Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUUTISTA sähköautojen renkaanvaihtajille

Vierailija
31.10.2022 |

Se että tämmöisestä asiasta tulee ihan iltapäivälehteen uutinen tarkoittaa sitä, että tämmöisiä tolvanoita on enemmän kuin yksi, jotka ovat hajottaneet sähköautonsa renkaita vaihtaessa.

Kannattaisi lukea se auton ohjekirja :D

https://www.is.fi/autot/art-2000009169428.html

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton akuston pohjakansi on heikkoa alumiinia ja jos tunkki lipsahtaa sinne, se on akku halki . Ja kallis lasku, jopa 40.000€ kuten tuossa IS:n jutussa mainitaan. Sattuhan näitä. 

Jos joku ei vielä ymmärtänyt että sähköauto on kallis, kaikilla mittareilla, niin nyt olisi aika ymmärtää.

Kallis ja typerä.

Vierailija
22/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!

Kaikissa autoissa on määrätyt kohdat, joihin tunkin voi laittaa. Tumpeloiden ei kannata vaihtaa renkaita itse.

Sähköauton kohdalla ongelmana on lisäksi se että akku saattaa vääntyä pilalle vaikka nostat aivan oikeasta kohdasta yhden kulman kerrallaan. Pitäisi viedä hallille jossa saa koko auton ylös kaikista neljästä nostopisteestä.

Eli mökkitielläkin pitää ajella tosi varovasti. Ettei pääse alumiinit notkumaan : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on varaa ostaa 60 000 euron sähköauto niin luulisi olevan varaa sitten maksaa renkaanvaihdosta ihan merkkiliikkeessä.

Toisaalta nämä sähköautoilijat on monesti muutenkin hassuja. Ensin hommataan tuollainen +50 000 euron sähköauto ja sitten istutaan jossain lidlin parkkiksella sitä lataamassa..

oi voi.

Mitäs jos kertoisin että henkilöllä voi olla varaa sähköautoon, koska ei laita rahojaan turhuuteen, kuten renkaan vaihto. Miksi maksaa ylihintaa siitä jonka tekee itsekin käden käänteessä?? Vaikka kyllähän jotkut uusavuttomat maksavat siitäkin että joku tulee vaihtamaan sulakkeen :D

Ei ne suuret tulot....

Vierailija
24/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon montako kertaa eri paikoissa toitotetaan että diesel autoon ei saa tankata bensaa jne... Eli hyvähän se on kertoa ihmisille vaikka lehdissä että ei näin.

Vierailija
25/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on varaa ostaa 60 000 euron sähköauto niin luulisi olevan varaa sitten maksaa renkaanvaihdosta ihan merkkiliikkeessä.

Toisaalta nämä sähköautoilijat on monesti muutenkin hassuja. Ensin hommataan tuollainen +50 000 euron sähköauto ja sitten istutaan jossain lidlin parkkiksella sitä lataamassa..

oi voi.

Jep. Jotkut ostaa ison bensa-auton ja tankkaa sitä sitten Venäjällä. Toiset sähköautoja Lidlissä. Molempien lukumäärä kaikista auton omistajista samaa luokkaa.

Itse keskituloisena ostin sähköauton säästösyistä kun ajoja tulee niin pirusti eikä ihan vieressä ole kaasuasemaa eikä matkankaan varrella. En halua muuttaa työpaikan lähelle koska lasten koulut ja harrastukset sekä vanhempani eli lasten isovanhemmat asuvat täällä. Mieluummin ajan tunnin päivässä per suunta töihin.

Vierailija
26/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sähköauton omistaja vaihtaisi itse renkaat? Hankintahinta on jo sellainen, että siinä ei renkaanvaihto palveluna kustanna mitään. Ja rahaakin on ehkä säästynyt halvempien sähkökustannusten ajoista plus kaikenmaailman sähköauton hankintatuista yms ilmaisista latauksista. 

Kyllä mä ainakin vaihtaisin sähkäriinkin itse renkaat koska sitten tiedän että ne on kunnolla kiinni eikä minkään harjuriapinan laittamat.

Vierailija
27/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulisi että jostain tukivarsista kun noita nostelee tunkilla, niin ei taatusti akku ota osumaa?!

Kaikissa autoissa on määrätyt kohdat, joihin tunkin voi laittaa. Tumpeloiden ei kannata vaihtaa renkaita itse.

Sähköauton kohdalla ongelmana on lisäksi se että akku saattaa vääntyä pilalle vaikka nostat aivan oikeasta kohdasta yhden kulman kerrallaan. Pitäisi viedä hallille jossa saa koko auton ylös kaikista neljästä nostopisteestä.

Eli mökkitielläkin pitää ajella tosi varovasti. Ettei pääse alumiinit notkumaan : )

Ikäänkuin sellainen auto saisi tiekelpoisyyshyväksyntää jossa on heti kori soikeana jos ajaa kuoppaan.

