Ruuhkat lentoasemalla
Miten on mahdollista, että ihmiset eivät osaa pakata sääntöjen mukaisesti, vaan aiheuttavat tyhhmyydellään kauheat ruuhkat kaikkien kiusaksi?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
tarkastajan 12 eur/h on se suurin kuluerä
Oliko tämä jollain tavalla vastaus kysymykseen?
2/7 linjaa auki ja syytetään 2 tuntia jonottavia matkustajia
Vierailija kirjoitti:
2/7 linjaa auki ja syytetään 2 tuntia jonottavia matkustajia
Jotka ovat pakanneet väärin, ja siksi kestää.
Joillakin on käsimatkatavaroissa VOITA. En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on käsimatkatavaroissa VOITA. En käsitä.
Sen täytyy olla lentokentän syytä.
Ongelma on myös uudet laitteet, jotka eivät todellakaan nopeuta turvatarkastusta vaan hidastavat sitä, sillä suurin osa laukusta menee lisätarkastukseen joka vie myös valtavan määrän henkilökuntaa. Olen matkustanut tänä kesänä kaksi kertaa ennen sääntöuudistusta ja jo silloin turvatarkastukseen pääsy ja sen läpäisy kesti luvattoman kauan. Kummallakin kerralla kone merkkasi myös omat käsimatkatavarat, vaikka kaikki oli pakattu ohjeiden mukaan eikä tarkastuksessa löytynyt mitään moitittavaa. Laitteet ovat liian herkkiä jos suurin osa laukuista joudutaan tarkastamaan uudelleen. Nopeammin pääsi läpi vanhoista laitteista eikä ollut iso vaiva ottaa elektronisia laitteita ja nesteitä laukun ulkopuolelle.
Lähden reissuun parin viikon päästä. Auttaako yhtään omalla kohdalla, jos vanhanaikaiseen tapaan otan sen hiton litran pussin pois repusta? Ja laturin, adapterin, kuulokkeet ja puhelimen myös. Silloin reppuun jää vain kengät, joiden mahdollisen raudan kengänpohjassa koneen luulisi tunnistavan 🤔
Lento lähtee kello 07:00. Kuinka aikaisin pitäisi olla paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Lähden reissuun parin viikon päästä. Auttaako yhtään omalla kohdalla, jos vanhanaikaiseen tapaan otan sen hiton litran pussin pois repusta? Ja laturin, adapterin, kuulokkeet ja puhelimen myös. Silloin reppuun jää vain kengät, joiden mahdollisen raudan kengänpohjassa koneen luulisi tunnistavan 🤔
Lento lähtee kello 07:00. Kuinka aikaisin pitäisi olla paikalla?
Ei auta kun siellä on ne idiootit voipakettiensa kanssa sun edessä. Tohon aikaan alkaa ruuhkat normaalistikin, mene ajoissa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähden reissuun parin viikon päästä. Auttaako yhtään omalla kohdalla, jos vanhanaikaiseen tapaan otan sen hiton litran pussin pois repusta? Ja laturin, adapterin, kuulokkeet ja puhelimen myös. Silloin reppuun jää vain kengät, joiden mahdollisen raudan kengänpohjassa koneen luulisi tunnistavan 🤔
Lento lähtee kello 07:00. Kuinka aikaisin pitäisi olla paikalla?
Ei se auta, jos itse pakkaat oikein, koska joudut jonottamaan tuntikausia, kun niin monille muille on ylivoimaista pakata ohjeiden mukaan,
Ne pakkaussäännöt ovat nyt muuttuneet. Ennen sai viedä niitä nesteitä pari litraa. En ymmärrä miksi niitä sääntöjä muutetaan ees taas.
Suurin syy taitaa kyllä olla, että liian vähän henkilökuntaa tarkistuspisteillä
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on myös uudet laitteet, jotka eivät todellakaan nopeuta turvatarkastusta vaan hidastavat sitä, sillä suurin osa laukusta menee lisätarkastukseen joka vie myös valtavan määrän henkilökuntaa. Olen matkustanut tänä kesänä kaksi kertaa ennen sääntöuudistusta ja jo silloin turvatarkastukseen pääsy ja sen läpäisy kesti luvattoman kauan. Kummallakin kerralla kone merkkasi myös omat käsimatkatavarat, vaikka kaikki oli pakattu ohjeiden mukaan eikä tarkastuksessa löytynyt mitään moitittavaa. Laitteet ovat liian herkkiä jos suurin osa laukuista joudutaan tarkastamaan uudelleen. Nopeammin pääsi läpi vanhoista laitteista eikä ollut iso vaiva ottaa elektronisia laitteita ja nesteitä laukun ulkopuolelle.
Sama kokemus, uudet laitteet ovat hidastaneet toimintaa. Muutenkin oli matkustajan kannnalta ennen paremmin, kun lentoasemalla oli eri suunnissa kolme turvatarkastuspistettä, samoin oli useampi exit mahdollisuus. Nyt tulee enemmän pakkokävelyä ja jonoa.
Vierailija kirjoitti:
2/7 linjaa auki ja syytetään 2 tuntia jonottavia matkustajia
Meinaat että valehtelu internetissä jotenkin auttaa asioita?
En ole nyt lentämässä, mutta tuli yllätyksenä, että ei enää voi viedä käsitavaroissa sitä kahta litraa nesteitä. Onneksi nousi kohu, niin tämänkin nyt tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ne pakkaussäännöt ovat nyt muuttuneet. Ennen sai viedä niitä nesteitä pari litraa. En ymmärrä miksi niitä sääntöjä muutetaan ees taas.
Suurin syy taitaa kyllä olla, että liian vähän henkilökuntaa tarkistuspisteillä
Mutta jos sääntöjä muutetaan, onko uuden säännön mukaan toimiminen niin vaikeaa? Mieluummin aiheutetaan tuollainen kaaos? Kyllä se henkilöstön määrä on ollut ihan riittävä, mutta kun ei ihmiset osaa toimia vaan jokaista pitää erikseen ohjata toimimaan oikein. Siksi ruuhka.
Vierailija kirjoitti:
En ole nyt lentämässä, mutta tuli yllätyksenä, että ei enää voi viedä käsitavaroissa sitä kahta litraa nesteitä. Onneksi nousi kohu, niin tämänkin nyt tietää.
Paitsi että voi. Oot melko varmasti juuri niitä joiden takia tuolla nyt seistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pakkaussäännöt ovat nyt muuttuneet. Ennen sai viedä niitä nesteitä pari litraa. En ymmärrä miksi niitä sääntöjä muutetaan ees taas.
Suurin syy taitaa kyllä olla, että liian vähän henkilökuntaa tarkistuspisteillä
Mutta jos sääntöjä muutetaan, onko uuden säännön mukaan toimiminen niin vaikeaa? Mieluummin aiheutetaan tuollainen kaaos? Kyllä se henkilöstön määrä on ollut ihan riittävä, mutta kun ei ihmiset osaa toimia vaan jokaista pitää erikseen ohjata toimimaan oikein. Siksi ruuhka.
Helsinki-Vantaata on kehuttu, että saa viedä paljon nesteitä ja varmaan porukoille ei ole tullut mieleen, että yhtäkkiä niitä sääntöjä taas muutetaan. Ehkä asiasta olisi pitänyt tiedottaa paremmin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nyt lentämässä, mutta tuli yllätyksenä, että ei enää voi viedä käsitavaroissa sitä kahta litraa nesteitä. Onneksi nousi kohu, niin tämänkin nyt tietää.
Paitsi että voi. Oot melko varmasti juuri niitä joiden takia tuolla nyt seistään.
Olen pakannut aina nesteet kansainvälisten sääntöjän mukaan, kunnes joku kertoi, että nesteitä voi viedä enemmän. Viime reissulla ostin sitten Alepasta pari pulloa vettä. Muut nesteet laitan aina litran pussiin, kun takaisin tullessa ei ole niitä samoja sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pakkaussäännöt ovat nyt muuttuneet. Ennen sai viedä niitä nesteitä pari litraa. En ymmärrä miksi niitä sääntöjä muutetaan ees taas.
Suurin syy taitaa kyllä olla, että liian vähän henkilökuntaa tarkistuspisteillä
Mutta jos sääntöjä muutetaan, onko uuden säännön mukaan toimiminen niin vaikeaa? Mieluummin aiheutetaan tuollainen kaaos? Kyllä se henkilöstön määrä on ollut ihan riittävä, mutta kun ei ihmiset osaa toimia vaan jokaista pitää erikseen ohjata toimimaan oikein. Siksi ruuhka.
Helsinki-Vantaata on kehuttu, että saa viedä paljon nesteitä ja varmaan porukoille ei ole tullut mieleen, että yhtäkkiä niitä sääntöjä taas muutetaan. Ehkä asiasta olisi pitänyt tiedottaa paremmin kuitenkin.
Siitä tuli niin monta viestiä että kyllästyi lukemaan, kentällä on ollut jo kauan kissan kokoiset opasteet asiasta ja silti puolet tyrii homman. Jos osaa lukea, on varmasti saanut tiedon. Mutta ilmeisesti ollaan vaan liian tyhmiä ymmärtämään. Kotiinko niiden ois pitäny tulla tollojen tavarat pakkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nyt lentämässä, mutta tuli yllätyksenä, että ei enää voi viedä käsitavaroissa sitä kahta litraa nesteitä. Onneksi nousi kohu, niin tämänkin nyt tietää.
Paitsi että voi. Oot melko varmasti juuri niitä joiden takia tuolla nyt seistään.
Saa ottaa 2 l mutta pakata ne max desin pakkauksiin.Eikö yhden turvatarkastuksen pärjäisi ilman vesisankoja?
https://customerservice.finavia.fi/fi/support/solutions/articles/790001…-
tarkastajan 12 eur/h on se suurin kuluerä