Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juha-Pekka on etsinyt työntekijöitä puoli vuotta tyrmistyttävä havainto työnhakijoista

Vierailija
24.11.2025 |

PAHENTUVA motivoituneiden työntekijöiden puute on alkanut huolestuttaa köyliöläistä konepajayrittäjää Juha-Pekka Jaskaria. Jaskarin työlaitteita tuottava Serco-yhtiö on yrittänyt alkukesästä saakka palkata uusia työntekijöitä, mutta huonolla menestyksellä.

Jos on otettu töitä vastaan, niin tuntuu, että työ ei ole enää ihan sellaisessa asemassa ihmisten arvomaailmassa kuin se on ollut ehkä takavuosina. Työ koetaan vähän kuin semmoiseksi, että siellä sitten käydään miten muu elämä sallii ja mahdollistaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011644730.html

Kommentit (1160)

Vierailija
1141/1160 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla, palkkaako Jaskari vain nuoria vai palkkaako myös yli 50-v ammattilaisen - ja jos palkkaa niin millä €/h.

Vierailija
1142/1160 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonko palkkaa kyseinen työnantaja on valmis maksamaan? Jos kyseinen työnantaja olisi maksamaan palkkaa töistä esimerkiksi 5000-6000 euroa kuukaudessa niin silloin varmasti hakijoita olisi mutta jos palkka tarjous on surkea niin en edes hakisi kyseiseen yritykseen töihin.

Kommunismisa pistettäisi pakolla töihin ruokapalkkiolla.

Kaali-kombinaatissa saa sentään syödä suoraan pellosta palkan päälle !

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1160 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Kaali-kombinaatissa saa sentään syödä suoraan pellosta palkan päälle !

 

Kädet näppärillä ja suulla kaalia naamaan, kun liukuhihna on naaman edessä vähän alempana näyttöpäätettä.

Vierailija
1144/1160 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoin että tais olla vuokralle tarjolla 1 yksiö ei muuta. palvelut ja kaupat on kaukana esim.perheelliselle voi olla vaikea paikka.lapset tarvii koulut ja ammatti opistot.jne.

sudet ulvoo köyliössä ja se voi olla monelle ankea asuinpaikka.kaukana kaupungeista.pelkkää metsää ja peltoo.

se mihin perustat yrityksen on harkittava tarkaan just siksi että varmistuu työntekijät.esim.muutto kaupunki keskukseen tai suurkaupungin liepeille.luvat toki vaikein saada rakentaa uusi halli.

Vierailija
1145/1160 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.P.Jaskari sekä Pajanmiehet esittävät seuraavaksi kappaleen Etsin kunnes löydän sun.

Vierailija
1146/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollapanoksella ei tarvitse nollapalkkaakaan enempää odottaa. Miksi edes hakea työpaikkaa tuolla asenteella. 

varmasti siitä syystä että on pakko hakea ja haastatteluss ei voi sanoa että ei nappaa, koska karenssi.

Tässä on kahden kerroksen väkeä.

Netti on pullollaan vinkkejä siitä, miten menestyt haastattelussa niille, jotka sitä haluavat.

Sitten on näitä, jotka Thelman ja Louisen tavoin uskovat, että you get what you settle for. Työkkärin tätien intressi saada edes yksi henkilö pois listoiltaan, ei välttämättä ole heidän etujensa mukaista.

Tässä keskustelussa on tullut esille yksi vaiettu syy joka ei voisi vähempää kiinnostaa työkkärin tätejä, mutta on mielestäni ihan validi: työnantajan huono maine. Hälytyskellojen pitäisi soida, jos vaihtuvuus (tuotanto)työntekijöiden joukossa on nyt puheena olevan yrityksen luokkaa.

Sen sijaan en oikein käsitä näitä, jotka pelkäävät tulevansa valituiksi vastoin tahtoaan. Heidän kannattaa lukea edellä mainitut ohjeet ja toimia päinvastoin. Viikko peseytymättä, likaiset vaatteet ja epäsiisti olemus (erityisesti hiukset). Myös edellisten työnantajien arvostelu, korostettu mielenkiinto palkkaukseen ja työterveyden järjestelyihin auttavat asiaa. Äärimmäisessä tapauksessa voi purskutella korkillisen kossua suusaan ja heittää pari korkillista rinnuksille. Eiköhän se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1147/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa työpaikka, mihin halutaan. Ei pakottamalla saa kuin paskaa laatua, jokainen osapuoli. Ja ei, ei se ole välttämättä edes rahasta kiinni. Meidän firmalla on alueen paskimmat palkat, mutta tulijoita riittäisi, jos paikkoja joskus aukeaisi. Arvostusta tekijälle voi osoittaa muutenkin kuin palkoissa ja pikkujoulupuheessa. 

Mielenkiintoinen ajatus.

Olin aikoinaan töissä Nokialla (en ytimessä, vaan tukihommissa) ja törmäsin siellä nuoriin insinööreihin, jotka puursivat aika pienillä palkoilla ihan vain siksi, että saivat tehdä hommia, joita ei heidän mukaansa olisi voinut tehdä missään muualla. Erilaisten diplomotyöntekijöiden ja vakipaikan toivossa harjoittelevien kusettaminen tuntui olevan normi alalla.

Toinen ala jolla ihmiset suostuvat kyykytettäviksi, on kokkaus. Suomestakin löytyy miseliinikokkeja (vast.), joiden keittiöihin jonotetaan, jotta saataisiin yksi lihavoitu rivi CV:n alkuun.

Kaikissa muissa töissä, joihin olen törmännyt, asiallinen palkka on ollut oleellinen syy työpaikalle saapumiseen ja siellä viihtymiseen.

Vierailija
1148/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Katso täältä: https://www.finder.fi/Metallituotteet/JPT+Serco+Oy/S%C3%A4kyl%C3%A4/yht…

Itse firman palkkalistoilla on 16 henkilöä.

Katsoo firman sivuilta yhteystiedoista, niin sieltä ne 16 melkein löytyykin: https://serco.fi/yhteystiedot/

Eli näyttää siltä, että siellä on kahden kerroksen väkeä: vakkarit on noita toimisto- ja myyntipuolen ihmisiä, niistä löytynevät ne parikymmentä vuotta töissä olleet. Lisäksi on tuotantotyöntekijöitä vuokrafirmasta tai -firmoista, ja niitä tulee ja menee tiuhaan tahtiin.

Eli siis vuokrafirmoista ei ole mahdollista saada kunnon työntekijöitä? Erikoinen konsepti.

Jos koko tuotannosta vastaa yksi vakituinen Outi, ja jokaista tilausta varten soitellaan kokoon uusi 1-15 hengen porukka koko ajan vaihtuvasta tuotantotyotyöntekijäpoolista, konsepti on kieltämättä haasteellinen.

Ongelma järkevän toiminnan kannalta on se, että yritys menettää koko ajan ns. hiljaista tietoa ja aika menee uusien työntekijöiden perehdyttämiseen. Tämä näkyy väistämättä tuotteiden yksikkökustannuksissa ja tietysti laadussa.

Kun tämä himmeli on vielä keskellä ei mitään täytyy ihmetellä miten se pystyy elättämään noinkin ison joukon (ilmeisesti provisiopalkkaisia) ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1149/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katoin että tais olla vuokralle tarjolla 1 yksiö ei muuta. palvelut ja kaupat on kaukana esim.perheelliselle voi olla vaikea paikka.lapset tarvii koulut ja ammatti opistot.jne.

sudet ulvoo köyliössä ja se voi olla monelle ankea asuinpaikka.kaukana kaupungeista.pelkkää metsää ja peltoo.

se mihin perustat yrityksen on harkittava tarkaan just siksi että varmistuu työntekijät.esim.muutto kaupunki keskukseen tai suurkaupungin liepeille.luvat toki vaikein saada rakentaa uusi halli.

Erikoinen ajatustapa. Arviolta noin 80% Suomen talouksista omistaa vähintään yhden auton, joten työmatkat tuskin ovat suurimmalle osalle ongelma. Itsekin olen ajellut 60km/suunta vuosikymmeniä, ja vieläpä isommasta kaupungista pienempään.

Vierailija
1150/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko JP on saanut työpaikkailmoituksen julkaistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1151/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko JP on saanut työpaikkailmoituksen julkaistua?

https://tyomarkkinatori.fi/aluesivu/sakyla/tyopaikat/a6553197-9fb4-4aed…

 

Tilitoimiston kautta palkkaa työntekijää?

Vierailija
1152/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko JP on saanut työpaikkailmoituksen julkaistua?

https://tyomarkkinatori.fi/aluesivu/sakyla/tyopaikat/a6553197-9fb4-4aed…

 

Tilitoimiston kautta palkkaa työntekijää?

Vuokratyöpaikka.Päivä kerrallaan.Tai puolipäivää kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1153/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.P.lle hinnoittelupaineita.....https://www.is.fi/autot/art-2000011649482.html

Vierailija
1154/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää (todennäköisesti tuon Jaskarin) (vuokra)työnhakuilmoituksia: 

https://fastlease.teamtailor.com/jobs/6843375-hitsaaja-teknologia-puole…

Kesäkuussa vanhentunut: https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/hitsaajia-koylioon-sgsoo-19410080

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1155/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis oikein olla mielivaltaisesti pois töistä, myöhästellä jatkuvasti, olla kuin kotonaan?  Ilman palkan alennusta.  Jospa nuori polvi sitten osaa pyörittää tällaisiakin työpaikkoja.  Mukavat nuoret pomot jne. Tunnollisempi tyyppi saattaa turhautua. Onneksi sellaisia ei enää oikein esiinny.

Jos ei ole työsopimusta mustaa valkoisella niin joo. Nollatunnilla nollatuntisopimus molempiin puoliin. Sopimuksen voi aina tehdä.

Nollapanoksella ei tarvitse nollapalkkaakaan enempää odottaa. Miksi edes hakea työpaikkaa tuolla asenteella. 

Just toisinpäin. Jos on nollatuntisopimus enimmäkseen nollatunneilla ja nollapalkalla, niin! 

Vierailija
1156/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin työllisillä raha kiertää tosiaan taskusta taskuun. Lisäarvoa tuo yhteiskuntaan vain yritysmaailma. Jälkimmäinen osahan tässä maassa sakkaa tietenkin pahiten.

Kuitenkin kaikki käyttävät julkisen sektorin palveluita. Niitä palveluita, joita tuottavat ne haukkumasi julkisen  sektorin työntekijät. He maksavat verot palkasta, josta ei voi pimittää kassan ohi senttiäkään, eikä säveltää kuluiksi, kuten yksityisillä. Miten kaikkien maksamia verorahoja sitten käytetään? Jo ennen syntymää ihan voi tosi yksityinen maksaa omasta pussista ilman yhteiskunnan tukia hedelmöityshoidot, mallitapaus 57000€ . Lakiehdotus -40% ensi vuoden alusta. Äitiyshuollon ja neuvolan. Lapsen päivähoidon ja terveydenhoidon, varhaiskasvatuksen ja  koulutuksenkin oikeasti omasta pussista. (Mediaani peruskoulu, 12 358€/vuosi. 111.222€/peruskoulu 9v.) Pitää mennä kauas muille maille kouluun, kun ei meillä edes valtionapua saamattomia oikeita yksityiskouluja ole. Tuo on vain lapsen kulut peruskoulusta. Siihen sitten päälle kaikki muu, kun yksityisesti haluaa maksaa. Sitä ei niin huomaa, mitä kaikkea yhteiskunnan tukea ja palveluita tulee käyttäneeksi, ennenkuin pikkuisen ajattelee. 

Vierailija
1157/1160 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonko palkkaa kyseinen työnantaja on valmis maksamaan? Jos kyseinen työnantaja olisi maksamaan palkkaa töistä esimerkiksi 5000-6000 euroa kuukaudessa niin silloin varmasti hakijoita olisi mutta jos palkka tarjous on surkea niin en edes hakisi kyseiseen yritykseen töihin.

Kommunismisa pistettäisi pakolla töihin ruokapalkkiolla.

Kaali-kombinaatissa saa sentään syödä suoraan pellosta palkan päälle !

Kommareitako ne marjafirmojen ja muut ihmiskauppayrittäjät ovatkin? Kylmän hyytelöityneen lohenpäösopan jälkeen kourallinen itsepoimittuja mustikoita suoraan metsästä palkan päälle.

 

Vierailija
1158/1160 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt töitä tarjolla?

Vierailija
1159/1160 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on tämä huutava työvoimapula 

Vierailija
1160/1160 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myös todeta yli 20 vuoden työkokemuksella konepajoissa. Yleensä ne ovat kylmiä pimeitä halvalla rakennettuja surkeita halleja. Käry poisto ei riitä mihinkään. Puolenpäivän aikaan on jo niin paljon käryä ettei eteensä näe. Raitis ilma maskia ei työnantaja raskisi millään ostaa onhan ne kalliita. Turvakengät myös yleensä kauhean tappelun takana. Haalarit vanhoja moneen kertaan parsittuja paskoja. Hanskat ja korvstulpat myös kortilla. Työkalut ja työkoneet mitä sattuu olemaan ovat Jeesuksen aikaisia loppuun kuluneita romuja eivätkä edes työturvallisuus vaatimusten mukaisia. Hallissa siivotaan ja epäkohtia tarkastellaan kiireessä aina silloin kun työsuojelu piiri tai asiakas on tulossa katsomaan. Kesäisin kun on kiire pitäisi aina joustaa ja tehä pitkää päivää tosin ylitöitä ei oikein olis varaa maksaa mutta ne voi kyllä pitää vapaina esim loka- helmikuu aikana. Näistäkin sisään teoista tosin yleensä puolet tunneista katoaa yleensä johonkin. Palkka on sitten se tessin minimi mieluiten alle ja urakka tahdilla. Ja näistä löytyy aina ne vuosikausia siellä olleet vanhat jäärät jotka suostuu kaikkeen mitä pomo käskee iloisesti nyökytellen. Selän takana taas hirveä valitus mutta eihän tästä työpaikasta mihinkään voi lähteä kun ei se vaihtamalla parane. Nämä myös tykkäävät kytätä uusia työntekijöitä ja etsiä niiden virheitä. Omia työkaluja ei myöskään haluta näille ulkopuolisille lainata. Ja auta armias jos ekalla tauolla vahingossa istut jonku tämmöisen omalle taukotuolille olet loppuun asti mustalla listalla. Työterveyshuolto on yleensä myös minimi jossain pienen kunnan TK ssa. Työterveys hoitaja on saman syrjäkylän kasvatti joten työnantajassa ja työpaikassa ei ole ikinä mitään vikaa kaikki on kunnossa puhdasta ja turvallista ja työhyvinvointiin kuulema panostetaan kunnolla. Jos joskus pääset näkemään niin harvinaisen olennon kun työterveys lääkäri tämäkin on joku nuori huonosti suomea puhuva keikka lääkäri. Ainoa työsuhde etu on vessassa oleva vc paperi ja ehkä joku aina lopussa oleva käsien pesu aine. Kahvia firmalla ei ole varaa työntekijöille kustantaa tuokoot itse termospullo saa. Virolaiset ja venäläiset vahvistukset on maailman parhaita työmiehiä tekevät nopeasti ja tunti tunnilta pitkää päivää ja viikonloppuja näistä suomalaisten laiskojen pitäisi ottaa mallia. Yleensä sitte suomalaiset korjaa myös näitten tekemät sutoset. Sittenkun paja sijaitsee keskellä korpea mistä ei saa ostettua mitään tarvikkeita lähes päivittäin kysellään joltain pitkä matkan päästä kulkialta. Voisitko töiden jälkeen ajaa sen ja sen kautta hakeen sitä ja tätä ja vähän tuota. Luonnollisesti tästäkään ei olla valmiita mitään korvaamaan sitte ollaan naama norsun vitulla kun joku ei halua tätä omalla ajalla ja polttoaineilla tehdä. Tämmöisiä on noin 90prosenttia Suomen konepajoista. Terveys ja elämänilo niissä menee. On olemassa myös pajoja missä työntekijää arvostetaan ja yleensä näihin kyllä tulijoita löytyy.

Hyvä kirjoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä