Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli niin mukava vierailla uuden tuttavapariskunnan luona KUNNES

Vierailija
25.10.2011 |

Kävimme viikonloppuna vierailulla miehen kaverin luona. Tutustuin vastikään tämän kaverin ex vaimoon työasioissa ja sain sellaisen kuva, että ovat eronneet aikoinaan väkivallan vuoksi. Mieheni kuitenkin kertoessani asiasta oli aivan varma ettei tämä kaverinsa, jonka siis harrastuksen kautta on oppinut tuntemaan, koskaan löisi naista tai käyttäytyisi muutenkaan väkivaltaisesti, niin symppis kaveri on...

Nyt sitten tämä miehen kaveri ja uusi vaimonsa pyysivät meitä kylään viikonloppuna. Meillä on lapset kutakuinkin samanikäisiä, joten idea oli mielestäni hyvä, mullakaan ei äitikavereita montaa ole. Mentiin alkuillasta kahville ja ilta meni mukavasti. Vaimo oli mukava ja lapsillakin meni leikit mukavasti. Kaikinpuolin oli mukava ilta.

Hyvillä mielin lähdettiin kotiin ja hehkutin miehelle kuinka ihanaa saada uusi kaveriperhe...KUNNES mies huomasi, että unohti puhelimensa tämän pariskunnan eteisen pöydälle. No eikun takaisin. Minä hyppäsin autosta hakemaan puhelinta enkä ehtinyt edes ovelle asti niin kuului aivan kauhea huuto. Tämä mies huusi kurkkusuorana ilmeisestikin (oletan) vanhemmalle tyttärelleen (8v), että mitä vittua sä tuut keskeyttämään aikuisten keskusteluja ja vaimonsa huutaa tälle miehelle, että mitä sä nyt keuhkoat, kolinaa kuulu lieneekö olisi ovia tai muuta paiskottu. Aivan kauhea riita päällä.

Mä en uskaltanut edes yrittää sisälle joten käännyin kannoiltani ja kiireen vilkkaa autolle. Miehelle kerroin mikä tilanne. Mies sitten otti ja tööttäs siinä pihassa ja meni muina miehinä hakemaan puhelintaan, kaverinsa tuli aukasemaan oven. Vaimo vältteli katsekontaktia eikä puhunut mitään, tytärtä ei näkynyt oli varmaankin huoneessaan arveli mieheni.

Olen miettinyt mitä ihmettä oikein tapahtui? Miksi mies riehui 8v lapselle aikuisten keskeyttämisestä? Ei tämä tyttö häirinnyt millään tapaa kahvitteluitamme, kävi vain hakemassa mehua keittiöstä itselleen ja meidän vanhemmalle lapselle.

Ja miten tästä eteenpäin? Voisitko jatkaa tutustumista tämän perheen kanssa? Tiedän, että mulla on ennakkoluulo tätä miehen kaveria kohtaan sen perusteella mitä olen kuullut hänen aiemmasta elämästään... Olenko liian herkkä siis? Mitä sinä tekisit?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimonsa huutaa tälle miehelle, että mitä sä nyt keuhkoat, kolinaa kuulu lieneekö olisi ovia tai muuta paiskottu. Aivan kauhea riita päällä.

Luulis olevan pikemminkin niin että nainen tyynnyttelis miestä jottei tämä enempää sekoais... No mistäpä mä tiedän kun mieheni ei hakkaa eikä huuda.

Tällainen ajatus mullakin on. Ei kai se vaimo olis uskaltanut huutaa miehelleen jos se mies olis hakannut sitä... Mutta todellakin, mulla ei ole kokemusta asiasta.

ap

Vierailija
2/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimonsa huutaa tälle miehelle, että mitä sä nyt keuhkoat, kolinaa kuulu lieneekö olisi ovia tai muuta paiskottu. Aivan kauhea riita päällä.

Luulis olevan pikemminkin niin että nainen tyynnyttelis miestä jottei tämä enempää sekoais... No mistäpä mä tiedän kun mieheni ei hakkaa eikä huuda.

