Paljonko teillä on sähkönkulutus päivässä?
Asun kerrostalokaksiossa ja lämmitys tietysti kuuluu vastikkeeseen. Vielä pari vuotta sitten asuin omakotitalossa, josta oli pakko luopua eron myötä. Huh, paljonkohan lasSähköyhtiönkut nyt olisi..
Sähköyhtiön nettisovelluksesta katsottuna päiväkukutukseni on keskimäärin 15 kWh. Minull on pörssisähkö, enkä näe mitään tarvetta jotenkin säästää sähköä, koska sitä kuuluu muutenkin niin vähän.
Kommentit (131)
Vähän riippuu. Esimerkiksi eilen sähkönkulutus oli 2,02 kWh. Tasan puoli vuotta aiemmin 11.12.2025 kulutus on ollut 9,58 kWh.
Pieni okt, vaatimaton mutta eristykset kunnossa. Vuosikulutus on viime vuodet ollut välillä 2466-2761 kWh.
N. kwh / vrk. Aurinkopaneeli ja agrekaatti tuottavat.
Vähän riippuu. Esimerkiksi eilen sähkönkulutus oli 2,02 kWh. Tasan puoli vuotta aiemmin 11.12.2025 kulutus on ollut 9,58 kWh.
Pieni okt, vaatimaton mutta eristykset kunnossa. Vuosikulutus on viime vuodet ollut välillä 2466-2761 kWh.
Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v. Lämmitys sitten toinen mokoma.
Meillä meni pihisti tuon verran jo pelkästään tammikuussa (toki sähkölämmitteinen talo) ja helmikuussa myös. Vuodessa 14 000kwh
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu. Esimerkiksi eilen sähkönkulutus oli 2,02 kWh. Tasan puoli vuotta aiemmin 11.12.2025 kulutus on ollut 9,58 kWh.
Pieni okt, vaatimaton mutta eristykset kunnossa. Vuosikulutus on viime vuodet ollut välillä 2466-2761 kWh.
Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v. Lämmitys sitten toinen mokoma.
Meillä meni pihisti tuon verran jo pelkästään tammikuussa (toki sähkölämmitteinen talo) ja helmikuussa myös. Vuodessa 14 000kwh
Sinun mielestä ok-talo ei voi olla muuta kuin sähkölämmitteinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin 4 kWh/vuorokausi
Joku miniyksiö?
Kolmiossa yksin.
Noin 1kWh/vrk. Yhden hengen talous, kerrostalokaksio.
Aika paljon. . . Meillä iso talo, uima-allas, poreallas, vedenpehmennin, 2 sähköautoa, monta telkkaria, tietokonetta, robottiruohonleikkuri ja uima-allasrobotti jne. Sähkönkulutuksessa kuulumme pienteollisuuden kanssa samaan luokkaan!
Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v. Lämmitys sitten toinen mokoma.
Meillä meni pihisti tuon verran jo pelkästään tammikuussa (toki sähkölämmitteinen talo) ja helmikuussa myös. Vuodessa 14 000kwh
Sinun mielestä ok-talo ei voi olla muuta kuin sähkölämmitteinen?
Et sitten osannut lukea ensimmäist lausetta??
Tosi vähän kun pienen okt:n km käyttösähkö lasketaan n 7000kwh/v.
Käyttösähkö ei sisällä lämmitystä! Tuon verran kuluu km hellaan, uuniin, valoihin, veden lämmitykseen jne jne jne
Yhden ihmisen taloudessa kulutan sähköä 80 kWh kuukaudessa.