130 asuntoa, 10 autopaikkaa, naapurit raivoissaan
Siilitien ja Kettutien risteykseen toissa vuonna valmistuneessa Hoasin opiskelijatalossa on 130 asuntoa, mutta vain kymmenen autopaikkaa.
Naapureiden mukaan opiskelijoilla on kuitenkin huomattavasti enemmän autoja ja he pysäköivät viereisen Näätätien varteen.
– Oli kaunis ajatus, että helsinkiläisillä opiskelijoilla ei olisi autoja, mutta totuus on aivan toinen. Nyt koko Näätätien kadunvarsipaikat ovat aivan tukossa eikä paikkoja riitä esimerkiksi naapuriyhtiöiden vieraille, sanoo Helsingin Uutisiin yhteyttä ottanut mies.
Kommentit (112)
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole, meillä asunto espanjassa talossa,jossa on 160 asuntoa, eikä yhtään autopaikkaa muuta kuin kadunvarsilla.
Tämä on sulaa hulluutta, että on tilaa rakentaa niitä asuintorneja vieri viereen, muttei voida jättää viereen mitään maatilkkua autopaikoiksi!
Osoita valitus Helsingin kaupungin valtuuston. Helsinki harvalla opiskelijalla on varaa auton. Joten haukut väärä puuta. Sinä on hyvä nopea joukkoliikenne pussit kuin Metro.Jospas autot jotka alue on ,omistajat asuu ihan muualla ja kyläilevät siellä muissa taloissa missä ei opiskelijat asu? Tai jättävät auton sinne vieraat ihmiset ja jatkavat joukkoliikentellä jonnekkin.Yleistä Itä-Helsinki stadin asunot. Jos koulu tai päiväkoti veressä. Stadin asuntojen eli Heka vieras parkit täytyy koulun menijöiden vanhempien autoista kuin päiväkotien.Niissä järjestetävin tapahtumin ymm. Sama asia jos nissä rakenus huolto työt. Stadin asuntojen vieraspaikaan autot. Vieraita siis ei saa käydä stadin asukailla autolla..
Opiskelija haluaa pitää auton jotta voi matkustaa kotipaikkakunnalleen viikonloppuisin?
Parkkitaloja pitäisi rakentaa suhteessa uusiin asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Aina väitetään opiskelijoiden olevan niin kauhean köyhiä, mutta sitten heillä on kuitenkin varaa pitää autoa!
Pappa betalar
Autopaikkojen kuristajat on kyllä päättäjinä kaikista pahimpia k.syyliä ovat.
Väitetään hoitajienkin olevan köyhiä ja tuttu hoitaja oli Espanjassa perheensä kanssa lasten syyslomalla ja nyt joululomalla ja korona tuli tuliaisina.
Vierailija kirjoitti:
Aina väitetään opiskelijoiden olevan niin kauhean köyhiä, mutta sitten heillä on kuitenkin varaa pitää autoa!
Auto on nykyaikana pakollinen. Julkinen liikenne kattaa vain asemat ja bussipysäkit ennalta määrättyinä ajankohtina.
Sama tilanne koko Helsingissä. Naurettava ajatus että ihmiset luopuu autoilusta. Ei julkiset korvaa mitenkään autoilun vapautta. Päinvastoin monella ei ole aikaa leikkiä julkisissa, Helsingissä kestää jopa tunnin mennä julkisilla 15 km puolelta toiselle. Uusilla asuinalueilla neliöt maksaa kymppitonnin mutta siihen ei kuulu mitään paikkaa autolle. Täysi katastrofi. Ainoa joka esim. Kalasatamassa voi auttaa on antaa autio-ostarin sen Redin parkkipaikat asukkaiden käyttöön. Sama Pasilan Triplassa.
Helsinkiläisistä talouksista yli puolet on autottomia. Opiskelijoista vielä huomattavasti enemmän.
Samat opiskelijat siirtyy valmistuttuaan virkamiehiksi julkiselle sektorille päättämään näistä asioista. Tulokset puhui puolestaan, aina sukupuolineutraaleista liikennemerkeistä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Parkkitaloja pitäisi rakentaa suhteessa uusiin asuntoihin.
Tajuatko mitä ne maksavat? Yksi autopaikka siellä maksaa kymmeniä tuhansia euroja rakennuskuluina ja tontin hintana.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sulaa hulluutta, että on tilaa rakentaa niitä asuintorneja vieri viereen, muttei voida jättää viereen mitään maatilkkua autopaikoiksi!
Jos jätetään yksi maatilkku vapaaksi, niin silloin pitää jättää asuintorni rakentamatta. Se taas johtaa miljoonien eurojen tulomenetyksiin. Aika kova hinta muutamasta autopaikasta...
Suomessa on lääniä. Ei pitäisi olla mitään ongelaa pysäköintitilan suhteen. Kuitenkin on koska joku saa enemmän rahaa näin.
Vihervassarisuunnitelijat kuvittelivat omiaan. Oliko niitä vaaleanpunaisia unelmia, jopa...
Suomesta halutaan Aasian lainen sekasotku jossa taviskansalaisen arki on että yhdessä luukussa asuu kolme sukupolvea ja nämä ajaa yhdellä moposkootterille vuoroitellen asioilleen. Fillarit on jokaisella.
Kylläpä on kolhoosi. Anteeksi.
Neuvostoliitossa sentään ihmisiltä ei estetty auton pitoa poliittisesti, ne oli vain liian kalliita useimmille. Suomessa viherkommarit toimii juuri pahiten.
Tämä on osa vihreää siirtymää, jota on syytä tukea.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on lääniä. Ei pitäisi olla mitään ongelaa pysäköintitilan suhteen. Kuitenkin on koska joku saa enemmän rahaa näin.
Ihmiset haluavat asua Helsingissä ja sielläkin mahdollisimman keskeisellä paikalla. Se ei paljoa auta, että jossain kymmenien kilometrien etäisyydellä kyllä olisi lääniä.
Aina väitetään opiskelijoiden olevan niin kauhean köyhiä, mutta sitten heillä on kuitenkin varaa pitää autoa!