Tällainen ajatus mullakin on. Ei kai se vaimo olis uskaltanut huutaa miehelleen jos se mies olis hakannut sitä... Mutta todellakin, mulla ei ole kokemusta asiasta. ap

Kokemusta on, mun lapsuudessa isä hakkas äitiä ja äiti pelkäs isää, mutta äiti saattoi siltikin joskus suutuspäissään aukoo isälle päätään, vaikka tiesi että turpaan tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietettiin iltaa kavereiden kanssa ja kaikki tuntui menevän putkeen. Kavereiden lähdettyä mies yhtäkkiä alkoi huutaa vaikka siitä miten olin kommentoinut jotakin hänen sanomaansa. Ja siitä se riita sitten lähti liikkeelle ja loppui sitten väkivaltaan. Onneksi ei ollut lapsia. Jätin miehen. Mies oli tosiaankin lahjakas supliikkimies ja erittäin hurmaava.

Vierailija
4/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusin ja vittuilin ex-miehelle vaikka tiesin että turpaan tulee.

Olisin vetänyt takaisin turpaan jos ei lasta olisi ollut, mutta lapsen takia annoin vetää. Eipä siinä kauaa mennyt kun jätin sen narsistin.

Mutta kyllä alistettukin voi puolustaa lapsia jne. vaikka turpaan tuleekin. Ihan vaan lasten mielenterveyden takia. Että ne näkee ettei mies ole oikeassa niissä huutamisissaan.

Vierailija
5/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että mies on temperamenttinen ja selvittelee kasvatusasioita huutamalla. Tuo aikaisempi tieto väkivaltaisesta taustasta on varmasti värittänyt ap:n mielikuvitusta.

Mutta voi olla, että mies on oikesti väkivaltainen...

Meillä mun mies on juuri tommonen torvi, että huutaa kurkku suorana, jos lapsille tulee jälki-istuntoa, rajoja tai sopimuksia on rikkottu jne. Lapset ei tätä säiky. Ovat vaan tottuneet, että iskä on suuttuessaan tollanen.

Mä olen nähnyt muitakin vanhempia puistoissa, treeneisssä jne. jotka samalla tavalla huutavat lapsilleen, kun suuttuvat.

Voihan olla myös niin, että vanhemmat puvuivat keskenään jostain ja tyttö keskeytti koko ajan kunnes iskä karjahti ja tyttö suutuksissaan lähti ovet paukkuen tai kolistellen huoneeseensa.

Eli ap voi miettiä myös, että ex vaimon aikaansaamat ennakkoluulot värittävät tilannetta.

Vierailija
6/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että mies ei ole mennyt vielä niin pitkälle että olisi lyönyt. saa kuitenkin kauheita raivokohtauksia ilmeisesti.

Vierailija
7/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää toki, mutta ei toi todista vielä mitään. Moinen voisi tapahtua huonona hetkenä meidänkin perheessä, ja me ollaan, usko pois, ihan ok.

Eikö teillä muka koskaan riidellä?

Vierailija
8/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolle huutamiselle syytä. Sun mielestä lapsi ei teitä mitenkään häirinnyt, mutta tämä mielipuoli oli kuitenkin täysin toista mieltä.

En jatkossa haluaisi olla tekemisissä, ellei ole pakko.

Vierailija
9/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen kanssa voisin jatkaa tutustumista, mutta varmaankin sanoisin, että kuulin sen huudon, eikä lapsia saa kohdella siten. Ja minulla todella olisi pokkaa sanoa.

Vierailija
10/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä varmasti katsoisin, että mun velvollisuus olisi jotenkin pysyä kuulolla, ja tehdä lastensuojeluilmoitus, mikäli jotain vakavampaa ilmenee.

Vierailija
11/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olisit vaan soittanut ovikelloa ja kysynyt kohteliaasti onko teillä jokin hätä?

Aivan pokkana. Olisit voinut katkaista riiden nopeammin ja ehkä saanut heidät miettimään kun jäivät kiinnikin.

Vierailija
12/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan hirveästi kiinnostaisi jatkaa tutustumista. Aggressiiviset ihmiset on ahdistavia. Ikävää titysti, jos vaimo on mukava, eihän se hänen vikansa ole jos mies on mikä on. Ehkä voisitte tavata vaimon ja lasten kanssa joskus puistossa tms.?

Vierailija
13/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi minäkään olla missään tekemisessä moiseen mieheen!

mätkiiköhän se jo tätä uutta vaimoakin..?

Vierailija
14/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit, että kaikki ei aina ole sitä miltä se näyttää. Monissa perheissä on kulissit ok, mutta et voi tietää, mitä kaikkea lapset joutuvat kodin seinien sisäpuolella näkemään ja kuulemaan.

Vierailija
15/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo oli kyllä ihana ja meillä tuntui menevän jutut yhteen. Samanlainen huumorintaju yms ja oli helppo jutella kaikinpuolin hänen kanssaan. Tuo oli hyvä idea, että voitaisiin tavata keskenään ilman miehiä. Jospa jossakin vaiheessa kertoisin hänelle, että kuulin riidan. Jotenkin vaan tuntuu, että sitä äijää en halua enää nähdä ollenkaan... :/

ap

Vierailija
16/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että pystyisin jatkaa kaveeraamista ihan kuin en tietäisi mitään.

Vierailija
17/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman tulta. Yleensä noi "parhaat seuramiehet" saattavat osoittautua todellisiksi pedoiksi, harvoin miehet pystyvät toisistaan näkemään tuollaisia piirteitä. Yleensä just toi "se on niin mukava ja lupsakka kaveri, en koskaan usko että tekis yhtään mitään" kertoo jo paljon. Nähty on, ihan läheltä useampaan otteeseen.

Sinuna kuitenkin yrittäisin ystävystyä tämän naisen kanssa. Jos hän on ihana ihminen, teistä voi tulla tosi läheisiä ja voit kenties myös saada selvyyden tilanteeseen ja kannustaa häntä lähtemään jos asiat ovat kuten epäilit. Tuollaisessa tilanteessa elävällä naisella on usein itsetunto todella matalalla, ei uskalla tehdä mitään eikä uskalla luottaa kehenkään. Masennus on myös tavallista.

Toivottavasti tilanne selviää parhain päin.

Vierailija
18/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi minäkään olla missään tekemisessä moiseen mieheen!

mätkiiköhän se jo tätä uutta vaimoakin..?

kävi kyllä mielessä, mutta minusta ainakin sen vierailun aikana tuntui, että heillä on hyvä parisuhde... En sitten tiedä kuinka hyvin perheväkivallasta kärsivät naiset osaavat peittää sitä kotona tapahtuvaa helvettiä vierailta ihmisiltä... Mutta siitä naisesta en ainakaan huomannut, että olisi ollut pelokas tms.

ap

Vierailija
19/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä kulisseja ylläpidetään ulospäin keinolla millä hyvänsä! Usein vaimoaan ja lapsiaan kaltoinkohtelevat miehet ovat niin hyviä näyttelijöitä ja omaavat hyvät puhelahjat, että kaikki menevät siihen retkuun. Mutta kun vieraiden perävalot vilahtaa niin tuo mitä kuvailit on aika kesyä toimintaa vielä siihen nähden mitä meillä tapahtui. En osannut edes kahvikuppeja pöydästä korjata miehen haluamalla tavalla tai vieraat olivat keskustelleet liikaa kanssani tai lapset olivat häirinneet hänen seurusteluaan vieaiden kanssa tai tavarat olivat sekaisin olohuoneessa tai lastenhuoneessa jne. Ihan mistä vain sai syyn räjähtää ja vaikka lyödä. Sellaista on elämä.

Vierailija
20/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheväkivalta ei todellakaan välttämättä näy ulospäin. Ihmettelin usein lapsena, miten vanhempani pystyivätkään pitämään kulissit niin hyvin. Ilmapiiri oli saattanut olla ihan hirveä esim. ennen vieraiden saapumista, ja sitten kuitenkin näyteltiin ja viihdytettiin vieraita.

Itse kiinnittäisin huomioita vanhempien ja lasten suhteeseen, miten se näyttäytyi sinulle. Itse osasin ainakin aikoinani näytellä vieraille aikuisille, mutta vanhempieni ja oma suhteeni ei ole vieläkään kovin lämmin tai suora, ja tämän olisin kuvitellut näkyvän myös tarkkasilmäiselle aikuiselle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi