Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyundai Kona täyssähköinen katumaasturi: toimintamatka lähes 500km ja hinta n. 35000e

Vierailija
26.09.2018 |

Käsittämättömän halpa kun ottaa huomioon toimintamatkan. Myynti aloitettu jo esim. Britanniassa, Suomessa varmaan kohta.

Tietenkään ei mitään Teslan kaltaista premiumia mutta hinnassa onkin ihan valtava ero.

Konassa on kuitenkin kattava varustelu, esim. mukautuva vakionopeudensäädin ja muita vastaavia järjestelmiä.

Kommentit (1818)

Vierailija
1/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuauto korotetulla katolla.

Mikä tuosta tekee maasturin?

Vierailija
2/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is it

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Pikkuauto korotetulla katolla.

Mikä tuosta tekee maasturin?

Katumaastureja kutsutaan englanniksi nimellä SUV ja termillä viitataan useisiin erilaisiin autotyyppeihin, joita voivat olla maastoautot, katumaasturit ja tila-autot. 

Vierailija
4/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu Mahdollisuus Ajoneuvo

Vierailija
5/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Pikkuauto korotetulla katolla.

Mikä tuosta tekee maasturin?

Kaupunkilaisille se on tarkoitettukin, niille joilla on varaa hankkia se ja latauspaikkoja on käyttöalueella riittävän tiheässä.

Vierailija
6/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Pikkuauto korotetulla katolla.

Mikä tuosta tekee maasturin?

Katumaasturit ovat maastoajo-ominaisuuksilla varusteltuja ajoneuvoja, jotka ovat suuniteltu käytettäväsksi pääosin kaupungissa ja vilkasliikenteisillä teillä. Maastoauto johon nyt viittanet tuolla maasturilla on auto, joka on suunniteltu kulkemaan vaativissa tieolosuhteissa ja myös tien ulkopuolella.

Vierailija
8/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Mistä lähtien autobaanalla on madeltu 120 km/h?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Pikkuauto korotetulla katolla.

Mikä tuosta tekee maasturin?

Ukko35 puhuu nyt isoisän suulla, kun ei tiedä edes mikä on maastoauton ja katumaasturin ero?

Vierailija
10/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Kona noudattaa uudempaa ja tiukempaa WLTP-standardia.

Voit vähentää kyllä tuosta 500km:stä -20%, jos ajat moottoritietä. Eikä siellä motarilla ole pakko 120km ajaa, voi ajaa vaikkapa 100km, jos on tarve hieman säästää akustoa.

Kona myös tukee 100Kw-latausta, joten akuston lataa alle tunnissa 80% kapasiteettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Vaikka se olisi vain 120 kilometriä (mitä vahvasti epäilen), niin 60 kilometriä päivittäistä työmatkaa suuntaansa kattaa ainakin 90% suomalaisten tarpeesta.

Hyvin näyttää halvat sähköautot menevän bensahuru-ukkojen tunteisiin.

Vierailija
12/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Tesla ei ilmoita yhdellekään tuotantomallille 1000km:n toimintamatkaa.

Pisimmillään taitaa olla Model S 100PD -mallissa toimintamatka ilmoitettu jotain 560km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Mistä lähtien autobaanalla on madeltu 120 km/h?

Ihan joka päivä autobaanoilla ajaa ihmisiä jopa alle tuota nopeutta.

Ja viestissäni kirjoitin siellä tehdystä testistä.

Mutta ilmiselvästikin kirjoitukseni käsittäminen ylitti ymmärryskysi rajat.

Vierailija
14/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Vaikka se olisi vain 120 kilometriä (mitä vahvasti epäilen), niin 60 kilometriä päivittäistä työmatkaa suuntaansa kattaa ainakin 90% suomalaisten tarpeesta.

Hyvin näyttää halvat sähköautot menevän bensahuru-ukkojen tunteisiin.

Menee se tunteisiin näin naisenakin. :D Autot kulkee toistaiseksi bensalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Vaikka se olisi vain 120 kilometriä (mitä vahvasti epäilen), niin 60 kilometriä päivittäistä työmatkaa suuntaansa kattaa ainakin 90% suomalaisten tarpeesta.

Hyvin näyttää halvat sähköautot menevän bensahuru-ukkojen tunteisiin.

Eli mökki- ja kesälomareissuja varten tarvitsee ostaa toinen bensa-auto. No, sillähän pärjää talvellakin. 

Vierailija
16/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan miten toimii käytännössä. Tähän mennessä on ollut pelkkää markkinamiesten puhetta.

Vierailija
17/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkailla tarkkaan, sillä näistä ei koskaan tiedä, miten käytännössä toimii. Varmasti sen päivittäisen työmatkan esim. 60 kilometriä kattaa edes takas, mutta 500 km.... varo, ettei Konahda yllättäen ja matka lopu siihen.

Vierailija
18/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Vaikka se olisi vain 120 kilometriä (mitä vahvasti epäilen), niin 60 kilometriä päivittäistä työmatkaa suuntaansa kattaa ainakin 90% suomalaisten tarpeesta.

Hyvin näyttää halvat sähköautot menevän bensahuru-ukkojen tunteisiin.

Eli mökki- ja kesälomareissuja varten tarvitsee ostaa toinen bensa-auto. No, sillähän pärjää talvellakin. 

Ei tarvitse ostaa toista autoa. 

Latauspisteitä on jo Suomen kartta täynnä. Osa niistä täysin maksuttomia vieläpä.

Toki noita erittäin nopeita latauspisteitä (100kw - 150kw) on Suomessa vielä toistaiseksi aika vähän.

50kw-latauspisteitä on jo aika paljon.

Vierailija
19/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan miten toimii käytännössä. Tähän mennessä on ollut pelkkää markkinamiesten puhetta.

Aiotko itse testata? 

Vierailija
20/1818 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa täytyy muistaa, että tuo 500km muuttuu pikatiellä 120km/h ajettuna noin neljännekseen, eli noin 120 kilometriin.

Samoin pakkasella toimintasäde tipahtaa alle puoleen.

Tämä kävi ilmi uuden Tesla testeissä saksassa jolloin autolla päästiin ihanneolosuhteissa hieman yli 1000 kilometriin, mutta autobaanalla vain n. 280 kilometriin.

Eli sähköautot ovat ainakin toistaiseksi ainoasaan leikkikaluja.

Kona noudattaa uudempaa ja tiukempaa WLTP-standardia.

Voit vähentää kyllä tuosta 500km:stä -20%, jos ajat moottoritietä. Eikä siellä motarilla ole pakko 120km ajaa, voi ajaa vaikkapa 100km, jos on tarve hieman säästää akustoa.

Kona myös tukee 100Kw-latausta, joten akuston lataa alle tunnissa 80% kapasiteettiin.

Tankkaus kestää vain pari minuttia. EI ihmisisllä ole aikaa odotella tuntia joka tankkauksen yhteydessä. Sähköautot eivät tule yleistymään ennenkuin sähkönsiirto kyetään tekemään yhtä nopeasti kuin polttoaineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän