Painatko autossa liikkeelle lähtiessä eka kaasua kytkin pohjassa, vai nostatko kytkintä ylös ja sitten vasta kaasua?
Kumpi on oikea tapa? Minun auto meinaa sammua jos en anna kaasua heti alkuun.
Kommentit (104)
Riippuu autosta (tai siis kytkimestä). Mitta siis kyllähän niitä alkuun painetaan "yhtä aikaa" tai siis kaasua lisätessä kevitetään samalla kytkintä. Mulla on kaksi auto pihassa, toisessa niistä kytkin ottaa hiivatin alhaalta, toisessa on sellainen pitkä roikkokytkin. Jos ajaisin noilla samalla tavalla, niin ihan varmasti tulisi nykimistä, hyppelyä ja varmaan sammumisiakin.
Yhtä aikaa. Autosta riippuu miten kytkin irrottaa ja miten alhaisilla kierroksilla auton moottori jaksaa vääntöä. Kaikki ovat siis hieman erilaisia.
Mikään ei voita kypsän kytkinlevyn tuoksua aamuaurinkoisena päivänä
Kaasu pohjaan ja sitten kytkin nopsaan ylös.
Onko se jku köyhienn autojen apulaite?
Yhtaikaa. Polkimien herkkyyden oppii tuntemaan eri autoissa. Siten menee oikein, että tasaisesti hurisee eikä kierrokset nouse eikä moottori sammu.
Kytkintä? kaasua? ei minulla ole moisia.
Senkun valitsee ajosuunnan ja lähtee etenemään.
Ai tuostako se johtuu, että jotkut lähtee niin hitaasti liikennevaloista. Pitää oikeen miettiä, miten sitä kytkintä ja kaasua käyttää.
En käytä kytkintä.
Kaasu pohjaan ja ykkönen pesään
Vierailija kirjoitti:
Ai tuostako se johtuu, että jotkut lähtee niin hitaasti liikennevaloista. Pitää oikeen miettiä, miten sitä kytkintä ja kaasua käyttää.
Väärin, se johtuu siitä, että halutaan säästää sähköä.
Voithan sä nostaa sen kykimen ilman kaasua, mutta et sä sillä eteenpäin pääse.
Jos auto loikkii hyökkäillen eteenpäin kytkimen noston yhteydessä, olet tehnyt jotain väärin.
Yhtä aikaa. Tutulla autolla onnistuu ilman että nykäisee tai ilman että kone huutaa ja auto valuu väärään suuntaan. Nyttemmin hybridi automaatti joka lähtee nätisti lipumaan kun vaan vapauttaa jarrun
Vierailija kirjoitti:
En aja museoautolla ;-)
Mulla ainoa museoauto on automaattijenkki, kaikissa käyttöautoissa on manut, koska automaatti on hiton kalliiksi korjattavaksi todettu maastoajossa :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kytkin?
Kytkin on laite, jolla voima saadaan siirrettyä akselilta toiselle.
Automaattivaihteisessakin on kytkin, mutta siinä ei ole kytkinpoljinta.
Vierailija kirjoitti:
Kaasu pohjaan ja sitten kytkin nopsaan ylös.
Ei kun ihan hiljaa ei se kytkin muuten hajoa
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä nostaa sen kykimen ilman kaasua, mutta et sä sillä eteenpäin pääse.
Aikoinaan autokoulun opettaja sanoi, että kierrokset tuhanteen ja sitten kytkin ylös, niin kyllä lähtee.
Raskaan liikenteen puolella opetetaan jälkimmäinen vaihtoehto oikeana, henkilöautoilijana voit tehdä kummin tahansa, molemmat ovat silloin oikein.
Mikä on kytkin?