Ruuhkat lentoasemalla
Miten on mahdollista, että ihmiset eivät osaa pakata sääntöjen mukaisesti, vaan aiheuttavat tyhhmyydellään kauheat ruuhkat kaikkien kiusaksi?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pakkaussäännöt ovat nyt muuttuneet. Ennen sai viedä niitä nesteitä pari litraa. En ymmärrä miksi niitä sääntöjä muutetaan ees taas.
Suurin syy taitaa kyllä olla, että liian vähän henkilökuntaa tarkistuspisteillä
Mutta jos sääntöjä muutetaan, onko uuden säännön mukaan toimiminen niin vaikeaa? Mieluummin aiheutetaan tuollainen kaaos? Kyllä se henkilöstön määrä on ollut ihan riittävä, mutta kun ei ihmiset osaa toimia vaan jokaista pitää erikseen ohjata toimimaan oikein. Siksi ruuhka.
Helsinki-Vantaata on kehuttu, että saa viedä paljon nesteitä ja varmaan porukoille ei ole tullut mieleen, että yhtäkkiä niitä sääntöjä taas muutetaan. Ehkä asiasta olisi pitänyt tiedottaa paremmin kuitenkin.
Ihmisillä on uuden oppimiskyvyssä kyllä jotain pahasti vialla.
Ottaa päähän kun tällaisten tunareiden takia joutuvat järkevätkin ihmiset tulemaan kentälle tunteja aikaisemmin, ja osa jopa myöhästyy lennoltaan.
Kyllä se johtuu siitä, ettei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Ei siinä kaua mene, kun nesteet on poistettu laukusta.
Vierailija kirjoitti:
En ole nyt lentämässä, mutta tuli yllätyksenä, että ei enää voi viedä käsitavaroissa sitä kahta litraa nesteitä. Onneksi nousi kohu, niin tämänkin nyt tietää.
LOL
Edelleenkin saa viedä 2 l nesteitä (tai "nesteitä").
Nestepakkauksen koko ei saa ylittää 100 ml.
Eli vie vaikka 20 pikkuputelia vettä, yhteensä 2l.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nyt lentämässä, mutta tuli yllätyksenä, että ei enää voi viedä käsitavaroissa sitä kahta litraa nesteitä. Onneksi nousi kohu, niin tämänkin nyt tietää.
Paitsi että voi. Oot melko varmasti juuri niitä joiden takia tuolla nyt seistään.
Saa ottaa 2 l mutta pakata ne max desin pakkauksiin.Eikö yhden turvatarkastuksen pärjäisi ilman vesisankoja?
https://customerservice.finavia.fi/fi/support/solutions/articles/790001…-
Kannattaa myös ottaa huomioon, että suurimmalla osalla lentokentistä saat edelleen ottaa mukaan vain 1 l nesteitä. Ettei tule yllätyksenä paluumatkalla ja joudu heittämään kalliita rasvaputeleita roskiin.
Finnairin tiedottajan mukaan joka toisella matkustajalla oli liian suuria nestepakkauksia.
Minä olen 67 v ja tiedän tämän uuden säännön. Enkä ole koskaan lentänyt voipaketin kanssa.
Riittääkö jos on kentällä reilu 2h ennen lennon lähtöä? Eli vähän ennen 2 iltapäivällä? Vai kauanko se turvatarkastus vie?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se johtuu siitä, ettei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Ei siinä kaua mene, kun nesteet on poistettu laukusta.
Entä jos on vaikka tuhat matkustajaa, joista osan tavarat menevät suoraan automaattisesti, ja tuhat, joista jokaiselle pitää kädestä pitäen opastaa ja matkatavarat menevät jokainen automaatista käsitän tarkastettavaksi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL
Edelleenkin saa viedä 2 l nesteitä (tai "nesteitä").
Nestepakkauksen koko ei saa ylittää 100 ml.
Eli vie vaikka 20 pikkuputelia vettä, yhteensä 2l.
No mikä järki, kun ei niitä 20 putelia saa tuoda takaisin tullessa. Helsinki-Vantaa taisi olla niitä harvoja lentokenttiä, jolla oli erityissäännöt.
Eri asia viedä isossa pullossa nesteitä, kun laittaa ne 20 pieneen pulloon. Itse olen vienyt jotain juotavaa, jota ei ole enää paluumatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että voi. Oot melko varmasti juuri niitä joiden takia tuolla nyt seistään.
Saa ottaa 2 l mutta pakata ne max desin pakkauksiin.Eikö yhden turvatarkastuksen pärjäisi ilman vesisankoja?
2l nestettä pakattuna desin pakkaukseen, eikö muovijätettä pitänyt vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö jos on kentällä reilu 2h ennen lennon lähtöä? Eli vähän ennen 2 iltapäivällä? Vai kauanko se turvatarkastus vie?
No eihän se nyt ole riittänyt, kun on joka toisen vaikea ymmärtää luettua tekstiä ja etenkin sitä, että se sääntö koskee myös minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2l nestettä pakattuna desin pakkaukseen, eikö muovijätettä pitänyt vähentää.
Tämäkin on varmasti Finavian syytä, muoviroskan määrä.
Takavuosina lensin usein sesonkiaikoina Kyproksen Larnakasta. Kahden tunnin jonotus turvatarkastukseen oli pikemmin sääntö kuin poikkeus. Israelissa on aina oltava kentällä 3 h ennen lentoa. Ihmiset ovat nyt vain tottuneet liian sujuvaan matkailuun.
Minä olin pakannut täysin ohjeiden mukaan, mutta niin vaan laukkuni meni tarkastukseen. Hitto kun otti päähän nähdä että sieltä se laukku tulee ja tumps, se siirtyi itsekseen sinne toiselle hihnalle. Siinä oli joku seitsemän laukkua ennen minua eikä kukaan tuntunut tajuavan kun heidän laukkunsa vuoro tuli. Sitten kun oli minun vuoroni, tarkastaja otti käsihuuhdepulloni ja kysyi saako sen tarkastaa. Kyllä.
Senkun tarkastaisivat ne ja lykkäisivät eteenpäin. Kuka tuossa tilanteessa alkaisi vänkäämään että ei, et saa tarkastaa. Eihän siinä koneeseen pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pakannut aina nesteet kansainvälisten sääntöjän mukaan, kunnes joku kertoi, että nesteitä voi viedä enemmän. Viime reissulla ostin sitten Alepasta pari pulloa vettä. Muut nesteet laitan aina litran pussiin, kun takaisin tullessa ei ole niitä samoja sääntöjä.
On kätevää ottaa kotoa tyhjä pullo ja täyttää se turvatarkastuksen jälkeen hanasta.
Mua ällöttää yleiset hanat.
-eri
Kun lähdetään reissuun niin googletetaan viimeisimmät ohjeet ja toimitaan niiden mukaan. Ja aikaa varataan reilusti koska kaikki eivät tähän kykene. Ei ongelmia.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pakannut aina nesteet kansainvälisten sääntöjän mukaan, kunnes joku kertoi, että nesteitä voi viedä enemmän. Viime reissulla ostin sitten Alepasta pari pulloa vettä. Muut nesteet laitan aina litran pussiin, kun takaisin tullessa ei ole niitä samoja sääntöjä.
On kätevää ottaa kotoa tyhjä pullo ja täyttää se turvatarkastuksen jälkeen hanasta.
Mua ällöttää yleiset han
Ja siksi pakkaat käsimatkatavaroihin kaksi litran pulloa vettä omasta ei-ällö-hanasta?
Näissä ruuhkissa on kyse jostain ihan muusta kuin laukussa olevista vesipulloista. Vaikka yhdellä sadasta matkustajasta sattuisikin olemaan vesipullo käsimatkatavaroissa, niin ei siitä mitään tuntien jonoja aiheudu. Valtaosa matkustajista ei edes tiedä että välillä oli ajanjakso jolloin nesteitä sai ottaa mukaan ja lähes kaikki loput tietävät että sai ottaa, mutta ei saa enää.
Joku työntekijöiden vauhdituskampanja on kyseessä.
Lentolippujen hinnat pitäisi vähintäänkin kolminkertaistaa. Ongelmat muodostuvat siitä että tavan persaukisilla urpohorttanaisillakin on varaa lennähdellä sinne tänne.