HUUTISTA sähköautojen renkaanvaihtajille
Se että tämmöisestä asiasta tulee ihan iltapäivälehteen uutinen tarkoittaa sitä, että tämmöisiä tolvanoita on enemmän kuin yksi, jotka ovat hajottaneet sähköautonsa renkaita vaihtaessa.
Kannattaisi lukea se auton ohjekirja :D
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sähköauton omistaja vaihtaisi itse renkaat? Hankintahinta on jo sellainen, että siinä ei renkaanvaihto palveluna kustanna mitään. Ja rahaakin on ehkä säästynyt halvempien sähkökustannusten ajoista plus kaikenmaailman sähköauton hankintatuista yms ilmaisista latauksista.
Joku rutannut jonkun paskan leafin akuston
Renkaan voi sähköautossakin vaihtaa nostamalla oikein. Mutta tuota oikein nostamista ei varmasti kerrota auton ohjekirjassa. Meillä on kaksi uudehkoa bensa-autoa eikä kummankaan ohjekirjassa ole kerrottu tarkemmin mistä ja miten auton saa nostaa ylös renkaanvaihdossa. Se pitää vaan itse päätellä. Tunkkiahan nykyautoissa ei enää tule mukana.
No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!
Vierailija kirjoitti:
No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!
Kaikissa autoissa on määrätyt kohdat, joihin tunkin voi laittaa. Tumpeloiden ei kannata vaihtaa renkaita itse.
Sähköauton akuston pohjakansi on heikkoa alumiinia ja jos tunkki lipsahtaa sinne, se on akku halki . Ja kallis lasku, jopa 40.000€ kuten tuossa IS:n jutussa mainitaan. Sattuhan näitä.
Jos joku ei vielä ymmärtänyt että sähköauto on kallis, kaikilla mittareilla, niin nyt olisi aika ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton akuston pohjakansi on heikkoa alumiinia ja jos tunkki lipsahtaa sinne, se on akku halki . Ja kallis lasku, jopa 40.000€ kuten tuossa IS:n jutussa mainitaan. Sattuhan näitä.
Jos joku ei vielä ymmärtänyt että sähköauto on kallis, kaikilla mittareilla, niin nyt olisi aika ymmärtää.
Ei taida alumiini kovinkaan hyvin kestää Suomen suolavesitalvia.
Sähköauton lähes koko pohja-ala on akkua, jota alukansi suojaa. Pikkukolhut voi vaurioittaa akun. Voi syttyä akkupalo, jota ei sitten edes palokuntakaan kykene sammuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton akuston pohjakansi on heikkoa alumiinia ja jos tunkki lipsahtaa sinne, se on akku halki . Ja kallis lasku, jopa 40.000€ kuten tuossa IS:n jutussa mainitaan. Sattuhan näitä.
Jos joku ei vielä ymmärtänyt että sähköauto on kallis, kaikilla mittareilla, niin nyt olisi aika ymmärtää.
Kallis tumpeloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton akuston pohjakansi on heikkoa alumiinia ja jos tunkki lipsahtaa sinne, se on akku halki . Ja kallis lasku, jopa 40.000€ kuten tuossa IS:n jutussa mainitaan. Sattuhan näitä.
Jos joku ei vielä ymmärtänyt että sähköauto on kallis, kaikilla mittareilla, niin nyt olisi aika ymmärtää.
Ei taida alumiini kovinkaan hyvin kestää Suomen suolavesitalvia.
Eihän näitä ole moniakaan aisoita ole testattu Suomen oloissa varsinkaan. Viherhurmoksessa mennään, ja pakotetaan jopa. Kusetuksen makua. Mutta näkyyhän tuo EU:n 25.000 lobbarin armeija mitä saavat aikaan.
Kiitos myös Ohisalo ja muut mistään tietämättömät uskovaiset.
lautajonnet takas sinne laudalle "huutistelemaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton akuston pohjakansi on heikkoa alumiinia ja jos tunkki lipsahtaa sinne, se on akku halki . Ja kallis lasku, jopa 40.000€ kuten tuossa IS:n jutussa mainitaan. Sattuhan näitä.
Jos joku ei vielä ymmärtänyt että sähköauto on kallis, kaikilla mittareilla, niin nyt olisi aika ymmärtää.
Kallis tumpeloille.
Kun muijasi/äijäsi ajaa sähköauton siihen kesämökin pihakiveen, akku hajoaa, ja lasku 20.000€ . Sanotko hänelle että mitä tumpelo? Vai mitä sanot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!
Kaikissa autoissa on määrätyt kohdat, joihin tunkin voi laittaa. Tumpeloiden ei kannata vaihtaa renkaita itse.
Sähköauton kohdalla ongelmana on lisäksi se että akku saattaa vääntyä pilalle vaikka nostat aivan oikeasta kohdasta yhden kulman kerrallaan. Pitäisi viedä hallille jossa saa koko auton ylös kaikista neljästä nostopisteestä.
Vierailija kirjoitti:
lautajonnet takas sinne laudalle "huutistelemaan"
Tuliko hankittua kallis sähköauto ja nyt pelko persiin alla? Ei ole jonnen vika jos itse olet ollut tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!
Kaikissa autoissa on määrätyt kohdat, joihin tunkin voi laittaa. Tumpeloiden ei kannata vaihtaa renkaita itse.
Sähköauton kohdalla ongelmana on lisäksi se että akku saattaa vääntyä pilalle vaikka nostat aivan oikeasta kohdasta yhden kulman kerrallaan. Pitäisi viedä hallille jossa saa koko auton ylös kaikista neljästä nostopisteestä.
Näin on, ja mitä on 10-12 vuoden päästä kun kori on väsynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!
Kaikissa autoissa on määrätyt kohdat, joihin tunkin voi laittaa. Tumpeloiden ei kannata vaihtaa renkaita itse.
Sähköauton kohdalla ongelmana on lisäksi se että akku saattaa vääntyä pilalle vaikka nostat aivan oikeasta kohdasta yhden kulman kerrallaan. Pitäisi viedä hallille jossa saa koko auton ylös kaikista neljästä nostopisteestä.
No tuskin vääntyy, ei ne nyt sentään niin löysiä rungoltaan ole.
Sähköauto on kyllä yksi typerimmistä keksinnöistä ikinä. Tosin, sähköauton ostajista tietää, että miehillä on pieni muna ja sukupuolesta riippumatta hissi ei nouse ihan ylös asti.
Yksikään älykäs ihminen ei osta sähköautoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!
Kaikissa autoissa on määrätyt kohdat, joihin tunkin voi laittaa. Tumpeloiden ei kannata vaihtaa renkaita itse.
Sähköauton kohdalla ongelmana on lisäksi se että akku saattaa vääntyä pilalle vaikka nostat aivan oikeasta kohdasta yhden kulman kerrallaan. Pitäisi viedä hallille jossa saa koko auton ylös kaikista neljästä nostopisteestä.
Näin on, ja mitä on 10-12 vuoden päästä kun kori on väsynyt?
400-500 kiloinen akku siellä on jumpannut vuosikaudet . Voi hyvinkin alupalkki väsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lautajonnet takas sinne laudalle "huutistelemaan"
Tuliko hankittua kallis sähköauto ja nyt pelko persiin alla? Ei ole jonnen vika jos itse olet ollut tyhmä.
Missä húóŕán perseen vítúnn v`ITUSSA olen sanonut että mulla on sähköauto.
Joiko äitis raskaisaikana vai kolautitko muuten pääs pahasti lapsena kun ei ajattelukyky eikä lukutaito ole näemmä kehittynyt
No jos on varaa ostaa 60 000 euron sähköauto niin luulisi olevan varaa sitten maksaa renkaanvaihdosta ihan merkkiliikkeessä.
Toisaalta nämä sähköautoilijat on monesti muutenkin hassuja. Ensin hommataan tuollainen +50 000 euron sähköauto ja sitten istutaan jossain lidlin parkkiksella sitä lataamassa..
oi voi.
Miksi sähköauton omistaja vaihtaisi itse renkaat? Hankintahinta on jo sellainen, että siinä ei renkaanvaihto palveluna kustanna mitään. Ja rahaakin on ehkä säästynyt halvempien sähkökustannusten ajoista plus kaikenmaailman sähköauton hankintatuista yms ilmaisista latauksista.