Vierailija
28/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaan voi sähköautossakin vaihtaa nostamalla oikein. Mutta tuota oikein nostamista ei varmasti kerrota auton ohjekirjassa. Meillä on kaksi uudehkoa bensa-autoa eikä kummankaan ohjekirjassa ole kerrottu tarkemmin mistä ja miten auton saa nostaa ylös renkaanvaihdossa. Se pitää vaan itse päätellä. Tunkkiahan nykyautoissa ei enää tule mukana.

Eikä sitä autossa olevaa tunkkia ole edes tarkoitettu toistuvaan käyttöön. 

Vierailija
29/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi tällaisista itsestäänselvyyksistä pitää kirjoitella lehtiin ja sitten vängätä täällä sivu tolkulla.

Vierailija
30/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla paree kun ei hanki tuollaista katastrofia nimeltä sähköauto alkuunkaan. Kyl auton pitää olla käyttöä varten eikä mikään pelliheikki jonka saa uusia pienemmästäkin kolhusta.

Vierailija
31/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi hyvä syy lisää olla ostamatta sähköautoa.

Vierailija
32/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sähköauton omistaja vaihtaisi itse renkaat? Hankintahinta on jo sellainen, että siinä ei renkaanvaihto palveluna kustanna mitään. Ja rahaakin on ehkä säästynyt halvempien sähkökustannusten ajoista plus kaikenmaailman sähköauton hankintatuista yms ilmaisista latauksista. 

Kyllä mä ainakin vaihtaisin sähkäriinkin itse renkaat koska sitten tiedän että ne on kunnolla kiinni eikä minkään harjuriapinan laittamat.

Ja sitten se akku leviää syystä tai toisesta niin vakuutusyhtiö ei korvaa latin latia, koska et voi mitenkään todistaa, että kyllä ne fillarit on vaihtanut ihan ammatti-ihminen..

Se renkaiden vaihtaminen itse on kielletty ihan syystä. Tai siis saahan sen tehdä toki tehdä ja säästää, mutta sitten on turha odotella vakuutusyhtiön korvaavan mitään jos jotain menee rikki.

Ja vaikka ihan muusta syystä. Sen kun voidaan silti katsoa johtuneen siitä teeseitse-säästämisestä.

Vierailija
33/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi tällaisista itsestäänselvyyksistä pitää kirjoitella lehtiin ja sitten vängätä täällä sivu tolkulla.

No luulitko sähköauton ostajien olevan jotain valosarjan kirkkaimpia polttimoita?

Vierailija
34/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt ohjauskulmat menee keturalleen, jos etutukivarsista nostat.

Vierailija
35/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lautajonnet takas sinne laudalle "huutistelemaan"

Tuliko hankittua kallis sähköauto ja nyt pelko persiin alla? Ei ole jonnen vika jos itse olet ollut tyhmä.

Missä húóŕán perseen vítúnn v`ITUSSA olen sanonut että mulla on sähköauto.

Joiko äitis raskaisaikana vai kolautitko muuten pääs pahasti lapsena kun ei ajattelukyky eikä lukutaito ole näemmä kehittynyt

Sulla on hyvä asenne. Pidä toi ja kerro heti kaikille kuinka tyhmä sä oot.

Vierailija
36/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulitko sähköauton ostajien olevan jotain valosarjan kirkkaimpia polttimoita?

Keskimääräinen sähköauton omistaja on kyllä keskimääräistä bensalenkkaria älykkäämpi.

Vierailija
37/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen sähköauton omistaja on kyllä keskimääräistä bensalenkkaria älykkäämpi.

sinusta sitä ei kuitenkaan millään tavalla huomaa.

Vierailija
38/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan roskaa koko uutisjuttu! Miksi kukaan nostaisi autoa keskeltä pohjaa tunkilla? Yhtäläiseen bensa-autossa menee bensatankki ruttuun jos sen kohdalta runttaa tunkilla ylös. Tai jos moottorin öljypohjasta lähtee nostamaan. Kukaan ei ole niin urpo, että nostaisi autoa ylös sillä tavalla.

Sähköauto nostetaan tunkilla ylös ihan samalla tavalla kuin bensa-auto. Siinä ei ole minkäänlaista eroavaisuutta!

Vierailija
39/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sammunut lamppu heitti vitsin. Hahaa hahaa.

Vierailija
40/66 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton akuston pohjakansi on heikkoa alumiinia ja jos tunkki lipsahtaa sinne, se on akku halki . Ja kallis lasku, jopa 40.000€ kuten tuossa IS:n jutussa mainitaan. Sattuhan näitä. 

Jos joku ei vielä ymmärtänyt että sähköauto on kallis, kaikilla mittareilla, niin nyt olisi aika ymmärtää.

Ei taida alumiini kovinkaan hyvin kestää  Suomen suolavesitalvia.

Alumiinista tehdyt veneet kestää merivedessä vuosikymmeniä. Paljon kestävämpiä kuin lasikuituveneet. Käytännössä ikuisia suolaveden kestävyyden kannalta.

Tuskin sähköauton pohjassa oleva alumiini kovin radikaalisti käyttäytyy eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän