Hyvä alue mutta ei muuta pysäköintiä kuin kadunvarsi. Uskaltaisitko pitää siinä yli 60k€ autoa?
Ei myöskään yksityisiä parkkihalleja joita voisi vuokrata tai joista ostaa osakkeen.
Itsellä on 20k€ saksalainen käytetty auto ja sitä on neljän vuoden aikana jo useamman kerran ilkivaltamielessä naarmutettu tai rikottu kun olen ollut nukkumassa. Ei tulisi mieleenkään ostaa uutta autoa ellen sitten jättäisi sitä monen kilometrin päähän vartioituun halliin, mutta olisi tosi tyhmää aina lähteä kotoa johonkin halliin sen sijaan että lähtee suoraan asioille.
Kommentit (58)
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
Mulla on alle 10k kippo joka on vanha (volvo) jolla käyn apteekissa/kaupassa ja sitäkin on tahallaan vedetty avaimella ja yhden kerran sivupeiliä potkittu. Joten en todellakaan. Ihan sama vaikka olisi missä Kaivopuistossa se asunto, ei kannata pitää uutta autoa siellä kadulla vaan jossain kauempana suljetussa tilassa jos omassa taloyhtiössä ei ole autotallia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
Valtaosa Suomen varakkaista asuu Etelä-Helsingissä, jossa suurin osa asunnoista on kerrostaloasuntoja (ja isoja sellaisia).
Väkilukuun suhteutettuna eniten asuu toki Westendissä, mutta määrällisesti Etelä-Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
no kuka niissä ullanlinnan ja kaartinkaupungin 4 miljoonan vanhoissa porvarihuoneistoissa sitten elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
no kuka niissä ullanlinnan ja kaartinkaupungin 4 miljoonan vanhoissa porvarihuoneistoissa sitten elää?
Eivät tarvitse autoa
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
Tää nyt oli täyttä puppua tää sun lause. Maaseudulla valtaosassa kuntia ei löydy kuin ehkä yksi tai kaksi asumusta jotka ovat edes miljoonan arvoisia ja nekin ovat jotain historiallisia kartanoita jotka on ehkä museoitu. Helsingissä mitä lähemmäs menee ydinkeskustaa, sitä enemmän on ihan tavallisia sadan neliön perheasuntojakin joiden arvo on yli miljoonan. Puhumattakaan sitten isommista asunnoista joiden hinta alkaa 2-3+ miljoonasta.
En. Eikä mulla olisi varaa 60k+ autoon tällä hetkellä. Mutta vaikka saisin ison perinnön ja olisin joku autohullu joka haluaa uuden auton, en ikinä pitäisi millään helsinkiläisalueella ainakaan jotain uudenkarheaa mersua parkissa kadulla.
Tuossahan menee vaan mielenrauha kun fakta on että ennemmin tai myöhemmin se pistetään paskaksi. Ei viikossa tai edes kuukaudessa, mutta joku kaunis päivä (tai yö kello 3:45) se tapahtuu.
Joo, vakuutus korvaa mutta kuka haluaa rampata koko ajan jossain korjaamolla tai olla autotta.
Kadunvarsiparkissa varmaan saa varautua naarmuihin, lommoihin, ilkivaltaan ja siihen, että känninen hörhö kävelee auton päältä. Muusta ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
Tää nyt oli täyttä puppua tää sun lause. Maaseudulla valtaosassa kuntia ei löydy kuin ehkä yksi tai kaksi asumusta jotka ovat edes miljoonan arvoisia ja nekin ovat jotain historiallisia kartanoita jotka on ehkä museoitu. Helsingissä mitä lähemmäs menee ydinkeskustaa, sitä enemmän on ihan tavallisia sadan neliön perheasuntojakin joiden arvo on yli miljoonan. Puhumattakaan sitten isommista asunnoista joiden hinta alkaa 2-3+ miljoonasta.
Autotallit, tai ei tarvitse autoa. Ei se, että on varakas tarkoita automaattisesti että omistaa kalliin auton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
no kuka niissä ullanlinnan ja kaartinkaupungin 4 miljoonan vanhoissa porvarihuoneistoissa sitten elää?
Eivät tarvitse autoa
Itse asun keskustassa enkä ole rikas, olen vain sattunut perimään kaksion. Ratikan varassa en todellakaan voi elää, etenkään nyt kun koko Mannerheimintie on remontissa eivätkä ratikat edes kulje joka suuntaan. Taksikuskit ovat nykyään epäluotettavia. Paras vaihtoehto on aina oma auto.
Toinen vaihtoehto on vuokra-auto mutta niiden saatavuus on arveluttavaa ja satunnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
Tää nyt oli täyttä puppua tää sun lause. Maaseudulla valtaosassa kuntia ei löydy kuin ehkä yksi tai kaksi asumusta jotka ovat edes miljoonan arvoisia ja nekin ovat jotain historiallisia kartanoita jotka on ehkä museoitu. Helsingissä mitä lähemmäs menee ydinkeskustaa, sitä enemmän on ihan tavallisia sadan neliön perheasuntojakin joiden arvo on yli miljoonan. Puhumattakaan sitten isommista asunnoista joiden hinta alkaa 2-3+ miljoonasta.
Autotallit, tai ei tarvitse autoa. Ei se, että on varakas tarkoita automaattisesti että omistaa kalliin auton
Ei niin. Kalliillakin alueilla joissa ei asuntoa alle 600k lohkea on ainakin Helsingissä as-pysäköintipaikoilla ihan tavallisia muutaman tonnin kotteroita.
Mutta jos haluaisikin kalliin auton niin kuka sitä kadulla pitäisi. Saatika sähköautoa jota ei edes voi 1800-luvulla rakennetuilla kaduilla ladata mitenkään.
En jättäisi. Olisi varaa. Tiedän jo ajatuksen tasolla että joku paskoisi auton jossain välissä kun en ole sen lähettyvillä. Turhaa stressiä. Hankkii tavallisen halvan käyttöauton joka vie paikasta A paikkaan B niin ei kukaan kitisijä tai narkki pistä sitä paskaksi eikä se joudu niiden silmätikuksi.
En uskaltaisi. Kateelliset kommunistit tuhoaisi autoni. Siihen on syynsä miksi varakkaat ja köyhät asuu eri asuinalueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
no kuka niissä ullanlinnan ja kaartinkaupungin 4 miljoonan vanhoissa porvarihuoneistoissa sitten elää?
Eivät tarvitse autoa
Itse asun keskustassa enkä ole rikas, olen vain sattunut perimään kaksion. Ratikan varassa en todellakaan voi elää, etenkään nyt kun koko Mannerheimintie on remontissa eivätkä ratikat edes kulje joka suuntaan. Taksikuskit ovat nykyään epäluotettavia. Paras vaihtoehto on aina oma auto.
Toinen vaihtoehto on vuokra-auto mutta niiden saatavuus on arveluttavaa ja satunnaista.
Onko sinulla sitten kymppitonnin vai sadantonnin auto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
Valtaosa Suomen varakkaista asuu Etelä-Helsingissä, jossa suurin osa asunnoista on kerrostaloasuntoja (ja isoja sellaisia).
Väkilukuun suhteutettuna eniten asuu toki Westendissä, mutta määrällisesti Etelä-Helsingissä.
Etelä-Helsingissä taloyhtiöillä on usein myös parkkihalli, joissa säilyttää autoja.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi. Kateelliset kommunistit tuhoaisi autoni. Siihen on syynsä miksi varakkaat ja köyhät asuu eri asuinalueilla.
Mitä se asuinalue auttaa, kun kyllä kallis auto paskotaan kalliillakin alueella. Ei kukaan estä Korsossa tai vaikka Tampereella asuvaa väkivaltaista nistiä matkustamasta junalla Helsingin ydinkeskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.
no kuka niissä ullanlinnan ja kaartinkaupungin 4 miljoonan vanhoissa porvarihuoneistoissa sitten elää?
Eivät tarvitse autoa
Itse asun keskustassa enkä ole rikas, olen vain sattunut perimään kaksion. Ratikan varassa en todellakaan voi elää, etenkään nyt kun koko Mannerheimintie on remontissa eivätkä ratikat edes kulje joka suuntaan. Taksikuskit ovat nykyään epäluotettavia. Paras vaihtoehto on aina oma auto.
Toinen vaihtoehto on vuokra-auto mutta niiden saatavuus on arveluttavaa ja satunnaista.
Onko sinulla sitten kymppitonn
Ostin käteisellä 6000€ auton 2016 ja se kulkee ja pelittää edelleen mainiosti 2024. Ei tule vandaalit tai idiootit potkimaan. Tosin pysäköin vain ja ainoastaan paikoille josta ihmiset näkevät 24/7 suoraan siihen kadulle. En ikinä pimeisiin tai valaisemattomiin paikkoihin.
Aamulla lähdet asioille niin auto on maassa ilman pyöriä. Renkaat ja vanteet varastetaan minuuteissa.
En. Siksi Helsingin ökyalueillakin asukaspysäköintipaikat ovat täynnä 3-5k kauppakasseja joista nyt ei ole niin väliä tuleeko pari lommoa vai ei.
Mitään järkeä ei ole pitää ns. hienoa saatika sitten kallista (100k+) autoa kadun varressa 24/7, ainoa järkevä paikka sellaiselle on suljettu talli. Karu arkikokemus kertoo että ennen pitkää siihen osuu paikalle joku sekakäyttäjä joka potkaisee sitä, se on vain ajan kysymys.