Kuinka kauan kestäisit Saksan ja Ranskan 42 asteen helteitä ilman ilmalämpöpumppua?
Ja kesä on vasta aluillaan, kuumimmat kuukaudet ovat heinä-elokuussa.
Kommentit (28)
Iltiksissä hohhataan että viikonloppuna osaan Suomeakin tulee kolmenkympin helteet. Silti missään sääennusteissa sitä ei näy...?
Vierailija kirjoitti:
Iltiksissä hohhataan että viikonloppuna osaan Suomeakin tulee kolmenkympin helteet. Silti missään sääennusteissa sitä ei näy...?
Nuo ovat aina Suomen osalta klikkiotsikoita vaikka Sanoma suurieleisesti ilmoittikin luopuvansa klikkiotsikoista.
Ei ole edes eteläiseen Suomeen tulossa viikonloppuna lähellekään 25 astetta saatika sitten 30.
Kai sen kestäisi jos olisi pakko. Jos ei ole pakko niin muuttaisin muualle.
Ihan hyvin pärjää siirrettävällä ilmastointilaitteella. Ulkona 38 astetta ja sisällä 25 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Iltiksissä hohhataan että viikonloppuna osaan Suomeakin tulee kolmenkympin helteet. Silti missään sääennusteissa sitä ei näy...?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jopa-30-kuumankostea-helle-viikonlo…
Samaa paskajournalismia harjoittaa MTV uutiset tuolla tämän aamun artikkelilla.
Vaikka sekä Foreca että Ilmatieteen laitos ei näytä 20-22 astetta kummempia lämpöjä edes niemenkärkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kai sen kestäisi jos olisi pakko. Jos ei ole pakko niin muuttaisin muualle.
Kuka kestää, kuka ei. Ranskassa kuolee tuon kuumuuden takia n. 10 000 ikäihmistä vuodessa. Sydän ei kestä.
onneksi noissa maissa hiilivoimalat jauhavat sähköä viilennykseen????? hyvin nurinkurista.
Vierailija kirjoitti:
onneksi noissa maissa hiilivoimalat jauhavat sähköä viilennykseen????? hyvin nurinkurista.
Ja meiltä lähetään onneksi sähköä sinne, kun suomalaiset kiltisti maksaa🌹
Ja silti viimeksi tänä aamuna luin, kuinka joku valopää valitti "näistä +15 keleistä, vaihtaisin nää koska tahansa niihin +40 lukemiin."
No sehän riippuu paljon missä asuu ja kuinka kaukana esim. lähin uimamahdollisuus on. Itse pärjäisin kotona aivan hyvin. Talo on järven rannalla ja jos pitkä kuuma jakso aiheuttaisi esim. sinilevää järveen, voisin viilentyä lorauttamalla säännöllisesti kaivovettä letkusta päälleni. Se on aina kylmää. Voisin nukkua läpiveto päällä ja ulko-ovi auki, toinen koira pärjää aitauksessa ja toinen ei yksinään mihinkään lähde. Ikkunoissa ja ulko-ovessa on ötökkäverkot. Ei asuta kaupungissa, joten ovien lukituksesta ei tarvitse olla huolissaan.
Kapungissa pienessä kivitaloasunnossa jossa ikkunat on pelkästään etelään, eikä saa edes läpivetoa, olisi varmasti tukalaa.
Hymyssä suin helteiden loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu paljon missä asuu ja kuinka kaukana esim. lähin uimamahdollisuus on. Itse pärjäisin kotona aivan hyvin. Talo on järven rannalla ja jos pitkä kuuma jakso aiheuttaisi esim. sinilevää järveen, voisin viilentyä lorauttamalla säännöllisesti kaivovettä letkusta päälleni. Se on aina kylmää. Voisin nukkua läpiveto päällä ja ulko-ovi auki, toinen koira pärjää aitauksessa ja toinen ei yksinään mihinkään lähde. Ikkunoissa ja ulko-ovessa on ötökkäverkot. Ei asuta kaupungissa, joten ovien lukituksesta ei tarvitse olla huolissaan.
Kapungissa pienessä kivitaloasunnossa jossa ikkunat on pelkästään etelään, eikä saa edes läpivetoa, olisi varmasti tukalaa.
Ja tämä on Saksassa harvibaista, kun järviä on niin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Iltiksissä hohhataan että viikonloppuna osaan Suomeakin tulee kolmenkympin helteet. Silti missään sääennusteissa sitä ei näy...?
Foreca sitä huutaa, 15-21 päivä lämpötilat näyttää Ilmatieteenlaitos eilen uhkaili 23 astetta, onneksi tippui. Haluan nauttia ulkoilusta en kärsiä sisällä ja ulkona
Vierailija kirjoitti:
onneksi noissa maissa hiilivoimalat jauhavat sähköä viilennykseen????? hyvin nurinkurista.
Eilen uutisoivat että Ranskassa on 16 tuhatta ilman sähköä, siinä ei edes tuuletinta päälle saa. Toki uutisoitiin myös että lähi-idän ihmiset kulkee sielläkin toppatakit päällä
Eihän tuo ole lämpö eikä mikään, meillä on saunassa 85 astetta varjossa.
Itsepä ovat hölmöt kaupunkinsa rakentaneet lämpösaarekkeeksi, mikä sitoo lämpöä ja vähäinenkin heijastuva sitoutuu vastakkaiseen pintaan.
Ranskassakin maaseudulla tilanne on aivan toinen.
Sitä se asvaltti ja kivi tekee, kumpikin varaa lämpöä päivällä. Keskilämpötila pysyy korkeana myös yöllä kun kivi ja asvaltti luovuttaa lämpöä silloin.
En kärvistelisi ellei olisi pakko vaan yksinkertaisesti palaisin Suomeen tai lomailisin jossain Pohjois-Norjassa jne. kunnes muualla Euroopassa on syksy.