Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä 10-20 vuotiasta autoa käytössä? Millaista remppaa on auto vaatinut

Vierailija
15.11.2023 |

Pitäisi alkaa katselemaan halpaa autoa.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluvia osia vaihdeltu ei muuta ihmeellistä

Vierailija
2/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2012 vuoden bmw alla. Perussettiä ollut.

Almerat kuulemma hyviä kans 10-20v vanhat nimenomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha auto kuule yksilö. Sinun pitää löytää se hyvä yksilö eikä kysellä täällä tyhymiä.

Vierailija
4/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 Ford Fiesta ollut käytössä 3 vuotta. Sinä aikana öljynvaihto kerran vuodessa, alatukivarret, yksi pyöränlaakeri sekä kallistuksen vakaaja pitänyt vaihtaa. Perus kuluvia osia.

Vierailija
5/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot että se jakoremelin vaihto ole ihan heti edessä ja juuri katsastettu suht siisti romu kyseessä, niin näillä pääset alkuun...

Vierailija
6/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aiemmin käytettyjä autoja ja siitä 10 vuodesta / 200.000 km alkaen rupesi aina olemaan kaikenlaista ongelmaa, aina ei tarvittu edes sitä kahtasataatuhatta mittariin vaan kymmenen vuotta niin jo rupesi ongelmia tulemaan, moottorihäiriövalo syttyi, ruoste alkoi tekemään hitsausta vaativia tuhoja, alustassa kallistuksenvakaajien koiranluut aloitti uusintakierroksen, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corolla vm.2000. Ei mitään kummempaa remppaa, ainoastaan perus kuluvia osia vaihdeltu. Kop kop, täytyy koputella puuta ettei mitään vakavaa sairastumista ilmenisikään rakkaalla kulkuneuvollani.

Vierailija
8/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aiemmin käytettyjä autoja ja siitä 10 vuodesta / 200.000 km alkaen rupesi aina olemaan kaikenlaista ongelmaa, aina ei tarvittu edes sitä kahtasataatuhatta mittariin vaan kymmenen vuotta niin jo rupesi ongelmia tulemaan, moottorihäiriövalo syttyi, ruoste alkoi tekemään hitsausta vaativia tuhoja, alustassa kallistuksenvakaajien koiranluut aloitti uusintakierroksen, jne.

Kallistuksenvakaajissa ei nyt ole mitään ihmeellistä, kun ne on kuluvia osia. Kuluvia osia vaihdetaan ihan parin vuoden ikäisiin autoihin myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alustan osat nyt vanhoista menee usein vaihtoon, nivelet, laakerit ja jarrulevyt esimerkiksi. Ei ne niin kalliita ole ja osaava vaihtaa itsekin.

Mulla on katsastuksessa ollut etujouset poikki peräkkäisinä vuosina katsastuksessa: ensin vasen ja sitten oikea.

 

Vierailija
10/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aiemmin käytettyjä autoja ja siitä 10 vuodesta / 200.000 km alkaen rupesi aina olemaan kaikenlaista ongelmaa, aina ei tarvittu edes sitä kahtasataatuhatta mittariin vaan kymmenen vuotta niin jo rupesi ongelmia tulemaan, moottorihäiriövalo syttyi, ruoste alkoi tekemään hitsausta vaativia tuhoja, alustassa kallistuksenvakaajien koiranluut aloitti uusintakierroksen, jne.

Huhhuh no tuossapa sitä sitten vasta on vikaa. Paras ostaa joka vuosi uusi auto niin ei tarvitse koiranluita vaihtaa :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotias corolla 1.6 bensa, ei muuta kuin öljyt ja suodatin vaihto kerta vuoteen.Hyvä ja luotettava käyttöauto halvoilla käyttökuluilla.Tosin jos halpaa etsit niin corolla ei ole silloin vaihtoehto.

Vierailija
12/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alustan osat nyt vanhoista menee usein vaihtoon, nivelet, laakerit ja jarrulevyt esimerkiksi. Ei ne niin kalliita ole ja osaava vaihtaa itsekin.

Mulla on katsastuksessa ollut etujouset poikki peräkkäisinä vuosina katsastuksessa: ensin vasen ja sitten oikea.

 

eurooppalaisten vaivoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vm. 2000 oleva auto, ajettu noin 360 tkm. 

Käy kilometrien perusteella öljynvaihdoissa ja muissa perushuolloissa (jakari ym), joitain osia vaihdettu käyttöiän tuntua tiensä päähän ja pientä hitsausta helmoihin tehty, mutta käy ja kukkuu muuten erittäin asiallisesti. Rahaa huoltoihin menee vuositasolla aika saman verran sekä tuohon vanhempaan, että reilun satatonnia ajetun vm. 2014 perushuoltoihin. Tuo vanhempi on tosin missä hyvänsä nyrkkipajalla korjautettavissa oleva perusmerkki, uudempi on vähän Suomen oloissa harvinaisempi malli, johon osien saaminen haasteellisempaa. 

Vierailija
14/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aiemmin käytettyjä autoja ja siitä 10 vuodesta / 200.000 km alkaen rupesi aina olemaan kaikenlaista ongelmaa, aina ei tarvittu edes sitä kahtasataatuhatta mittariin vaan kymmenen vuotta niin jo rupesi ongelmia tulemaan, moottorihäiriövalo syttyi, ruoste alkoi tekemään hitsausta vaativia tuhoja, alustassa kallistuksenvakaajien koiranluut aloitti uusintakierroksen, jne.

Huhhuh no tuossapa sitä sitten vasta on vikaa. Paras ostaa joka vuosi uusi auto niin ei tarvitse koiranluita vaihtaa :) 

 

Ei niitä ole tarvinnut vaihdella näihin minun uudempiin autoihin. En jaksa listata tänne täydellistä vikalistaa, mutta yhdestä autosta joutui moottoriakin avaamaan n. 13 vuotiaana ja n. 300.000 km:n kohdalta kun yksi pakoventtiili oli palanut, samalla tietysti tiivistesarjat uusiksi, jakohihna, jne. Pomppasi katsastuksen päästötestissä sen venttiilin takia. Sitten meni sytytyksen ohjainyksikkö, jäähdytin, ruosteen syömä jarruputki katkesi katsastuksessa joka johti tietysti ajokieltoon, jne. joten vikoja kyllä riitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan 12v 245tkm ajetulla autolla. Auto on ollut mulla nyt 7v ja itse ajettu kilsoja n. 100 000.

Omistusaikanani autoon on vaihdettu hihna (600€) ja jarrut uusittu kerran (300€ eteen ja taakse palat ja levyt) ja joku jousi vaihdettu kerran(hinta 120€) muuten käytetty öljynvaihto huollossa (180€/kerta) kerran vuodessa. Katsastuksesta mennyt läpi joka kerta huomautuksetta.

Hyvin edullisia kilometrejä :) en edes harkitse auton vaihtoa.

Vierailija
16/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alustan osat nyt vanhoista menee usein vaihtoon, nivelet, laakerit ja jarrulevyt esimerkiksi. Ei ne niin kalliita ole ja osaava vaihtaa itsekin.

Mulla on katsastuksessa ollut etujouset poikki peräkkäisinä vuosina katsastuksessa: ensin vasen ja sitten oikea.

 

Kuka pässi vaihtaa akselistolta vain sen katkenneen jousen? 

Vierailija
17/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 v Audi oli todella hyvä 18 v ja sitten oli kytkinremppa, jarruremppa joku bensapumpunsuihkutusjuttu yms. Ihme kyllä pakoputki on edelleen kunnossa, kun meillä oli edellinen ranskalainen auto, niin pakoputki meni kerran vuodessa vaihtoon kolmen vuoden jälkeen.

Vierailija
18/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun auto mazda on 2013 ostettu uutena. Ei mitään isoa remppaa ole ollut vielä. Olen itse huoltanut autoa. Ajan sillä vielä 5 vuotta ja sitten ostan uuden auton.

Vierailija
19/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu autosta ja kuluvat osat pitää aina koneessa vaihtaa. Niitähän auto on täynnä 95%, enemmän tai vähemmän kuluvia. Hyvin harvat osat on kestäviä alusta loppuun.....

Itsellä on 8 vuotta ollut nyt 16-vuotias Toyota, huollot tehty säännöllisesti.  Nyt pohjassa alkanut olla pientä ruostevauriota, ja se hitsautetaan keväällä. Matkan varrelle siihen on vaihdettu lasinpyyhkijöiden koneisto, koko jarrujärjestelmä putket, palat jne), vaihteistoöljyt (tuon tyttären keissin säikäyttämänä), pakoputki, tuulilasi. Ja tietty normi öljyn, polttimoiden ym. vaihdot. Itse olen teettänyt osan noista paikallisella ammattikoululla. Varsinkin kalliimmat. Tämä kun on kauppakassi, niin ei haittaa pitkä korjausaika. 

En aio vielä vaihtaa, jos vielä pari kolme vuotta menisi. Kokonaisuutena ne korjauskustannukset tulee halvemmaksi, kuin uusi auto arvonlaskuineen. 

Vierailija
20/121 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoste syö Suomen oloissa jossain 18-20v kohdalla, vaikka olisi miten vähät kilometrit.



Siinä vaiheessa kun katsurin vasara menee kotelosta sisään, kannattaa suosiolla suunnata paalaamoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän