Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä alue mutta ei muuta pysäköintiä kuin kadunvarsi. Uskaltaisitko pitää siinä yli 60k€ autoa?

Vierailija
25.09.2024 |

Ei myöskään yksityisiä parkkihalleja joita voisi vuokrata tai joista ostaa osakkeen.

Itsellä on 20k€ saksalainen käytetty auto ja sitä on neljän vuoden aikana jo useamman kerran ilkivaltamielessä naarmutettu tai rikottu kun olen ollut nukkumassa. Ei tulisi mieleenkään ostaa uutta autoa ellen sitten jättäisi sitä monen kilometrin päähän vartioituun halliin, mutta olisi tosi tyhmää aina lähteä kotoa johonkin halliin sen sijaan että lähtee suoraan asioille.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti kallis auto niin jo pieni naarmu laskee sen arvoa tuhansilla euroilla ja vaatii korjaamokäynnin. Siinä vaiheessa on ihan sama onko se vakuutettu ilkivallan varalta vai ei, kun joudut olemaan kuukauden välein monta päivää ilman autoa ilkivallan takia.

Joko talli tai ei mitään. Talleja saa myös vuokrattua. Valitettavasti niiden määrä on kyllä Helsingissä rajallinen. Hyvän tallipaikan saa ostettua n. 30 tonnilla.

Mikä kasko se sellainen on mistä ei saa sijaisautoa muka? :D 

Hyvin erilaisia autovakuuksia on tarjolla, on sellaisia, joista saa vain sijaisauton tai seisontapäivärahan ja sellaisia, joista saa valita, kumman ottaa. Toki myös huolenpitosopimukseen tms saattaa kuulua sijaisauto.

Miksi ihmeessä joku pihistelisi vakuutuksen kanssa jos ostaa kalliin auton? Ja mikähän sinua estää vuokraamasta sen auton sillä seisontapäivärahalla? Asioista ei tarvitse tehdä vaikeita. 

Vierailija
42/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on VAAN auto! Kukaan tiedä kenen se on, eikä ihaile sitä kadulla....taas jolku mulukunjatke itkee autoaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Siksi Helsingin ökyalueillakin asukaspysäköintipaikat ovat täynnä 3-5k kauppakasseja joista nyt ei ole niin väliä tuleeko pari lommoa vai ei.

Mitään järkeä ei ole pitää ns. hienoa saatika sitten kallista (100k+) autoa kadun varressa 24/7, ainoa järkevä paikka sellaiselle on suljettu talli. Karu arkikokemus kertoo että ennen pitkää siihen osuu paikalle joku sekakäyttäjä joka potkaisee sitä, se on vain ajan kysymys.

Tulepa käymään täällä Katajanokalla niin näet että tienvarret ovat täynnä Porcheja, Ferrareita, Mersuja, Tesloja jne. Toki joillakin on ihan tavallinen rutku mutta 90% autoista on yli 50 000 € maksavia. Vakuutus on sitä varten että se korvaa kolhut. 

Jaa. Itse näen sielläkin ehkä kolmasosan kalliita autoja ja 70% tavallisia "kauppakasseja" niillä

Ilmeisesti olet liikkunut kärjessä uudemmalla puolella. Illalla jugendpuolella on vain asukkaiden autot niin näkee totuuden. Eikä täällä kolhita eikä rikota autoja. 

Vierailija
44/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla lähdet asioille niin auto on maassa ilman pyöriä. Renkaat ja vanteet varastetaan minuuteissa.

Renkaiden pölliminen on enemmän Itä-Helsingissä tapahtuvaa huttua, parkkialueilla jotka ovat täysin pimeitä ja joissa ei ole mitään valvontaa. Ydinkeskustassa tuo on vain typerää kun valvontakameroita on tiheästi.

Missä päin Itä-Helsinkiä? En yli 10 vuoden aikana oo nähnyt yhtään... Eikun joo, nyt muistan, joskus muutamavuosi sitten Kärppäkujalla oli joku vanha rotisko ilman pyörää tunkin varassa pitkään...

Vierailija
45/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla lähdet asioille niin auto on maassa ilman pyöriä. Renkaat ja vanteet varastetaan minuuteissa.

Missä asut? Bogotassa? Suomessa tuollaista ei tapahdu.

Faktaa mustaa valkoisella. 

https://www.is.fi/autot/art-2000009498769.html

Vierailija
46/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti kallis auto niin jo pieni naarmu laskee sen arvoa tuhansilla euroilla ja vaatii korjaamokäynnin. Siinä vaiheessa on ihan sama onko se vakuutettu ilkivallan varalta vai ei, kun joudut olemaan kuukauden välein monta päivää ilman autoa ilkivallan takia.

Joko talli tai ei mitään. Talleja saa myös vuokrattua. Valitettavasti niiden määrä on kyllä Helsingissä rajallinen. Hyvän tallipaikan saa ostettua n. 30 tonnilla.

Mikä kasko se sellainen on mistä ei saa sijaisautoa muka? :D 

Hyvin erilaisia autovakuuksia on tarjolla, on sellaisia, joista saa vain sijaisauton tai seisontapäivärahan ja sellaisia, joista saa valita, kumman ottaa. Toki myös huolenpitosopimukseen tms saattaa kuulua sijaisauto.

Miksi ihmeessä joku

Niin. Totesin vaan, ettei välttämättä kaikissa autovakuutuksissa ole automaattisesti sijaisautoa ja jos ei välttämättä tarvitse autoa joka päivä on se seisontapäiväraha parempi vaihtoehto tai jos käyttää toista autoa silloin, kun toinen on korjattavana... Asioita voi tehdä monella tavalla, eikä välttämättä toinen tapa ole toista huonompi.

Vierailija
47/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee syksy ja illat pimenee. Hesassa joka vuosi uutisia kun kymmenistä autoista puhkottu renkaat kadunvarrelta tai parkkipaikalta. 

Vierailija
48/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli siisti, vanha auto jonka arvo oli 500 euroa. Siihen ei tullut ikinä naarmuakaan missään, eikä kukaan sille korvaansa lotkauttanut. Sitten tuli BMW ja johan alkoi tapahtua. Työkavereilla oli autosta selkeät mielipiteet. Tämä ei minua haittaa. Mutta ilkivalta haittaa. Kaupan pihalla joku oli iskenut pakettiauton ovella etuoveen suuren jäljen. Myöhemmin takaovi oli runnottu läjään ja kattoon lyöty jollain kaksi lommoa. Nämä ilkivallantekijät eivät ymmärrä, että ovat itse maksajia. Vakuutusyhtiö perii kaikki kulut asiakkailta, ei mistään muualta. 

Jep. Bimmerifoorumilta voi lukea samaa. Ihmetyttää viestit jossa väitetään että ei mitään tapahdu. Kyllä tapahtuu jos jättää kadulle.

Ihan siitä lähtien kun minulla olin neljän tonnin 3-sarjalainen paskakippo niin sitä vandalisoitiin ja hakattiin. Ostin myöhemmällä aikuisiällä M3:n ja sitä rikottiin ~kymmenisen kertaa kunnes luovutin.

En enää omista autoa, leasaan parin vuoden sopimuksilla vaihtelevasti eri merkkisiä autoja. Ei ole mun ongelma jos joku rikkoo, kun vien sen korjaamolle ja saan heti samanlaisen tilalle.

Vierailija
49/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli siisti, vanha auto jonka arvo oli 500 euroa. Siihen ei tullut ikinä naarmuakaan missään, eikä kukaan sille korvaansa lotkauttanut. Sitten tuli BMW ja johan alkoi tapahtua. Työkavereilla oli autosta selkeät mielipiteet. Tämä ei minua haittaa. Mutta ilkivalta haittaa. Kaupan pihalla joku oli iskenut pakettiauton ovella etuoveen suuren jäljen. Myöhemmin takaovi oli runnottu läjään ja kattoon lyöty jollain kaksi lommoa. Nämä ilkivallantekijät eivät ymmärrä, että ovat itse maksajia. Vakuutusyhtiö perii kaikki kulut asiakkailta, ei mistään muualta. 

Tosin veikkaan, ettei noilla ilkivallantekijöillä ole edes vakuutuksia, joillain ei ole edes mitään vakuuttamisen arvoista omaisuutta. Varakkaammilla on yleensä enemmän vakuutuksia, joten suhteessa maksavat enemmän myös näiden idioottien edesottamuksista. 

Vierailija
50/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW on poikkeus. Tässä junttimaassa se on monelle juntille "menestyksen mittari", mutta samat ääliöt jättävät 15 kertaa kalliimman Maybachin joita on koko Suomessa 200 kappaletta täysin rauhaan.

Ei kannata omistaa bemaria etenkään jos aikoo sitä säännöllisesti kadulle pysäköidä, ellei ole valmis siihen että sitä myös rikotaan.

Tai ei tuokaan mitään auta, ihan tavallisten markettien parkkihalleissakin maalta tulleet katkerat juntit tulevat 100% todennäköisyydellä vaurioittamaan sitä.

Vierailija
51/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.

Jaa, kyllä Helsingin keskustan parhailla alueilla näin tapahtuu. 

Vierailija
52/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten aito on liian kallis sinulle. Kyllä pitää ymmärtää että ihmiset tulee eri kulttuureista. 

Vierailija
53/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit pitää. Mulla on kadun varrella parkissa 120k€ auto.

Vierailija
54/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on ostaa jokin laadukas ja hyvin varusteltu auto, jota ei mielletä rikkaiden mulkkujen autoksi. Oma auto ostettu noin 15K hintaan ja saanut olla rauhassa kaduilla, vaikka on kaikki herkut, mitä malliin saa. Sitä ei vain näe merkistä eikä päälle. Noin muuten ei kokemusta. Omalla lähiöalueella tosin tuntuu yleisesti aika rauhalliselta, eikä näy kalliitakaan autoja vahingoitetun. Sinne ei väkisin tulla rikkomaan rikkaiden omaisuutta.

Sen sijaan pakettiautojen ikkunoita rikotaan välillä, kun kuvitellaan niissä olevan työkoneita tms kyydissä. Kalliista autosta näkee sen sijaan sisälle, ettei siellä ole iphoneja tms, joten ei kiinnosta varkaita, koska varastaminen liian monimutkaista. Joka alueella on omat ongelmansa.

Vierailija
55/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW on poikkeus. Tässä junttimaassa se on monelle juntille "menestyksen mittari", mutta samat ääliöt jättävät 15 kertaa kalliimman Maybachin joita on koko Suomessa 200 kappaletta täysin rauhaan.

Ei kannata omistaa bemaria etenkään jos aikoo sitä säännöllisesti kadulle pysäköidä, elle

😭

Vierailija
56/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme pientalossa Espoossa eikä ole koskaa meidän autoja kolhttu mitenkään.  Tässä on kadun varressa varressa paljon kalliita autoja vaikka kaikilla on omat autotallit. En kyllä käytä meidän autotallia  vaan auto on tallin edessä . Ikkunasta näen autot. Olemme asuneet Haukilahden ja Westendin alueella jo 30 vuotta. enkä ole kuullut että autoille olisi tehty ilkivaltaa koskaan täällä. En edes päivällä lukitse auton  ovia. Täällä katsotaan kyllä pitkään vieraita kulkijoita. Nykyään on melkein joka huushollissa joku  päivälläkin kotona. Sukalaisissa käydään  Etu- Töölössä, eikä sielläkään ole autolle tehty mitään pahaa.  Ei oikein kiinnosta suomalaisia.

Vierailija
57/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla on yli 60t€ autoja harvemmin asuvat niin että he pitävät autoaan kadun varressa.

Käyhän vähän kävelyllä Eirassa. Siellä on kadunvarressa lähes miljoonan euron kotteroitakin. Aston Martinia, Maseratia, Ferraria, Porschea.

Vierailija
58/58 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata omistaa bemaria etenkään jos aikoo sitä säännöllisesti kadulle pysäköidä, elle

Maalta tulleet katkerat juntit ovat niitä jotka ostavat bemarin.