Paljonko teillä on sähkönkulutus päivässä?
Asun kerrostalokaksiossa ja lämmitys tietysti kuuluu vastikkeeseen. Vielä pari vuotta sitten asuin omakotitalossa, josta oli pakko luopua eron myötä. Huh, paljonkohan lasSähköyhtiönkut nyt olisi..
Sähköyhtiön nettisovelluksesta katsottuna päiväkukutukseni on keskimäärin 15 kWh. Minull on pörssisähkö, enkä näe mitään tarvetta jotenkin säästää sähköä, koska sitä kuuluu muutenkin niin vähän.
Kommentit (96)
Asun pienessä rivitalo asunnossa joka lämpiää sähköllä ja on oma lämminvesivaraaja. Käyn suihkussa päivittäin, saunon pari kertaa viikossa enkä säästele sähköä. Asunto lämpiää ilmalämpöpumpulla.
Vuonna 2024 sähköä kului 5200kwh. Keskimäärin siis sähköä kuluu päivässä noin 14kwh.
15 kwh päivässä, laskettuna tasaisesti koko vuoden kulutuksesta. 200 neliötä, okt, kaukolämpö.
Kun on pörssisähkö enkä sähköllä lämmitä, on niin halpaa etten enää seuraa laingan.
40-60kwh talviaikana. Lämmitettävää asuintilaa 180m2.
Keskimäärin 10kwh/pv (sähkönkulutus n. 300kwh/kk).
Paritalo, ei sähkölämmitystä. 6 henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
okt 100neliötä, 7800kWh
/365 = 21kWh päivä
Yli 1e / päivä + sähkönsiirto päälle.
Kylläpä te tuhlaatte sähköä! Minulla menee 2kwh/päivä.
2,5-6,5 kWh pienessä kerrostaloneliössä. Joulukuun keskiarvo oli 3,8 kWh vuorokaudessa.
Talvella 3-7 kWh/vrk kesällä 5-30 kWh/v. Pörssisähköllä ilman kk maksua mennään.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ei vaan osaa. Ehkä vielä opit.
Vierailija kirjoitti:
Talvella 3-7 kWh/vrk kesällä 5-30 kWh/v. Pörssisähköllä ilman kk maksua mennään.
5-30 kWh/vrk siis
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei asu missään rotankolossa😂
Vierailija kirjoitti:
Tuo määrä menee jääkaapin viilennykseen, mikron lämmittämiseen ja puhelimen lataukseen. Ei voi edes tehdä hellalla ruokaa.
Eipä ole tullut päiväkohtaista kulutusta seurattua, mutta näin talviaikaan laskun loppulukema on ollut noin 470€/ kk.
Ihan kohtuullinen yhden ihmisen talouden kulutus, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi yrittää kulutustani pienentää mukavuuteni kustannuksella.
M42
Niin ja okt 164 neliötä + lämmin autotalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okt 100neliötä, 7800kWh
/365 = 21kWh päivä
Mukavan pieni talo 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo määrä menee jääkaapin viilennykseen, mikron lämmittämiseen ja puhelimen lataukseen. Ei voi edes tehdä hellalla ruokaa.
2 kwh kuluttaa pyykinpesukone 90" pesussa. 0,20€ . Melko edullista, mutta ilmeisesti hän pesee nyrkkipyykkinä lavuaarissa pyykkinsä 😂
Onneksi tämä talvi on ohi jo 4 kuukauden sisällä.