Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys huonekalun uudelleenverhoilusta. Kuuluuko siihen myös pehmusteiden vaihto?

Vierailija
03.08.2022 |

Äitini vei verhoilijalle 50-l nojatuolin jossa oli rikkinäinen päällinen. Tuoli oli ollut vuosia liiterissä ja siinä oli outo haju, vanhat vaahtomuovit (tai mitä silloin olikaan) varmaan olivat kostuneet ja alkaneet haisemaan. Tuoli tuli takaisin, oli oikein nätisti verhoiltu, mutta siinä on edelleen se haju joka tuntuu ihan selvästi nenään kun tuolissa istuu. Kuuluuko siis verhoilun yhteydessä vaihtaa huonoksi menneet sisukset vai laitetaanko vain uusi kangas?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkalainen vaimoni vaihtaa aina pehmusteetkin. Se on tapa.

Vierailija
2/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan se tehdään, mistä on sovittu ja mistä maksetaan. Automaattisesti ei saa kaikkea mitä haluaa, vaan se pitää osata sanoa ääneen. Kukaan ei ole ajatustenlukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta sovitaan verhoilijan kanssa.

Vierailija
4/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mielestäni pääsääntöisesti vaihdetaan koska pehmusteetkin vanhenee ja menettää kimmoisuutta

Vierailija
5/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runko voi haista kun on liiterissä säilytetty vuosia.

Vierailija
6/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan se tehdään, mistä on sovittu ja mistä maksetaan. Automaattisesti ei saa kaikkea mitä haluaa, vaan se pitää osata sanoa ääneen. Kukaan ei ole ajatustenlukija.

No minä en esim edes tiedä mitä kaikkea voi verhoilija tehdä, tai edes mitä siellä nojatuolin sisällä on. Pitääkö kaikki erikseen sanoa/pyytää? Eikö verhoilijan kuulu käyttää ammattitaitoaan ja kysyä asiakkaalta että tehdäänkö niin tai näin, tai työn edetessä jos tulee yllätyksiä vaikka just tuollainen haiseva sisus, soittaa asiakkaalle ja kysyä miten haluaa toimittavan, eikä vaan pistää kangasta päälle kun eihän tästä ollut mitään puhetta niin en tee-tyyliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan se tehdään, mistä on sovittu ja mistä maksetaan. Automaattisesti ei saa kaikkea mitä haluaa, vaan se pitää osata sanoa ääneen. Kukaan ei ole ajatustenlukija.

No minä en esim edes tiedä mitä kaikkea voi verhoilija tehdä, tai edes mitä siellä nojatuolin sisällä on. Pitääkö kaikki erikseen sanoa/pyytää? Eikö verhoilijan kuulu käyttää ammattitaitoaan ja kysyä asiakkaalta että tehdäänkö niin tai näin, tai työn edetessä jos tulee yllätyksiä vaikka just tuollainen haiseva sisus, soittaa asiakkaalle ja kysyä miten haluaa toimittavan, eikä vaan pistää kangasta päälle kun eihän tästä ollut mitään puhetta niin en tee-tyyliin?

Verhoilija nimenomaan käyttää ammattitaitoaan. Arviointi perustuu silmämääräiseen tutkimiseen sekä olemassa olevien materiaalien toimivuuden tunnusteluun. Jos siinä tuolissa on ollut hyvät jouset ja muut verhoiluun kuuluvat asiat, ei verhoilija lähde niitä uusimaan - tähän ei ole olemassa mitään syytä. Ihmiset eivät myöskään haista asioita kaikki samalla tavalla.

Jos tilanne uusiutuu kannattanee käyttää esim lausetta: "pistetään kaikki uusiksi."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi