Polttomoottoriautoilijoiden ahdinko alkaa: Polttoaineiden myyntipisteitĂ€ suljetaan, tilalle latausasemia. Haittaako sinua? đđđ!!!
https://www.is.fi/autot/art-2000011420656.html
Dieselin ja bensiinin myynti loppui jo kevÀÀllÀ ja 14.8.2025 loppuu dieselin myynti myös raskaalle liikenteelle. Polttoainemittarien tilalle on asennettu latausasemia.
Suomi on menossa samaan suuntaan kuin muut maat, esim. Norja. Norjaan polttomoottoriautolla suuntaavan on syytÀ tiedostaa polttoaineen huono saatavuus. StressittömÀÀ automatkailua arvostavan kannattaakin suunnata Norjaan nykyautolla, koska latausasemia kyllÀ löytyy.
Huoltoaseman ei enÀÀ kannata investoida tai uusia polttoainejakelusysteemiÀÀn, koska niiden myynti tulee putoamaan vuosi vuodelta. TÀstÀ se sitten alkaa Suomessakin ja onhan se hyvÀ, ettÀ fossiilimyrkyistÀ pÀÀstÀÀn eroon Suomessakin.
đ„łđ„łđ„łđ„łđ„łđ„łđ„łđ„łđ„ł
Kommentit (114)
En oikeastaan usko sÀhköautojen tulevaisuuteen, joku muu energiamuoto ajoneuvoihin tulee.
Ja kyllÀ haittaisi tuollainen trendi, ettei dieseliÀ saisi, kun perheen auto on diesel.
Lue vĂ€hĂ€n tarkemmin kyseinen uutinen. đ
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan usko sÀhköautojen tulevaisuuteen, joku muu energiamuoto ajoneuvoihin tulee.
Ja kyllÀ haittaisi tuollainen trendi, ettei dieseliÀ saisi, kun perheen auto on diesel.
Itse uskon synteettisiin polttoaineisiin.
Kyse on siitÀ, ettÀ esim. minunkin diesle-autolla ajaa 1300 (jopa 1500) kilometriÀ ilman vÀlitankkausta.
SÀhköautolla tÀytyy pakkopysÀhtyÀ 5 kertaa, pakkastalvella jopa 10 kertaa.
Siksi!
Voimasavu on parasta!
6.2 V8 Diesel
MeillÀ on terveyskeskus missÀ saa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitÀ, ettÀ esim. minunkin diesle-autolla ajaa 1300 (jopa 1500) kilometriÀ ilman vÀlitankkausta.
SÀhköautolla tÀytyy pakkopysÀhtyÀ 5 kertaa, pakkastalvella jopa 10 kertaa.
Siksi!
SÀhköauto on aika helvetin suuri bisnes vÀhÀn kaikille, paitsi auton hankkivalle.
Siksi sÀhköauto- ja vihersiirtymÀfasismi. SÀhköautopakko v.2035, ellei erota EU:sta tai EU kaatuu ennen sitÀ. Jompikumpi mahdollista,
Hevosten kaura-asematkin alkoivat kadota kun auto keksittiin.
Ludiitit ulvoo, sÀhköautot kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan usko sÀhköautojen tulevaisuuteen, joku muu energiamuoto ajoneuvoihin tulee.
Ja kyllÀ haittaisi tuollainen trendi, ettei dieseliÀ saisi, kun perheen auto on diesel.
Itse uskon synteettisiin polttoaineisiin.
Sama. En usko ollenkaan ettĂ€ kĂ€yttövoima perustuu ERITTĂIN hankalasti valmistettavaan 500 kiloa painavaan myrkkyakkuun.
Vety- ja sitÀkautta synteettiset polttoaineet on tulevaisuus, koska voidaan ajaa samoilla autoilla kuten ennen.
Pahinta tÀssÀ on, ettÀ vihreÀkapitalisti ei kykene rahastamaan. Siksi lobbaavatkin brysselissÀ meille kaikenlaisia fasistisia rajoituksia ja kieltoja.
Se ikuinen muistaminen huolettaa. Iltasella sÀngyssÀ, muistinko laittaa töppelin? Muistiko vaimo, pitÀiskö herÀttÀÀ ja kysyÀ? Mites pojat muistaako ne mökillÀ heti ladata? Ettei jÀÀ auto sinne? Yksi naapuri laittoi, panin merkille et sillÀ on auto kokoajan töppelin pÀÀssÀ. Aina. Ei tÀtÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan usko sÀhköautojen tulevaisuuteen, joku muu energiamuoto ajoneuvoihin tulee.
Ja kyllÀ haittaisi tuollainen trendi, ettei dieseliÀ saisi, kun perheen auto on diesel.
Itse uskon synteettisiin polttoaineisiin.
Sama. En usko ollenkaan ettĂ€ kĂ€yttövoima perustuu ERITTĂIN hankalasti valmistettavaan 500 kiloa painavaan myrkkyakkuun.
Vety- ja sitÀkautta synteettiset polttoaineet on tulevaisuus, koska voidaan ajaa samoilla autoilla kuten ennen.
Pahinta tÀssÀ on, ettÀ vihreÀkapitalisti ei kykene rahastamaan. Siksi lobbaavatkin brysselissÀ meille kaikenlaisia fasistisia rajoituksia ja kieltoja.
Eu:ssa rekisteöity 50 000 lobbaria, 14500 sÀÀtiötÀ, firmaa, yhteisöÀ jne. Kiinalaiset, jotka hallitsevat sÀhköautomarkkinoita ja kriittisiÀ mineraaleja, lobbaavat EU-meppejÀ todella voimakkaasti. SÀhköautopakko on fasismia.
Tuossahan oli ettÀ huoltoasemalta vietiin ympÀristölupa. EivÀt sulkeneet kokonaan kuten muualla on tapahtunut vaan jatkavat ravintolan pitoa ja panostavat siihen mihin pystyvÀt eli sÀhkölataukseen. Ei siis mitÀÀn ihmeellistÀ.
Tulispa jo talvi jolloin patteriautoilijat köröttelevÀt karvalakit pÀÀssÀ turkishaalareissaan tuulilasit umpijÀÀssÀ rekan imussa ja koittavat pÀÀstÀ seuraavalle latausasemalle huomatakseen senkin olevan epÀkunnossa.
Miksi sÀ valehetelet? Nuo ei saanut ympÀristölupaa myydÀ polttoainetta. Koittavat selviytyÀ pelkÀllÀ sÀhkön myymlsellÀ.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitÀ, ettÀ esim. minunkin diesle-autolla ajaa 1300 (jopa 1500) kilometriÀ ilman vÀlitankkausta.
SÀhköautolla tÀytyy pakkopysÀhtyÀ 5 kertaa, pakkastalvella jopa 10 kertaa.
Siksi!
Diesel-autolla ajaessa kuski pÀÀttÀ milloin ja missÀ pysÀhtyy.
SÀhköautolla ajaessa auto pÀÀttÀÀ milloin pysÀhtyy ja missÀ voi.
TÀssÀ yksi ero, jota ei tunnuta edelleenkÀÀn tajuavan.
SÀhköautoilu vaatii paradigman muutoksen. Jostain syystÀ nÀissÀ keskusteluissa kaikki ajavat kuukausittain HelsingistÀ Inariin ja takaisin viikonloppuisin. Todellisuudessa 99% pÀivittÀisistÀ ajomatkoista on alle 100km ja monelle tulee yli 500km matkoja harvemmin kuin kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa jo talvi jolloin patteriautoilijat köröttelevÀt karvalakit pÀÀssÀ turkishaalareissaan tuulilasit umpijÀÀssÀ rekan imussa ja koittavat pÀÀstÀ seuraavalle latausasemalle huomatakseen senkin olevan epÀkunnossa.
Talvipakkasilla tÀyssÀhköautolla Suomen keleissÀ ajaa kÀytÀnnössÀ vain noin 150 kilometrin matkoja kerrallaan. Semmoista katkoajoia ja kova tressi pÀÀseekö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitÀ, ettÀ esim. minunkin diesle-autolla ajaa 1300 (jopa 1500) kilometriÀ ilman vÀlitankkausta.
SÀhköautolla tÀytyy pakkopysÀhtyÀ 5 kertaa, pakkastalvella jopa 10 kertaa.
Siksi!
Diesel-autolla ajaessa kuski pÀÀttÀ milloin ja missÀ pysÀhtyy.
SÀhköautolla ajaessa auto pÀÀttÀÀ milloin pysÀhtyy ja missÀ voi.
TÀssÀ yksi ero, jota ei tunnuta edelleenkÀÀn tajuavan.
MikÀ ero? Vai onko jossain liikkuvia bensa-asemia tai auton voi tankata ajossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa jo talvi jolloin patteriautoilijat köröttelevÀt karvalakit pÀÀssÀ turkishaalareissaan tuulilasit umpijÀÀssÀ rekan imussa ja koittavat pÀÀstÀ seuraavalle latausasemalle huomatakseen senkin olevan epÀkunnossa.
Talvipakkasilla tÀyssÀhköautolla Suomen keleissÀ ajaa kÀytÀnnössÀ vain noin 150 kilometrin matkoja kerrallaan. Semmoista katkoajoia ja kova tressi pÀÀseekö.
Eli sÀhköauto sopii sellaiselle, joka ei autoa oikeastaan tarvitse?
Miksi sitten jumalaton 500 kiloinen myrkkyakku jota kiikutetaan turhaan, lÀhimatkoille?
KyseessÀ on vain 1 asema jossain perÀreiÀssÀ.
JÀljelle jÀi vain 99999999 muuta asemaa josta saa polttoainetta...