Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Tehyläiset itsekkäitä? Mikä tää juttu on,että ollaan iloisia siitä,että korotukset eivät tule muille? Mä en tajuu!

Vierailija
20.11.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika opus luettavaksi ja tuolla erityispöytäkirjalla tehy on vain irtisanoutunut yleisistä kunnallisista palkkaneuvotteluista, mitä syksyllä käytiin. Tuota on pakko korostaa ja varmasti sitä on vaatinut myös Jalonen, etteivät kaikki nyt saa samoja etua. Eihän tuossa ole tarkoitus uita ammattiryhmiä mollata, vaan nyt ajetan oman ammattiliiton etua.

Vierailija
2/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAAN MAKSAA SAMAA PALKKAA SAMASTA TYÖSTÄ HUOLIMATTA SIITÄ KUULUUKO TEHYYN VAI EI!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


VAAN MAKSAA SAMAA PALKKAA SAMASTA TYÖSTÄ HUOLIMATTA SIITÄ KUULUUKO TEHYYN VAI EI!!!!

Vierailija
4/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tässä sopimuksessa voidaan näin tehdä, kun kerran avosylin ottivat vastaan jo tarjotut korotukset. Niin että ihan turha tulla inttämään enää, olisitte kieltäytyneet korotuksista niin voisitte olla nyt osingoilla. Mutta kun piti saada se oma kinkkuraha heti. Voi voi.

Vierailija
5/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi joku professori sanoi, että on Suomen lain vastaista maksaa samasta työstä eri palkka ja että Tehyn pöytäkirjan liite ei merkkaa mitään.

Vierailija
6/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niiden seurauksena kun veroprosentti nousee niin minulle kuin monelle muullekin jää kuukaudessa vähemmän palkasta käteen. Ja vielä terveyskeskus ja sairaalamaksut nousevat niin aina vähemmän jää muuhun käyttöön :( eli ei kun palkankorotusta vaatimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosi kova paine nostaa myös opetusalan palkkoja kahden vuoden päästä, uskon että samat korotukset tulevat silloin myös opettajille sun muille. Kokonaan toinen asia on, mitä näistä korotuksista tullaan hyötymään, kun veroprosentit ja palvelumaksut nousevat.

Vierailija
8/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=) Mutta eikös nuo korotukset ole aika samansuuruiset nyt eka vuonna?? siis superin ja tehyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erästä päiväkotia täällä suunniteltiin ulkoistettavaksi. Vanhemmat nostivat asiasta niin hirveän älämölön, että lopulta kaupungin päättäjät muuttivat suunnitelman (oikeasti kyse oli poliittisesta vedosta). Koska joku päiväkoti oli sos. ja terveyslautakunnan määräyksestä pakko ulkoistaa, valittiin toinen, paljon pienempi päiväkoti, jonka ulkoistamisessa kaupunki ei säästä yhtään mitään.



Tämä siis oli prosessi, mutta se mikä tökki oli alkuperäisen päiväkodin vanhempien toiminta. Heillä taistelu sai aivan lapselliset mittakaavat (oikein hävetti seurata joidenkin käyttäytymistä vierestä) ja kun he saivat tahtonsa läpi, tuloksena oli pelkkää hurraamista " oman talon säilyttämisestä kunnallisena" . Sillä ei ollut heille yhtään mitään merkitystä, että toinen päiväkoti joutui täysin turhaan ja taloudellisesti kannattamattomaan ulkoistamisprosessiin.



Mitäpä sitä toisista välittämään, oma napa on tärkein.

Vierailija
10/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suurimmallla osalla naisia perusominaisuus.

Näkyy tälläkin palstalla mm kommenteilla : " taitaa olla sinussa vikaa , kun kiusattiin " ja toinen hyvä on masentuneelle kommentti: " älä ole laiska , ota vain itseäsi niskasta kiinni " .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Sen lisäksi joku professori sanoi, että on Suomen lain vastaista maksaa samasta työstä eri palkka ja että Tehyn pöytäkirjan liite ei merkkaa mitään.

Ei ammattiliittoon kuuluminen voi olla edellytys paremmalle palkalle.

Vierailija
12/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kun se kunta on jo maksanut eri palkkaa 1.10 lähtien tehyläisille ja ei-tehyläisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ketään voida pakottaa ottamaan vastaan isompaa palkkaa. Mutta jos pyytää, täytyy saada sama palkka kuin toisenkin samaa työtä tekevän.

Vierailija
14/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu tv:ssä oli HUS pomo joka sanoi että hus maksaa saman palkan kaikille oli liitto mikä vaan ei olleskaan liittoa

samasta työstä sama palkka

ja se tehy sopimus on ihan sama kaks ekaa vuotta kun muillakin

et sillee

en kuulu tehyyn ja en todellakaan ole saanut centtiäkään enempää palkkaa lokakuussa kuin syysykuussa eli ei mitään korotusta ole maksettu vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja Kanta-Hämeestä

Vierailija
16/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos Tehy hommasi korotukset , turha siinä muiden tulla jaolle. tyytykööt kunta-alan korotukseen tai liittyköön Tehyyn. Jokaisen oma valinta. Niin mekin irtisanoutuneet valitsimme. Iso riski ja kannatti. Ne jotka ei valinneet sitä saivat jo kunta-alan korotukset joten suu suppuun.



asiat voi muuttua ja minusta Tehyn oma sopimus hyvä, on iso liitto.



Vierailija
17/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työnantajani ei kai edes tiedä, mihin liittoon kuulun, vai kuulunko mihinkään. Ainakaan en ole kertonut eikä kukaan ole kysynyt. Jäsenmaksuni maksan itse.

Vierailija
18/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivotaan että jää myös olemaan!

Vierailija
19/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan työoikeuden professori on niin sanonut. Vai oletko kenties häntä parempi asiantuntija?

Vierailija
20/24 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain...