Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, mitä normaalit 5. - 6.-luokkalaiset pojat tekee vapaa-ajallaan?

Vierailija
24.02.2011 |

Ovatko ne koko ajan ulkona kavereitten kanssa, hengaavat siellä täällä vai mitä ne puuhaavat?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon kotona, rakentaa legoja, nikkaroi jotain elämää suurempaa, kuuntelee musiikkia, miettii miten housut näyttäis löysemmiltä ilman että tippuu jalasta, suunnittelee bändiharjoituksia...

Vierailija
2/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläpäin luistelevat paljon. Keväällä ja syksyllä pyöräilevät ja menevät lipunryöstöä. Kesällä hyppivät huimarannalla.



Osa myös pelaa pleikalla nettipelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se normaalia?

Vierailija
4/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentelee, piirtää sarjakuvia ja lukee paljon. Soittelee myös kitaraan ja tekee jotain sävellyksiään.

Vierailija
5/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset pojat juovat energisjuomia, syövät karkkeja ja pelaavat tietokonepelejä tai muuten vaan ovat koneella. Kavereiden kanssa käydään pornosivuilla ja pelataan pornipelejä sekä katsotaan k-18 leffoja.

Äidit eivät luonnollisesti tästä tiedä mitään.

Vierailija
6/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika pelaa lätkää illatpitkät. Ei muuta tekisikään.

Kaverit pelaa myös lätkää, osa korista tai futista ym. Aika urheilupainotteista on mun tuntemien 5.-6.lk poikien elämä.

Eiköhän "normaali" ole aika laaja käsite, mutta toi et hengataan ilman päämäärää ja vedetään energiajuomaa huiviin se ei oo normaalia. Tai jos on, niin todella huolestuttavaa. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän käy eri harkoissa, liikuntaharrastuksia riittää. On tietokoneella jonkin verran tai omalla iPhonella. Soittaa pianoa. On kavereiden kanssa ja bändiharkoissa. Tekee hyvää ruokaa =) Syö paljon. Välillä hetken vahtii pikkusisaruksia. Ei juo energiajuomia itse, kaverit juo. Eilen itse, ilman käskyä oli päättänyt siivota huoneensa. Vaatteita tuo pyykkiin vaihtelevasti, usein saa pyytää tuomaan huoneensa lattialta. Tv:tä ei ehdi paljon katsoa. Ei leiki enää =( Kaupungilla ei pyöri, mutta viime viikolla kävi kaverin kanssa elokuvissa.

Vierailija
8/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- treeneissä 3-4 kertaa viikossa

- lisäksi mahdollisuus vapaisiin treeneihin

- partiossa

- ystävien luona tai ystävät meillä

- bändikerhossa/ 1 krt viikossa

- kivassa nuorisotalossa kavereiden kanssa



Meillä ei juoda energiajuomia.



Ohjelmaa on sen verran, että komennan lapset monesti suoraan koulusta kotiin. Illalla voi mennä harrastuksiin.



Kaikkea ei voi saada ja lapsi väsyy sekä alkaa käymään ylikierroksilla.



Joka päivä katsomme tilanteen erikseen.

Teen töitä kotona, joten pysyn hyvin kärryillä lasteni menemisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 koneella...jatkuva vääntö

Vierailija
10/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla koko ajan, vääntöä peliajoista säännöllisesti. Onneksi harkat kolmena iltana viikossa, niin edes liikkuu siellä. Kesät hyppivät uimarannalla, talvella pelaavat aika usein lätkää. Kattovat kavereiden kanssa iltapäivisin telkkaria tms. Nälkä om aina. Energiajuomia ei vielä ainakaan meidän kuudesluokkalainen juo, enkä kyllä ole nähnyt pojan kavereidenkaan juovan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(osa lyhyitä, monia eri harrastuksia, enimmäkseen urheilua)

tekee läksyjä

lukee Aku Ankkoja

pelaa pleikalla

siivoaa huonettaan (käskystäni)

laskee pihalla lumikasassa pulkalla, laskettelusuksilla ym.

pelaa katulätkää

kuuntelee kännykästä musiikkia

Kavereiden luona on myös. En tiedä, mitä siellä tekevät.

Vierailija
12/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Viulutunnit kerran viikossa + läksyt päälle.

-Taitoluistelu harkat 5 kertaa viikossa.

-"Vapaa-ajalla" hengailee kavereiden kanssa, lukee, piirtää, räpeltää pienoismalleja, rakentelee Legoilla pikkuveljien kanssa, peuhaa ulkona pikkuveljien ja kaverien kanssa, käy luistelemassa kavereiden kanssa jne.

Joskus pelaa Wiillä jotain urheilupeliä, jos pikkuveljet kinuavat tarpeeksi kauan, samoin joskus saattaa pelata jotain vanhaa Mario peliä tai Pleikalla rallia tai Spyroa tai Crashia, mutta harvemmin pelaa.

Ei juo mitään energia juomia, vaikka jotkut tuon ikäiset kyllä juovat. Eikä pojan kaveritkaan kyllä juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä viulunsoittajat ja säveltäjät versus nuokkarilla energiajuomia kittaavat tyhjäntoimittajat?