Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on sähkönkulutus päivässä?

Vierailija
05.01.2024 |

Asun kerrostalokaksiossa ja lämmitys tietysti kuuluu vastikkeeseen. Vielä pari vuotta sitten asuin omakotitalossa, josta oli pakko luopua eron myötä. Huh, paljonkohan lasSähköyhtiönkut nyt olisi..

Sähköyhtiön nettisovelluksesta katsottuna päiväkukutukseni on keskimäärin 15 kWh. Minull on pörssisähkö, enkä näe mitään tarvetta jotenkin säästää sähköä, koska sitä kuuluu muutenkin niin vähän.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150 - 220 kwh/vuorokausi näillä pakkasilla. 400 neliön omakotitalo maalämmöllä kyseessä.

Millä pakkasilla? Aika kovalta vaikuttaa kulutukset ellette asu lapissa tms

Käsivarressa asutaan.

Vierailija
42/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1 KWh/vrk, 42 neliön kerrostalokaksio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikulutus jaettuna 365:llä, niin tulos on 30kWh/pv.

Omakotitalo (160m2, kaukolämpö), 2 ilmalämpöpumppua lähinnä viilennykseen, mutta yläkerran kone päällä myös talvella, varastossa sähkötoiminen lattialämmitys, lataan hybridiautoa, ...

Vierailija
44/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna koko vuoden sähkön kulutus oli 650kwh

kerrostalo kaksio kaukolämmöllä. 

eipä itseäni haittaisi vaikka sähkö maksaisi euron kwh. Omalla tämän hetkisellä kulutuksella en vararikkoon joutuisi

Vierailija
45/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 1,75 kwh.

Vierailija
46/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä helvetin väliä sillä on ?.maksaa sen laskun kun tulee.täällä taas hullut liikkeellä mille mahotonta maksaa sähköstä 20e kuukaudessa mut bensaan ja tupakkaan ja ryyppäämiseen menee saatana 1000e kuukaudessa eikä haittaa mitään mut se sähkö on paha.

Vierailija
47/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalossa 5 kWh, kun ollaan poissa kokonaan asunnosta, olen katsonut tämän ihan sähköyhtiön omilta sivuiltani. Se tulee asuntokohtaisesta ilmanvaihtokoneesta ja jääkaappipakastimista. 

Vierailija
48/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 kWh vuorokaudessa. 120 neliön suorasähkötalo (ilp ja varaava takka on). Veden lämmitykseen menee paljon näillä pakkasilla. 

Vierailija
49/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 neliöinen hatara 70 vuotta vanha omakotitalo, jossa lisäksi mahdollisuus lämmittää puulla. Nyt pakkanen on vaihdellut -15/-25 astetta. Sähkönkulutus noin 40 kwh vuorokaudessa. Lauhemmalla puolet tuosta. Koko vuoden kulutus noin 9000 kwh.

Vierailija
50/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkö hullut taas vauhdissa.

Vierailija
51/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 60 kWh vuorokaudessa. 120 neliön suorasähkötalo (ilp ja varaava takka on). Veden lämmitykseen menee paljon näillä pakkasilla. 

Niin joo, tämä on kulutus tällä hetkellä. Kesällä toki paljon vähemmän. Mulla kuluu ostosähköä noin 6000 kWh vuodessa eli keskimäärin 16,5 kwh vuorokaudessa.  Mulla on aurinkopaneelit jotka tuottaa osan sähköstä, mutta ei just tällä hetkellä :) 

Vierailija
52/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, tämä on kulutus tällä hetkellä. Kesällä toki paljon vähemmän. Mulla kuluu ostosähköä noin 6000 kWh vuodessa eli keskimäärin 16,5 kwh vuorokaudessa.  Mulla on aurinkopaneelit jotka tuottaa osan sähköstä, mutta ei just tällä hetkellä :) 

Aurinkopanelit Suomessa on siitä kätevät että tuottavat juuri silloin kun ei tarvita eikä tuotosta saa rahaa.

Vierailija
53/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinkopanelit Suomessa on siitä kätevät että tuottavat juuri silloin kun ei tarvita eikä tuotosta saa rahaa.

Jep. Onneksi miehellä on sähköauto, saa edes jonnekin työnnettyä sitä sähköä. 

Vierailija
54/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä laitoin perseeseen kun ei enää mahtunut autoon.

Vierailija
55/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hyvä puoli että voi kesällä ajella halvalla aurinkosähköautolla, ja talvella polkupyörällä.

Vierailija
56/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hyvä puoli että voi kesällä ajella halvalla aurin

Joillain on useampi auto. Mutta sinänsä, ei se pyöräily huono vaihtoehto ole. 

Vierailija
57/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on useampi auto. Mutta sinänsä, ei se pyöräily huono vaihtoehto ole. 

Onhan se kätevää. Niitä voi sitten kesällä ladata talveksi valmiiksi.

Vierailija
58/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kWh, kerrostalo 46 neliötä. Miten joku kuluttaa 15 kWh/ vrk? Uuni päällä koko ajan?

Vierailija
59/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 kWh, kerrostalo 46 neliötä. Miten joku kuluttaa 15 kWh/ vrk? Uuni päällä koko ajan?

Monet tekee ruokaa.

Vierailija
60/96 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössäni meni viime vuonna 972 kWh vuodessa. Se tekee n. 2,7 kWh vuorokautta kohti. Asunnossa ei ole saunaa. Laitteet ja kodinkoneet on jo vanhoja, hellakin valurautalevyllinen. Mikroa en omista. Aika nuukalla sähköllä siis olen silti selvinnyt. Vaikka uuniakin käytän kerran tai kaksi kertaa viikossa tunnin verran.