Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on sähkönkulutus päivässä?

Vierailija
05.01.2024 |

Asun kerrostalokaksiossa ja lämmitys tietysti kuuluu vastikkeeseen. Vielä pari vuotta sitten asuin omakotitalossa, josta oli pakko luopua eron myötä. Huh, paljonkohan lasSähköyhtiönkut nyt olisi..

Sähköyhtiön nettisovelluksesta katsottuna päiväkukutukseni on keskimäärin 15 kWh. Minull on pörssisähkö, enkä näe mitään tarvetta jotenkin säästää sähköä, koska sitä kuuluu muutenkin niin vähän.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen taloudessa kulutan sähköä 80 kWh kuukaudessa.

Vierailija
122/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Esimerkiksi eilen sähkönkulutus oli 2,02 kWh. Tasan puoli vuotta aiemmin 11.12.2025 kulutus on ollut 9,58 kWh.

Pieni okt, vaatimaton mutta eristykset kunnossa. Vuosikulutus on viime vuodet ollut välillä 2466-2761 kWh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä näkee?

Vierailija
124/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. kwh / vrk. Aurinkopaneeli ja agrekaatti tuottavat.

Vierailija
125/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon mitään.

Vierailija
126/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Esimerkiksi eilen sähkönkulutus oli 2,02 kWh. Tasan puoli vuotta aiemmin 11.12.2025 kulutus on ollut 9,58 kWh.

Pieni okt, vaatimaton mutta eristykset kunnossa. Vuosikulutus on viime vuodet ollut välillä 2466-2761 kWh.

 

Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v. Lämmitys sitten toinen mokoma.

Meillä meni pihisti tuon verran jo pelkästään tammikuussa (toki sähkölämmitteinen talo) ja helmikuussa myös. Vuodessa 14 000kwh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu. Esimerkiksi eilen sähkönkulutus oli 2,02 kWh. Tasan puoli vuotta aiemmin 11.12.2025 kulutus on ollut 9,58 kWh.

Pieni okt, vaatimaton mutta eristykset kunnossa. Vuosikulutus on viime vuodet ollut välillä 2466-2761 kWh.

 

Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v. Lämmitys sitten toinen mokoma.

Meillä meni pihisti tuon verran jo pelkästään tammikuussa (toki sähkölämmitteinen talo) ja helmikuussa myös. Vuodessa 14 000kwh

Sinun mielestä ok-talo ei voi olla muuta kuin sähkölämmitteinen?

Vierailija
128/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin 4 kWh/vuorokausi 

Joku miniyksiö?

Kolmiossa yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1kWh/vrk. Yhden hengen talous, kerrostalokaksio.

Vierailija
130/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. . . Meillä iso talo, uima-allas, poreallas, vedenpehmennin, 2 sähköautoa, monta telkkaria, tietokonetta, robottiruohonleikkuri ja uima-allasrobotti jne. Sähkönkulutuksessa kuulumme pienteollisuuden kanssa samaan luokkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/131 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v. Lämmitys sitten toinen mokoma.

Meillä meni pihisti tuon verran jo pelkästään tammikuussa (toki sähkölämmitteinen talo) ja helmikuussa myös. Vuodessa 14 000kwh

Sinun mielestä ok-talo ei voi olla muuta kuin sähkölämmitteinen?

 

Et sitten osannut lukea ensimmäist lausetta??

Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v. 

Käyttösähkö ei sisällä lämmitystä! Tuon verran kuluu km hellaan, uuniin, valoihin, veden lämmitykseen jne jne jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan