonko sun jalan koko on, onko pitkästi yli 45?
ja ihan olen tyytyväinen näin :)en haluaisikaan olla pitkä nainen.
Ei ylity, alittuu 10 sentillä.
Kiinnostaisi kyllä tietää miten nämä tilastot keskipituudesta on koottu? Tuskin tutkijoilla mitään tietokantaa kaikkien yli 5 miljoonan asukkaan pituuksista on käytössään...
Olen 178 cm, ja minun on vaikea uskoa että miesten keskipituus on noin suuri.
Ei varmaan ole helppoa olla noin saakelin pitkä, taitaa huipulla tuulea kovastikin, paljonko sun jalan koko on, onko pitkästi yli 45?
Olen se 178 cm edellä. Kengännumero on 39.
Nainen pituus 180 cm kengän koko 39, miehen pituus 192 cm, lapseni, pojat 182 ja 193 ja tytär 178cm, kuopus 7v 136 cm.
Täällä ylhäällä ei tuule, on kiva katsella, kun todellakin tungoksessakin näkee missä mennään
mistähän lävestä lie revitty nuo keskipituudet :D olivatpa kaikkien tai vain nuorten, niin eipä uskos kun katukuvaa seurailee. Siihen nähden veikkaisin naisten keskipituutta (nuorten) max 165cm.
mutta en olekaan syntyperältäni suomalainen. Pituutta on hurjat 161 cm jolla ylittäisin omalla kotiseudullani keskipituuden ;)
Suomalaisten keskipituus miehet: 170 cm naiset: 150 cm
itse olen naine 152 cm joten keskipituus ylittyy niukasti.