Te, jotka annatte nuorenne vain maleksia kotona koko kesän ettekä vaadi töihin 3-4 viikoksi, teette karhunpalveluksen nuorelle.
Tarjolla on hyvin paljon työtä, johon nyt haalitaan tekijöitä ympäri maailmaa.
Te riistätte nuorelta onnistumisen kokemuksen. Riemun, kun saa ekan palkan. Itsetunnon vahvistumisen: vaikka en osaa mitään, pärjäsin!
Kommentit (20)
Eihän niitä kullannuppuja voi töihin laittaa, ei pääsis yötämyöten rällästämään mopoilla, ja puhelimen räpläys keskeytyisi työpäivän ajaksi. Ja kuka niitä mummoja sitten potkisi?
Ei ole työpaikkoja, joten on ollut pakko hakea toimeentulotukea koko kesäksi. Elokuussa jatkuu opinnot.
Ja maassa Euroopan pahin työttömyys...
En tykkää että mussukat saa pahoja vaikutteita pahasta masilmasta. Pakollinen koulussakäyntikin on jo kipurajoilla ja mietinkin nuorempien ottamista kotiopetukseen hyvissäajoin. Mamman helmoihin mahtuu ja raha ei ole ongelma.
Tehdään me vanhat töitä ensin, nuoret ehtii kyllä myöhemminkin. Eläkeikä on kohta 70, ei siihen pääse, jos joku nuori saa tulla kukkoilemaan ilman taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap 8nkin äärioikeiston/Venäjän pikku paskapäärölli
Vierailija kirjoitti:
Elämme Kelan ohjeiden mukaisesti. Meille on tärkeää, että se 500 euroa tulee tukina eikä työstä. Miksi mennä töihin kun saman saa tekemättä mitään? Tyhmäähän se olisi.
Ja tämän myös nuori oppii vaikkei siitä ääneen puhuttaisikaan. Nousu sukupolvisesta työttömyydestä on vaikeaa, koska vanhemmilla ei ole taitoa tai käsitystä siitä, kuinka paljon kivempaa elämä on kun ponnistelee vaikka marjoja poimimalla, onnistuu siinä sen vaivalloisuudesta huolimatta ja saa palkan. Ihan omaa rahaa, itse tienattua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työpaikkoja, joten on ollut pakko hakea toimeentulotukea koko kesäksi. Elokuussa jatkuu opinnot.
Ei meidän nuoret saa mitään toimeentulotukea, vaan opintolainalla maksavat vuokraa ja minä annan ruokarahaa palkkarahoistani. Töitä kyllä haettiin ja etsittiin tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään me vanhat töitä ensin, nuoret ehtii kyllä myöhemminkin. Eläkeikä on kohta 70, ei siihen pääse, jos joku nuori saa tulla kukkoilemaan ilman taitoja.
Te vanhat ette enää pysty ettekä halua fyysisiin töihin, jotka eivät vaadi koulutusta. Ne ovat niin sanottuja aloituspaikkoja työuralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän nuoret saa mitään toimeentulotukea, vaan opintolainalla maksavat vuokraa ja minä annan ruokarahaa palkkarahoistani. Töitä kyllä haettiin ja etsittiin tosissaan.
Kannattaa mielummin mennä marjatilalle ja tienata 500 euroa kuin nostaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, meillä on sosiaaliturva sitä varten ettei tarvitse mennä töihin. Venäjällä ei ole, siksi ap ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te vanhat ette enää pysty ettekä halua fyysisiin töihin, jotka eivät vaadi koulutusta. Ne ovat niin sanottuja aloituspaikkoja työuralla.
Voit tiputtaa aloituksen pois tuosta. Nykypäivänä niistä ei enää etene mihinkään. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti on pulaa aloitustason työntekijöistä eli nuorista, joilla ei kokemusta tai koulutusra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku on eri mieltä, päästät tuon sonnan suustasi? Eikö muuta argumenttia ole feikkikommarilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tiputtaa aloituksen pois tuosta. Nykypäivänä niistä ei enää etene mihinkään. Kokemusta on.
En tarkoittanut etenemistä vaan sitä, että aloittaa työuran. Aloituspaikat ovat sellaisia, joihin ei vaadita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nuori saa vielä tän kuukauden ajan. Sen jälkeen joutuu ottamaan opintolainaa, että saa maksettua oman puolikkaansa asumiskuluista, 100 euron opintoraha ei riitä mihinkään. Mutta yritetään nyt alkuun tulla toimeen mun yleistuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nuori saa vielä tän kuukauden ajan. Sen jälkeen joutuu ottamaan opintolainaa, että saa maksettua oman puolikkaansa asumiskuluista, 100 euron opintoraha ei riitä mihinkään. Mutta yritetään nyt alkuun tulla toimeen mun yleistuella.
Just niin. Sitä oppii nämä systeemit ja elämään niitten mukaan, mutta oon onnellinen kun orpopurra vaihtuu kansanrintamaan. Yritetään jaksaa sinne asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne palkkaa. Haluavat ulkomaista työvoimaa. Siihen liittyy tiettyjä juttuja. Kannattaa seurata uutisia, niin tietää mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne palkkaa. Haluavat ulkomaista työvoimaa. Siihen liittyy tiettyjä juttuja. Kannattaa seurata uutisia, niin tietää mistä puhuu.
Käypä työkkärissä (netin kautta, ei tarvitse mennä paikalle edes) ja katso eri alueiden työpaikat niin näet itse. Ei hesaria lukemalla pitkälke pötkitä.
Elämme Kelan ohjeiden mukaisesti. Meille on tärkeää, että se 500 euroa tulee tukina eikä työstä. Miksi mennä töihin kun saman saa tekemättä mitään? Tyhmäähän se olisi.